Gå til innhold

Går det fint å male hvitkjøpte innedører?

Anbefalte innlegg

Gjest oppusser....

Kjøpte ferdigkjøpte hvitmalte innedører for ca 5 år siden, tror de er eggeskalhvite. Ettersom jeg har malt veggene i hvit nå, synes jeg dørene ble så gulaktige, og lurer på om det går å male dørene selv om de er ferdigkjøpt hvitmalt? Vi jo ha ett pent resultat, så derfor jeg spør om noen kanskje alt har gjort det?

Fortsetter under...

Gjest oppusser....

Vi har nettopp malt noen av våre dører og det ble helt fint. Vi malte dem ikke hvite, men i samme farge som veggen og er veldig fornøyd. Vi brukte kraftvask først og brukte rulle for å legge på malingen.

Tusen takk for svar og tips :-) da må jeg også sette i gang.

Ja det kan du, men ikke bruk vannbasert maling. Resultatet er proposjonalt med forarbeid, dvs vask og heftgrunning. Har gjort dette mange ganger selv, og resultatet blir fint og varig. Vil imidlertid anbefale deg å male pånytt i eggehvitt, hvitt uten en liten brekk blir veeldig hvitt. Gjetter at dine eggehvite har gulnet, og at det er derfor de oppleves veldig gule nå. Hvilken farge har du på veggen?

Gjest oppusser....

Ja det kan du, men ikke bruk vannbasert maling. Resultatet er proposjonalt med forarbeid, dvs vask og heftgrunning. Har gjort dette mange ganger selv, og resultatet blir fint og varig. Vil imidlertid anbefale deg å male pånytt i eggehvitt, hvitt uten en liten brekk blir veeldig hvitt. Gjetter at dine eggehvite har gulnet, og at det er derfor de oppleves veldig gule nå. Hvilken farge har du på veggen?

Du har rett i at det har gulnet. Skal male veggene rundt i klassisk hvit :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...