Gå til innhold

Tenner på venninnes eks..

Anbefalte innlegg

Folk reagerer så forskjellig, så det er bare din venninne som kan svare på hvordan hun vil reagere på dette. Personlig synes jeg vel ikke det kan være så farlig, men jeg vet at mange reagerer sterkt, ikke minst fordi en ekskjæreste sitter på mye info om en, ikke minst seksuelt, som gjør at det kan føles utrygt når en venninne og eks slår seg sammen. Til sammen vet de jo veldig mye privat om en som man gjerne ikke vil at de skal røpe eller diskutere seg imellom.

Om det bare er snakk om sex tror jeg ikke jeg hadde giddet å ta sjansen. Hvis du hadde sett for deg en fremtid med denne typen hadde det vært mer verdt risikoen, er min mening.

Fortsetter under...

Folk reagerer så forskjellig, så det er bare din venninne som kan svare på hvordan hun vil reagere på dette. Personlig synes jeg vel ikke det kan være så farlig, men jeg vet at mange reagerer sterkt, ikke minst fordi en ekskjæreste sitter på mye info om en, ikke minst seksuelt, som gjør at det kan føles utrygt når en venninne og eks slår seg sammen. Til sammen vet de jo veldig mye privat om en som man gjerne ikke vil at de skal røpe eller diskutere seg imellom.

Om det bare er snakk om sex tror jeg ikke jeg hadde giddet å ta sjansen. Hvis du hadde sett for deg en fremtid med denne typen hadde det vært mer verdt risikoen, er min mening.

''Om det bare er snakk om sex tror jeg ikke jeg hadde giddet å ta sjansen. Hvis du hadde sett for deg en fremtid med denne typen hadde det vært mer verdt risikoen, er min mening.''

Enig.

''Om det bare er snakk om sex tror jeg ikke jeg hadde giddet å ta sjansen. Hvis du hadde sett for deg en fremtid med denne typen hadde det vært mer verdt risikoen, er min mening'' Sånn tenker jeg også.

Jeg synes det spørs helt på ditt forhold til venninnen din og hennes forhold til mannen nå i dag. Om bruddet fortsatt er sårt (kan være, selv om hun har ny kjæreste), synes jeg du skal holde deg unna.

Som en annen nevner her synes jeg ikke det er verd risikoen om det kun er snakk om sex. Saken ville stilt seg annerledes om du mente dette var mannen i ditt liv.

Det er rart det der ..... Jeg vanker også i døvemiljøet og der er det ingen som ville leet på øyebryna av dette dilemmaet - alle ville sagt "kjør på!" siden det er lenge siden det ble slutt og hun uansett har ny kjæreste ;)

Jeg ser altså ikke problemet - men skjønner at det er noe jeg ikke forstår ;)

Dere døve er jo helt ville på området. Det er ikke så mange av dere, så dere bytter og låner bort i hytt og pine. Det minner om min ungdom. Jeg kommer fra en liten plass, og alle hadde på ett eller annet tidspunkt vært sammen med alle.

Dere døve er jo helt ville på området. Det er ikke så mange av dere, så dere bytter og låner bort i hytt og pine. Det minner om min ungdom. Jeg kommer fra en liten plass, og alle hadde på ett eller annet tidspunkt vært sammen med alle.

Jepp, vi har oss med hverandre hele tiden - og for å liksom spare tid, så tar vi noen gruppesexdater osv også :P

Fra spøk til alvor: Det er kanskje ikke fullt så ille som man kan tro siden vi jo er noen tusen døve her i landet ;) Men de døve som helst ønsker døv partner får gjerne partner fra et annet nordisk land fordi de føler de "kjenner alle" her i landet ;) Jeg er heldigvis ikke slik at jeg MÅ ha en døv partner, så sånn sett er det ikke noe problem :P

Annonse

Jepp, vi har oss med hverandre hele tiden - og for å liksom spare tid, så tar vi noen gruppesexdater osv også :P

Fra spøk til alvor: Det er kanskje ikke fullt så ille som man kan tro siden vi jo er noen tusen døve her i landet ;) Men de døve som helst ønsker døv partner får gjerne partner fra et annet nordisk land fordi de føler de "kjenner alle" her i landet ;) Jeg er heldigvis ikke slik at jeg MÅ ha en døv partner, så sånn sett er det ikke noe problem :P

Det er hørendediskriminering det en del av dere driver på med, men dere er deres egen verste fiende. Hvordan minske partnerutvalget fra hundretusener til noen hundre? Spør døveforbundet!

Gjest Rineline

Klart du kan. Du kjenner din venninne best, og du skriver at hun ikke har noe imot det.

Hun er kommet videre, og er i et nytt forhold.

MEN - han er en "bad guy", som lever i musikkmiljøet.....

Hva betyr det da ? Roter han rundt verre, slik at du kan bli nok en skalp i beltet hans ?

Kansje han er smittet av noe ? Noe som du kansje kan få.

Si meg ; det er ikke Rune Rudberg du snakker om vel, ha, ha !

''MEN - han er en "bad guy", som lever i musikkmiljøet..... Hva betyr det da ? Roter han rundt verre, slik at du kan bli nok en skalp i beltet hans ? Kansje han er smittet av noe ? Noe som du kansje kan få. Si meg ; det er ikke Rune Rudberg du snakker om vel, ha, ha !''

Hahaha! Nei langt ifra. Han her er minst 30 år yngre og litt mer "Johnny Depp" typen ;) Ikke er han noen stor player heller, såvidt jeg vet. Det er vel mer andre områder han er litt bad guy og uansvarlig på.

Annonse

Gjest Rineline

Knull i vei, sier nå jeg! Det er 3 ÅR siden bruddet, dama har ny kjæreste og alt er såre vel. Jeg har aldri skjønt det der med at venners ekser er forbudt område, i alle fall ikke etter flere år!

Her er det tydeligvis veldig delte meninger og jeg står igjen like usikker på som er mest moralsk riktig her. Tror jeg ender med å droppe det og la det bli med fantasien!

Det tenkte jeg også, men hun skrev at venninnen aldri kom til å få vite det (ergo hun ønsker å holde det hemmlig).

Hadde en venninne gått bak ryggen min om noe sånt, og før eller senere får man gjerne vite det, ja da ville jeg aldri stolt på henne igjen eller ville hatt henne som venninne mer.

Gjest kommer an på

Hvis du ønsker å beholde det nære vennskapsforholdet til venninnen din, så ville jeg ikke innledet noe med eksen hennes.

Selv om det er lenge siden og hun ikke har noe følelser for ham, så er det lett at det forrykker hvor lojaliteten og fortroligheten mellom dere ligger.

Det kan gå helt greit, men plutselig så skaper det en endring i venneforholdet.

Hvis dere ikke er veldig nære venner, så tror jeg ikke det kan ødelegge så mye. Men har man en bestevenn man føler man kan prate med alt om, så blir intimiteten litt borte hvis bestevennen blir veldig nære noen av dem man kanskje har snakket med den personen om.

På samme måte som bestevennforholdet kan ta skade av at man blir sammen med søsken av bestevennen. Noen klarer å fortsette å være bestevenn når hun blir svigerinnen din, men andre trenger noen utenfor familien å snakke om rare familieforhold med, og når denne personen plutselig er familie, så blir det annerledes.

Så alt kommer an på hvilken "rolle" denne venninnen har, om det er en grei venn, eller en virkelig medsammensvoren i alt..

Hadde en venninne gått bak ryggen min om noe sånt, og før eller senere får man gjerne vite det, ja da ville jeg aldri stolt på henne igjen eller ville hatt henne som venninne mer.

Dette tror jeg gjelder for mange. Jeg har et par venninner som har vært i lingnende situasjon, og for den ene er det som du beskriver ingen tillitt i venneforholdet selv nå flere år etter episoden.Her foregikk "arveprosessen" i skjul.

I det andre tilfellet var det snakk om to nære venninner, der hun som hadde vært kjæreste med fyren var helt ferdig og sa "go for it" til vår andre venninne. Når det kom til stykket ble det ikke så enkelt likevel, for han var av typen som gjerne snakket OM sine ekser (og ikke nødvendigvis bare korrekte ting heller), og hun som hadde vært kjæreste begynte å få mindre og mindre lyst til å møte han igjen. Så da satt vår venninne med en kjæreste som hun ikke ville ta med på middager og selskap, rett og slett fordi hun visste at venninnen egentlig ikke ville se mer til han. Ikke veldig lang tid etter ble det slutt mellom eksen og venninnen også.

Fint for dem som syns at arv av kjærester er ok og fungerer, men jeg tror nok ikke det er like enkelt likevel når det kommer til stykket. Som jeg sa et annet sted skal man nok være ganske pragmatisk anlagt om det skal føles ok. Ts' "bak-ryggen"-strategi har jeg liten tro på - det meste kommer for dagen før eller senere....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...