Hønemoren Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Hadde vært interessant å lese andres erfaringer om hvordan angsten slår ut fysisk på dere. Jeg tenker på bekymringsangst, særlig sykdomsangst. Hva merker dere kroppslig foruten alt dere tenker? Jeg har også fibromyalgi. Vet ikke om alle plagene kommer av fibromyalgien eller angsten..... Det verker mye i kroppen, smerter så godt som overalt, beina, magen, ryggen mm. Klump i halsen, brystet og magen, brenning i munnen, ekkelt å svelge, brystbrann, oppblåst mage, konsentrasjonsproblemer. Utmatttelse ikke minst, og søvnproblemer. Alt i perioder, unntatt de to siste, de er kroniske. Smertene flytter seg mere. Hadde vært fint å høre deres erfaringer og hva dere gjør for å minske disse plagene. På forhånd takk og god førjulstid. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. november 2012 Forfatter Skrevet 30. november 2012 Kjenner dere igjen noen av mine plager? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Da jeg hadde mye angst var de kroppselige smertene like store, vondt overalt. Kjenner meg igjen i det du skriver, kanskje angst og smerter i kroppen går hånd i hånd? Hos meg gjør det det. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. november 2012 Forfatter Skrevet 30. november 2012 Da jeg hadde mye angst var de kroppselige smertene like store, vondt overalt. Kjenner meg igjen i det du skriver, kanskje angst og smerter i kroppen går hånd i hånd? Hos meg gjør det det. Ja, det er nok riktig. Lurer på om angsten kommer av smertene eller smertene av angsten. Man kan jammen begynne å lure. Føler du deg uvel i slike perioder også? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Ja, det er nok riktig. Lurer på om angsten kommer av smertene eller smertene av angsten. Man kan jammen begynne å lure. Føler du deg uvel i slike perioder også? Jeg tror smertene kommer av angsten, føles slik. Og jeg er veldig uvel i slike perioder, døden nær omtrent. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. november 2012 Forfatter Skrevet 30. november 2012 Jeg tror smertene kommer av angsten, føles slik. Og jeg er veldig uvel i slike perioder, døden nær omtrent. Ja, stemmer nok det. Tusen takk for at du svarte, stjernestøv. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Jeg har slitt med sosial angst i mange år, vet ikke om erfaringer med den typen blir irrelevant for deg? Ihvertfall så hadde jeg en del symptomer/plager: Stikking i armhulene(!), susing/piping i ørene, tørrhet i munnen, tunnellsyn, "lammelse" i kroppen, jeg ville rømme men klarte ikke å reise meg, og det verste, at jeg ble tom i hodet, glemte det jeg skulle si, klarte ikke henge med i samtalen, fikk angst for å gjenta meg selv eller andre. For meg hjalp det å bli kjent med disse symptomene, og erkjenne at de ikke var smertefulle, de var bare plagsomme. Etterhvert gikk det bedre, og nå har jeg ikke merket noe til angsten på flere måneder. (Jeg har gjort mye annet for å bli bedre, men dette går altså direkte på symptomene.) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Jeg har slitt med sosial angst i mange år, vet ikke om erfaringer med den typen blir irrelevant for deg? Ihvertfall så hadde jeg en del symptomer/plager: Stikking i armhulene(!), susing/piping i ørene, tørrhet i munnen, tunnellsyn, "lammelse" i kroppen, jeg ville rømme men klarte ikke å reise meg, og det verste, at jeg ble tom i hodet, glemte det jeg skulle si, klarte ikke henge med i samtalen, fikk angst for å gjenta meg selv eller andre. For meg hjalp det å bli kjent med disse symptomene, og erkjenne at de ikke var smertefulle, de var bare plagsomme. Etterhvert gikk det bedre, og nå har jeg ikke merket noe til angsten på flere måneder. (Jeg har gjort mye annet for å bli bedre, men dette går altså direkte på symptomene.) Jeg glemte dette: Høy puls, følelsen av at hjertet vil hoppe ut av brystet, dirring i kroppen. (Ikke noe behagelig det heller. Men så fantastisk, nå er det så fjernt at jeg faktisk glemmer det. WOW!) Svette håndflater, det får jeg fremdeles, men det er ikke noe problem. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Skrevet 1. desember 2012 Jeg glemte dette: Høy puls, følelsen av at hjertet vil hoppe ut av brystet, dirring i kroppen. (Ikke noe behagelig det heller. Men så fantastisk, nå er det så fjernt at jeg faktisk glemmer det. WOW!) Svette håndflater, det får jeg fremdeles, men det er ikke noe problem. Takk for svarene dine. Nei, sosial angst har jeg heldigvis ikke, får holde med en type :-( De kroppslige symptomer kan jo allikevel være like, siden jeg sliter med bekymringsangst, særlig sykdomsangst så tror jeg at det feiler meg noe hele tida når jeg merker plagene. Sjekka tarmene med CT og koloskopi, CT tok også med seg noen andre organer så får vel være trygg der nå. Tok noen polypper i tykktarm som ble sjekke: en med celleforandringer, men den er jo borte så ny sjekk om 3 år for har lett for å komme igen. Den med celleforandringer er jo borte så kan jo ikke bekymre meg for den nå. Var til underlivs rutinekontroll i våres, ultralyd og kreftprøve, tok en polypp på livmorhalsen som det ikke var noe galt med, ellers alt vel, MEN nå har jeg jammen begynt å tenke på magekreft pga alle disse plagene mine, vondter både her og der. Utmattesen er uroen er aller verst. Takk igjen for innspill. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.