Gå til innhold

tvang er greit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg spurte psykologen hvordan man kan bli kvitt tvang, sånn tvang som være perfeksjonist, han snakket om at det er tvang i dette for mennesker med autisme.

Men så svarte han "Nei jeg ser ikke noe poeng i å bli kvitt dette", jeg ble overrasket for mener min psykiater har spurt meg "Har du tvang" jeg svarte så "nei det har jeg ikke". Så sa min psykiater noe om at man ved autisme kunne få mye SSRI for det ville dempe tvangen, jeg sa så "jeg skal spørre min mann" jeg spurte han og han sa "Nei du har ikke tvang og nei du skal ikke ta noen medisiner"

Dette videreformidlet jeg til min psykiater som så sa "ja men så vet du at tilbudet er der". Kanskje hun mener jeg har tvang? Siden tilbudet er der? Men nå sa psykologen ang. perfeksjonisme at det er ikke noen grunn til å gjøre noe med det.

Hvorfor mener de så forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Men det er jo også morsomt å si "men tilbudet er der"

Det får meg til å le, og noen ganger ler jeg, min psykiater ler ikke, når jeg ser på henne blir jeg flau, og beklager at jeg ler, hun smiler noen ganger til meg, så forklarer jeg hvorfor jeg lo, men hun ler ikke heller da, men ser på meg, da blir jeg alvorlig, da skjønner jeg at nå er det nok!

Skrevet

Hei!

Men det er jo også morsomt å si "men tilbudet er der"

Det får meg til å le, og noen ganger ler jeg, min psykiater ler ikke, når jeg ser på henne blir jeg flau, og beklager at jeg ler, hun smiler noen ganger til meg, så forklarer jeg hvorfor jeg lo, men hun ler ikke heller da, men ser på meg, da blir jeg alvorlig, da skjønner jeg at nå er det nok!

Det er i det minste bra at du ikke blir tvangsmedisinert mot tvang!

(Det skulle tatt seg ut.) Jeg har stor respekt for din psykiater.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Går du til psykolog også? Han har jeg aldri hørt om. Har du nettopp begynt hos psykolog?

Skrevet

Går du til psykolog også? Han har jeg aldri hørt om. Har du nettopp begynt hos psykolog?

Hei!

Nei nei.

Det var psykologene som utredet min datter jeg snakket med, det var de som sa dette, og det forundret meg.

Skrevet

Det er i det minste bra at du ikke blir tvangsmedisinert mot tvang!

(Det skulle tatt seg ut.) Jeg har stor respekt for din psykiater.

Hei!

:-) Det var veldig morsomt :-)

Jeg har ikke tvang, jeg bare ble stilt spørsmålet en gang, også svarte jeg nei osv... men jeg kom altså på dette da psykologene snakket om pasienter med asperger med tvang. Da spurte jeg hvordan blir man kvitt det, og det mente de altså man ikke trengte å ta sikte på å bli kvitt, da det vel er helt greit.

Du skjønner sikkert at jeg ble forundret da jeg hørte disse ordene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...