Gå til innhold

NHD - smerterus og AD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg brukt Cipralex en liten stund, og føler meg generelt mye bedre. Jeg er ikke helt hundre prosent ovenpå enda, men sexlysten er tilbake, så også "behovet" for smerte. Jeg har aldri brukt smerte som selvskading, men som en del av ett godt sexliv.

Men nå føler jeg meg altså i ett slags mellomstadie, og lurer på hvor lurt det er å be samboer gi meg en skikkelig smerterus (til grensa der kroppen slutter å føle smerte og hodet flyr)?

Av erfaring vet jeg at jeg bruker å få en liten nedtur når rusen går ut av kroppen, som varer fra noen timer til en dag.

Jeg har aldri brukt AD før, og har heller ikke vært i smerterus ved depresjon tidligere. Jeg leser rundt om at trening, lett smerte og sex har god effekt på depresjon, men hva når man tar smerten såpass langt som jeg føler behov for nå? Kan dette påvirke virkningen av AD negativt, eller forlenge depresjonen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ingen tro på at denne ekstreme formen for smerte har gunstig virkning på depresjon.

Skrevet

Jeg har ingen tro på at denne ekstreme formen for smerte har gunstig virkning på depresjon.

Tusen takk for svar!

Da bekreftet du i grunn det jeg hadde mistanke om, at det ikke er så lurt å leke med denne kjemien i hjernen i det minste til alt har stabilisert seg. Så får fornuften vinne over behovet/trangen denne gang, og jeg får betrakte det som annen rus, ikke mer enn ett eller to glass. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...