EnolaGay Skrevet 26. november 2012 Skrevet 26. november 2012 Etter en runde med ymse rare ting, kvalme, summing og diverse. Så er jeg bedre og bedre i formen. Så bra som jeg er nå har jeg ikke vært på tre år! :0D Og, det blir bare bedre! Jeg er smertefri (!!!)og nesten helt bevegelig igjen. Men veldig veldig svak kjenner jeg. Etter å ha hatt muskler i kronisk krampe i flere år så er de veldig slitne og svake når det slipper. *fornøyd* 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 26. november 2012 Skrevet 26. november 2012 Men jøsses - hva har du gjort? Og - så herlig! :-) :-) :-) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 26. november 2012 Skrevet 26. november 2012 Så bra :-))). Har du gjort noe spesielt for at dette skulle skje? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 26. november 2012 Forfatter Skrevet 26. november 2012 Men jøsses - hva har du gjort? Og - så herlig! :-) :-) :-) Jeg fant en kar som kan idretts/dypvevsmassasje og nåler. Jeg bruker ikke ordet akupunktur, fordi jeg opplever ikke at det er akupunktur han bruker. (Med nåler i huden overalt og de skal sitte slik og sånn) Han setter nålene INN i muskelen og får den til å "twiche" eller rykke... Den er forsteinet og har ingen sirkulasjon. Nålene fjerner knuten og setter igang reparasjon ved å få blodgjennomstrømningen i gang. Ikke noe hokus pokus. :0) Fysioen jeg gikk til en tid kalte inn en kollega som også satte nål. Kjente ikke at han stakk engang. Og da trakk han på skuldrene og avskrev meg med det samme. Han prøvde ikke å reparere meg i henhold til læreboka, men gikk dit jeg sa jeg hadde problemer. Og så jobber han UT fra det vondeste stedet og tar med hele kroppen. Muskler henger sammen. Når en slutter å virke, så får en annen problemer. Osv. Og så setter han grenser for trening istedet for å pushe på meg. Filosofien er at ting kommer av seg selv, når man bare får reparert skaden. Og det gjør det. Han er så FLINK å følge "stiene" fra skaden og dit problemene har krabbet! Og så forklarer han problemet slik at man forstår sammenhengene, og har greie på trening ifm hypermobile ledd. Skikkelig fin fyr. Og behandlingen er like vond som å føde. Bare så det er sagt... Men det VIRKER! :oD 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. november 2012 Skrevet 26. november 2012 Jeg fant en kar som kan idretts/dypvevsmassasje og nåler. Jeg bruker ikke ordet akupunktur, fordi jeg opplever ikke at det er akupunktur han bruker. (Med nåler i huden overalt og de skal sitte slik og sånn) Han setter nålene INN i muskelen og får den til å "twiche" eller rykke... Den er forsteinet og har ingen sirkulasjon. Nålene fjerner knuten og setter igang reparasjon ved å få blodgjennomstrømningen i gang. Ikke noe hokus pokus. :0) Fysioen jeg gikk til en tid kalte inn en kollega som også satte nål. Kjente ikke at han stakk engang. Og da trakk han på skuldrene og avskrev meg med det samme. Han prøvde ikke å reparere meg i henhold til læreboka, men gikk dit jeg sa jeg hadde problemer. Og så jobber han UT fra det vondeste stedet og tar med hele kroppen. Muskler henger sammen. Når en slutter å virke, så får en annen problemer. Osv. Og så setter han grenser for trening istedet for å pushe på meg. Filosofien er at ting kommer av seg selv, når man bare får reparert skaden. Og det gjør det. Han er så FLINK å følge "stiene" fra skaden og dit problemene har krabbet! Og så forklarer han problemet slik at man forstår sammenhengene, og har greie på trening ifm hypermobile ledd. Skikkelig fin fyr. Og behandlingen er like vond som å føde. Bare så det er sagt... Men det VIRKER! :oD Dette var jo fantastisk :-) Jeg har ei venninne med steinharde muskler i rygg og korsrygg og skuldrer, ingentiing hjelper av trening og fysioterapi... 0 Siter
GoodTimes Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Flott! Jeg har samme diagnose som deg (hypermobile ledd) og har bare visst det et år (er over 60 og har visst hatt det alltid). Jeg har fått såler i skoene og beskjed om å trene, trene, trene. Han du har gått hos er nok langt unna Oslo, han, da. Men det må da være flere enn han som er litt spsialister på hypermobile ledd? 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Jeg fant en kar som kan idretts/dypvevsmassasje og nåler. Jeg bruker ikke ordet akupunktur, fordi jeg opplever ikke at det er akupunktur han bruker. (Med nåler i huden overalt og de skal sitte slik og sånn) Han setter nålene INN i muskelen og får den til å "twiche" eller rykke... Den er forsteinet og har ingen sirkulasjon. Nålene fjerner knuten og setter igang reparasjon ved å få blodgjennomstrømningen i gang. Ikke noe hokus pokus. :0) Fysioen jeg gikk til en tid kalte inn en kollega som også satte nål. Kjente ikke at han stakk engang. Og da trakk han på skuldrene og avskrev meg med det samme. Han prøvde ikke å reparere meg i henhold til læreboka, men gikk dit jeg sa jeg hadde problemer. Og så jobber han UT fra det vondeste stedet og tar med hele kroppen. Muskler henger sammen. Når en slutter å virke, så får en annen problemer. Osv. Og så setter han grenser for trening istedet for å pushe på meg. Filosofien er at ting kommer av seg selv, når man bare får reparert skaden. Og det gjør det. Han er så FLINK å følge "stiene" fra skaden og dit problemene har krabbet! Og så forklarer han problemet slik at man forstår sammenhengene, og har greie på trening ifm hypermobile ledd. Skikkelig fin fyr. Og behandlingen er like vond som å føde. Bare så det er sagt... Men det VIRKER! :oD Så utrolig bra! Og - akkurat samme behandling som jeg har brukt og hatt stor nytte av. Du har rett i at det ikke er tradisjonell akupunktur de bruker, det heter vel "triggerpunktsakupunktur" tror jeg. Driiiiit vondt, men fungerer som bare søren. :-) Kjenner også godt igjen det med å begrense trening, jeg er fortsatt på det stedet hvor jeg bare får lov til 30 minuttersøkter... :-/ Kjedelig, men helt tydelig nyttig. Er utrolig glad på dine vegne, krysser alt som krysses kan for at dette gir resultater også på sikt. :-) :-) :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Så godt å høre - lykke til med ny hverdag - håper virkelig virkningen er langvarig 0 Siter
EnolaGay Skrevet 27. november 2012 Forfatter Skrevet 27. november 2012 Så utrolig bra! Og - akkurat samme behandling som jeg har brukt og hatt stor nytte av. Du har rett i at det ikke er tradisjonell akupunktur de bruker, det heter vel "triggerpunktsakupunktur" tror jeg. Driiiiit vondt, men fungerer som bare søren. :-) Kjenner også godt igjen det med å begrense trening, jeg er fortsatt på det stedet hvor jeg bare får lov til 30 minuttersøkter... :-/ Kjedelig, men helt tydelig nyttig. Er utrolig glad på dine vegne, krysser alt som krysses kan for at dette gir resultater også på sikt. :-) :-) :-) Jeg sliter med å ta inn at det faktisk ser ut til å kunne bli helt bra på sikt. Og er livredd for å trigge det igang igjen, så jeg sitter mye stille om dagen altså.. Eller, det blir litt pusling da. Jeg har ikke styrke nok til så mye foreløpig. Ser så frem til å kunne gå LANGT igjen, og løpe på crosstrainer! :0D Yoga er nyttig men frustrerende å være så svak i armer og rygg.. Strekk og vri derimot.. jeg er konge! (Dronning) *slangedame* 0 Siter
EnolaGay Skrevet 27. november 2012 Forfatter Skrevet 27. november 2012 Flott! Jeg har samme diagnose som deg (hypermobile ledd) og har bare visst det et år (er over 60 og har visst hatt det alltid). Jeg har fått såler i skoene og beskjed om å trene, trene, trene. Han du har gått hos er nok langt unna Oslo, han, da. Men det må da være flere enn han som er litt spsialister på hypermobile ledd? Nei tydelig ikke. Jeg har slitt ut x antall behandlere og ingen av dem har engang sett og tatt tak i at problemene i muskulaturen har satt seg helt inn i kjernemuskulatur. Slik at jeg har hatt ca tre tusen behandlinger som bare har virket overfladisk smertedempende der og da. Og antakelig har gjort problemet enda verre for hver gang man drar hardt i kroppen min, så snører kjernemusklene enda hardere sammen for å holde meg oppreist rett og slett. Jeg var hos en kjekk kar i Oslo som bestemte at det er hypermobile ledd jeg "lider" av. Men han sa ikke et pip annet, jeg har ikke en diagnose. "Bare" overbevegelige ledd, og da er det syneligen ikke et problem. Ikke en sykdom eller feil. Følgelig er det ingenting man kan/bør gjøre. At det gir meg problemer i det vide og brede blir mer opplest og vedtatt som et slikt "kvinnerelatert" problem, diffust, flytende, smerter som vandrer, fibroish ting som i hovedsak kommer av at kvinner er trippelarbeidende, psykish osv. Den der store gryta. Jeg er den flinkeste jenta alltid, og slik sett har jo hjelpeapparatet rett. Problemet dobles fordi jeg stoler mer på de "som har greie på" enn meg selv. Som når fysioen konsekvent skal ha meg til å gjøre øvelser, og jeg forsøker å si at først må vi bli kvitt smertene og sørge for at jeg faktisk KAN bevege meg.. Ble ikke hørt altså. Det var øvelsene som skulle rette opp bevegelsesmønsteret mitt og fjerne problemet. (Så lite virksomt og så smertefullt) Bla bla.. jeg kakler for mye..men dette har frustrert meg så lenge.. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Jeg sliter med å ta inn at det faktisk ser ut til å kunne bli helt bra på sikt. Og er livredd for å trigge det igang igjen, så jeg sitter mye stille om dagen altså.. Eller, det blir litt pusling da. Jeg har ikke styrke nok til så mye foreløpig. Ser så frem til å kunne gå LANGT igjen, og løpe på crosstrainer! :0D Yoga er nyttig men frustrerende å være så svak i armer og rygg.. Strekk og vri derimot.. jeg er konge! (Dronning) *slangedame* ''Jeg sliter med å ta inn at det faktisk ser ut til å kunne bli helt bra på sikt.'' Ikke det minste rart, når man har gått så lenge med smerter! ''Og er livredd for å trigge det igang igjen, så jeg sitter mye stille om dagen altså.. Eller, det blir litt pusling da. Jeg har ikke styrke nok til så mye foreløpig.'' Jeg vil tro at du skal ha mye hvile også når du driver i denne behandlingen, det skulle i alle fall jeg ha når jeg drev på. Minst like mye hvile som behandling og trening. Så det er nok en god ting, det at du ikke greier å drive på så mye! :-) ''Ser så frem til å kunne gå LANGT igjen, og løpe på crosstrainer! :0D'' Skjønner! :-) :-) :-) ''Yoga er nyttig men frustrerende å være så svak i armer og rygg..'' Det er heftige saker for skuldra og håndleddene mine, så jeg har lagt det på is. Dessuten er trening for meg - i mitt forskrudde lille hode - noe man blir skikkelig svett og anpusten av, og der stryker yoga. (Selv om jeg skjønner at det så absolutt har sin misjon, misforstå meg riktig.) ''Strekk og vri derimot.. jeg er konge! (Dronning) *slangedame*'' Noen fordeler skal jo vi med hypermobile ledd også ha! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.