Gå til innhold

Hva hvis jeg får omgangssjuke? og....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville alliert meg med (foreldrene til) et barn som skal omtrent samme vei, til bruk for slike tilfeller. Før eller senere kommer det en dag da det er vanskelig for deg å følge ham, og da er det nyttig å ha kontakt med noen andre som skal til samme skole.

Omvent er det kanskje noen som iblant vil ha glede av at deres sønn eller datter kan ta følge med dere når det trengs.

Jeg ville ringt en av foreldrene i nærheten og spurt om de kunne ta ham med denne morgenen.

Eller spurt en nabo som kjører samme vei.

Eller ringt et større skolebarn som går (ca) samme vei, og spurt om de kunne fulgt ham.

eller bestilt en taxi.

Jeg ville ikke holdt en seksåring hjemme fra skolen med meg mens jeg hadde omgangssyke.

(evt skrevet melding hvis han kommer for sent pga annen transport denne dagen).

Bor du veldig langt unna de andre i klassen? Hos oss har vi følgegrupper, hvor vi møtes på et samlingssted, og en foreldre følger en gruppe barn til skolen hver sin dag.

Gjest Shira :o)

Som andre nevner hadde jeg ringt noen i klassen, fortrinnsvis i nærheten.

Eller sjekket med eldre skolebarn om de kan ta barnet med når de går.

Spurt familie om det er noen som har anledning til å hente barnet og levere.

Holde barnet hjemme er aller aller siste utvei for min del. hadde først sjekket ut de muligheter jeg hadde.

Guttungen min har blitt spurt noen ganger om å passe på en førsteklassing når foreldrene ikke kunne følge, og det har han gladelig gjort.

Får håpe dere ikke får omgangsjuka i hus, guttungen har det nå og det er litt krise for jeg er i eksamenslesingmodus og tåler ikke slike sjuker så godt, jeg er syk lenge pga noen sykdommer jeg har i systemet. Dessuten er det alltid kjipt i ha i hus!

Annonse

Jeg er nok eneste her som ikke hadde hatt noe problem med å holde 1.klassingen hjemme hvis det var ekstra-ekstra vanskelig å få ham på skolen ;-)

Nå har jeg ikke hatt det scenarioet, da - jeg har ikke vært alenemor...

''Nå har jeg ikke hatt det scenarioet, da - jeg har ikke vært alenemor...''

Det er jeg, deltids-alenemor. :o) De gangene det der har skjedd meg har jeg heldigvis bare ringt pappan og han har svippet innom og hentet dem, men jeg antar det ikke er mulig hos trådstarter siden hun spør om andre råd. :o)

''Nå har jeg ikke hatt det scenarioet, da - jeg har ikke vært alenemor...''

Det er jeg, deltids-alenemor. :o) De gangene det der har skjedd meg har jeg heldigvis bare ringt pappan og han har svippet innom og hentet dem, men jeg antar det ikke er mulig hos trådstarter siden hun spør om andre råd. :o)

Hehe. Jeg bare tenkte trådstarter kunne få svar fra i alle fall én som ikke er sånn flott DOL-mamma som sørger for at ungene kommer på skolen samme hva f**** som skjer ;-)

Jeg er nok eneste her som ikke hadde hatt noe problem med å holde 1.klassingen hjemme hvis det var ekstra-ekstra vanskelig å få ham på skolen ;-)

Om det var ekstra ekstra vanskelig ja, men hadde først prøvd naboer, andre barn osv. Når jeg har omgangsyka liker jeg meg best alene. Urk.

Hehe. Jeg bare tenkte trådstarter kunne få svar fra i alle fall én som ikke er sånn flott DOL-mamma som sørger for at ungene kommer på skolen samme hva f**** som skjer ;-)

Ha ha, ett lite øyeblikk der kunne jeg være litt perfekt dol-mamma, men jeg vil være alene når jeg er syk så jeg når nok aldri opp til den dol-mammatittelen. ;o)

*egoistisk*

Jeg tenkte egentlig mest på:

1.) Jeg vil helst være alene når jeg er syk.

2.) Barna bør slippe å være hjemme meg meg når jeg kaster opp, det er nemlig det verste jeg vet.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1354129924' post='4840046]

Ha ha, ett lite øyeblikk der kunne jeg være litt perfekt dol-mamma, men jeg vil være alene når jeg er syk så jeg når nok aldri opp til den dol-mammatittelen. ;o)

*egoistisk*

''Ha ha, ett lite øyeblikk der kunne jeg være litt perfekt dol-mamma, men jeg vil være alene når jeg er syk så jeg når nok aldri opp til den dol-mammatittelen. ;o)''

Samme her. Ungene er nå 12 og 14 år, men fremdeles ber jeg pappan ha dem hos seg om jeg får omgangssyke. *hehe*

''Ha ha, ett lite øyeblikk der kunne jeg være litt perfekt dol-mamma, men jeg vil være alene når jeg er syk så jeg når nok aldri opp til den dol-mammatittelen. ;o)''

Samme her. Ungene er nå 12 og 14 år, men fremdeles ber jeg pappan ha dem hos seg om jeg får omgangssyke. *hehe*

Godt ikke bare er meg! ;o)

Jeg hadde holdt han hjemme med god samvittighet den ene dagen jeg ikke greide å følge han til skolen.Slikt skjer jo ikke så ofte forhåpentligvis.

Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet ovenfor skolen. Jeg ville hatt h*n ut av huset hvis mulig de timene så jeg kunne sitte på do i fred :)

Hadde det vært helt umulig å få barnet på skolen, hadde jeg holdt han hjemme. Men hadde jeg vært så dårlig at jeg ikke kunne følge barnet til skolen, hadde jeg vært veldig lite lysten på å ha barnet hjemme. Det er ikke gøy for hverken syk mor eller friskt barn med samvær på slike dager.

Hadde det vært helt umulig å få barnet på skolen, hadde jeg holdt han hjemme. Men hadde jeg vært så dårlig at jeg ikke kunne følge barnet til skolen, hadde jeg vært veldig lite lysten på å ha barnet hjemme. Det er ikke gøy for hverken syk mor eller friskt barn med samvær på slike dager.

''Det er ikke gøy for hverken syk mor eller friskt barn med samvær på slike dager.''

Enig. Da vil jeg helst sitte på do med hodet i bøtta jeg har mellom knærne - ifred! *stønn* Da er men ikke verdt mange sure sild gitt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...