Gå til innhold

" slankeoperasjon"

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelita !
Skrevet

Hei ! Jeg lurer på om jeg har krav på å få dekket en " slankeoperasjon " , da jeg har en BMI på 36.7. Jeg er 165 høy og 100 kg. jeg var tidligere 105 kg ,men gikk ned til 97, og der stod jeg stille i noen år. Så nå varierer vekten mellom 97-100 kg alt ettersom hvor flink jeg er til å bevege meg. Jeg har alltid vært aktiv og liker å trene,spilte fotball til jeg var 18 år og har alltid ridd på hest. Er nå 33år. men pga ryggskade er det perioder jeg ikke klare gjøre så mye ant enn å gå på jobb, og i di periodene stiger vekten. Jeg begynte å legge på meg i 16 årsalderen, da jeg fikk problemer med stoffskiftet. Det er normalt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du er tung nok til å få noen operasjon av det offentlige. Men kan anbefale Grete Rode kurs, slankeklubben på VG, trimgrupper... Skriv ned hva du skal spise, sett en dato om to mnd. og vektmål om to mnd. Spis mye laks, og skylling stekt i ildfastform eller vann. Peis på med grønnsaker, frukt og om du ikke gjør det nå, så vil et par timer powerwalk i uka gjøre susen. Har selv hatt samme vekt som deg og klart det. Etterhvert som kiloene minsker så må du begynne å innarbeide en ny livsstil.

Noen legger fort på seg. Innkludert meg selv. Men om du teller kalorier i en uke eller to, så er det kanskje her synden ligger. Crom kan hjelpe mot søtsug. (Hjalp meg)

Kjenner flere som har tatt slankeoperasjoner, og det er ingen enkel utvei. En må ta b.l.a. kalktilskudd resten av livet, fortsette å trimme og gå til kontroller i en evighet. Gode matgilder kan en bare glemme. I tillegg er det ofte i hodet det ligger. Mange greier å utvide magesekken og veie det samme etter noen år, og da er det umulig å ta noen nye operasjon.

Sett deg et to måneders livsstilendring til og begynne med. Lag deg grafer over vektnedgang og karakterer for dagens innsakst med kosthold + trim.

Verste er de første dagene, men etterhvert vil du finne ut at det går strålende og sultfølelsen forsvinner og det blir deilig å trimme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...