Gå til innhold

Tenner på venninnes eks..

Anbefalte innlegg

Gjest Rineline

Det er snart 3 år siden det ble slutt mellom venninnen min og eksen hennes. Det var han som gikk og hun tok bruddet veldig tungt (selv om hun visste hun ikke hadde godt av å være sammen med ham, da han er musiker av litt "bad-guy" typen).

Hun savnet han lenge og det er først siste året hun har kommet helt over ham. Hun har nå fått en ny kjæreste og virker endelig lykkelig igjen.

Jeg har selv nettopp kommet ut av et lengre forhold og vanker en del på de stedene hennes eks er (vi har mange felles venner).

Venninnen min er ikke uvenner med eksen sin og jeg vet hun ikke har noe i mot at jeg og eksen hennes er gode venner.

I den siste tiden har det derimot oppstått en slags seksuell spenning meg og denne eksen. Jeg kjenner jeg tenner veldig på ham rent seksuelt og fantaserer masse om ham. Kanskje mye fordi han er "forbudt område", men han ER veldig sexy.

Jeg ville derimotaldri involvert meg mer med han enn på det rent seksuelle planet. Mest pga måten han er på ellers (lever et uansvarlig musikerliv med alt hva det innebærer).

Hvor umoralsk er egentlig å sette denne fantasien i livet, mtp min venninne? Hun kommer aldri til å få vite noe.

Det skal også sies at hun lå med kompisen hans bare måneder etter det ble slutt mellom dem. Så hun er på en måte ikke bedre selv, bare på en litt annen måte.

Kan jeg oppfylle fantasien min og ha sex med hennes eks nå når hun har kommet videre eller er han uansett forbudt området så lenge han er min venninnes eks og som hun har slitt med å komme over?

Råd anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386183-tenner-p%C3%A5-venninnes-eks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tror jeg det er lurt om du tenker nøye gjennom hvor viktig det er for deg å beholde henne som venninne, for du risikerer i verste fal å miste henne. En eks skal man trå varsomt med selv om venninnen tilsynelatende er over ham. Det kan ligge mange såre følelser der. Hvis hun ikke er noen nær venninne og du ikke vil savne henne så voldsomt hvis hun forsvinner, ja da er det vel bare å kjøre på?

Det er rart det der ..... Jeg vanker også i døvemiljøet og der er det ingen som ville leet på øyebryna av dette dilemmaet - alle ville sagt "kjør på!" siden det er lenge siden det ble slutt og hun uansett har ny kjæreste ;)

Jeg ser altså ikke problemet - men skjønner at det er noe jeg ikke forstår ;)

Her tror jeg det er lurt om du tenker nøye gjennom hvor viktig det er for deg å beholde henne som venninne, for du risikerer i verste fal å miste henne. En eks skal man trå varsomt med selv om venninnen tilsynelatende er over ham. Det kan ligge mange såre følelser der. Hvis hun ikke er noen nær venninne og du ikke vil savne henne så voldsomt hvis hun forsvinner, ja da er det vel bare å kjøre på?

Enig med tonie,tenk etter hva som er viktigst.

Annonse

Gjest greideikkedymeg

Klart du kan. Du kjenner din venninne best, og du skriver at hun ikke har noe imot det.

Hun er kommet videre, og er i et nytt forhold.

MEN - han er en "bad guy", som lever i musikkmiljøet.....

Hva betyr det da ? Roter han rundt verre, slik at du kan bli nok en skalp i beltet hans ?

Kansje han er smittet av noe ? Noe som du kansje kan få.

Si meg ; det er ikke Rune Rudberg du snakker om vel, ha, ha !

Knull i vei, sier nå jeg! Det er 3 ÅR siden bruddet, dama har ny kjæreste og alt er såre vel. Jeg har aldri skjønt det der med at venners ekser er forbudt område, i alle fall ikke etter flere år!

Sikker på du ikke er døv, Lillemus? :P

(jfr mitt svar til trådstarter)

Sikker på du ikke er døv, Lillemus? :P

(jfr mitt svar til trådstarter)

*knegg* Nei, jeg hører godt, men skjønner ikke hvorfor man skal ha et livsvarig "monopol" på en man har vært sammen med en liten stund - sånn i forhold til sine venninner.

Jeg er bare glad for at det ikke er jeg som er sammen med eksen lenger jeg. ;o)

*knegg* Nei, jeg hører godt, men skjønner ikke hvorfor man skal ha et livsvarig "monopol" på en man har vært sammen med en liten stund - sånn i forhold til sine venninner.

Da tenker vi likt ;)

En eks er en eks - ferdig med det ;)

Noe annet er det selvsagt hvis det fortsatt er følelser med i bildet osv... men det virker ikke som det er det i denne saken der..

Da tenker vi likt ;)

En eks er en eks - ferdig med det ;)

Noe annet er det selvsagt hvis det fortsatt er følelser med i bildet osv... men det virker ikke som det er det i denne saken der..

''Noe annet er det selvsagt hvis det fortsatt er følelser med i bildet osv... men det virker ikke som det er det i denne saken der..''

Nemlig. Og man trenger ikke akkurat stupe til seng uka etter at forholdet tok slutt da, men etter 3 ÅR og at dama tydeligvis har gått videre forlengst skjønner jeg virkelig ikke problemet. :o)

Annonse

Etter erfaring/ observasjon i vennegjengen gjennom årene vil reaksjonen hennes avhenge av hvilken mennesketype hun er. Er hun rasjonalist og av den pragmatiske typen er det store sjanser for at hun har lukket døren til eksen forlengst, og forholder seg kun til han hun er sammen med nå. Er hun derimot av den emosjonelle romantiske typen, er det større sjanse for at det medfører trøbbel om du ligger med eksen. Da er sjansen for at han ligger der langt bak i hjertet og er spesiell for henne til evig tid... ;-)

På en måte ja, på en annen måte nei.

Hadde selv en venninne som ble god venn med eksen min etter at det ble slutt mellom meg og han, det var jeg som gikk, men det var pga jeg ferska han med

venninnen til søsteren min.

Og han var veldig flørtete av seg, så jeg var veldig skeptisk til at hun skulle omgås han, og han hadde visst prøvd seg... hun ville ikke si noe til meg, men jeg mistenker at hun ble keen på han... Jeg syns det var ekkelt. Selv om jeg aldri ville. bli

Sammen med han igjen, føltes det ekkelt, gav vonde minner og jeg følte at hun bedro meg som venninne,

At hun ikke hadde respekt for meg og mine følelser

Eks er eks osv. Og når det gjelder dem, er jeg helt klart ferdig med dem. Men på mange områder har jeg ikke helt sansen for "vennegjenger" som bytter partnere. Ser dette innenfor visse miljøer.

Når det kommer til egne erfaringer, så var det ei venninne som ble sammen med far til de to eldste jentene mine. Det var da en periode hvor jeg holdt meg litt borte fra henne. Dette litt på grunn av at jeg hadde pratet om ham til henne rett etter bruddet og på en måte ønsket jeg å gi henne en mulighet til å bli kjent med ham på egenhånd. De skulle rett å slett få muligheten til å bli kjent med hverandre uten mine erfaringer og synspunkter.

Da det ble slutt mellom dem igjen etter ei stund, fant jeg og venninna mi frem til hverandre igjen, uten at noe var blitt ødelagt mellom oss. :-)

Nå sier jeg meg selv litt i mot i forhold til svaret jeg gav Lillemus lenger ned i tråden.

Har altså ikke sansen for vennegjenger hvor det byttes partnere titt og ofte.

Men, du sier du bare er interessert i sex med ham. Det er lenge siden det ble slutt med venninna di. Da sier jeg at det er jo bare snakk om sex. Kjør på. Sånn sett er det ikke så mange som trenger å vite.

Men... er du av typen som kan skille mellom sex og følelser. For alt rundt ham tyder jo på at han ikke er en mann å satse på. Så sånn sett stiller jeg mer spørsmål rundt dette med tanke på om du bør innvolvere deg eller ikke.

Men er det bare sex, uten følelser, så gjør det du føler for. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...