Gå til innhold

Tenk etter, vær forsiktig..

Anbefalte innlegg

Gjest .......Skyr ilden!
Skrevet

Har lest med forundring over en ganske lang tid der brukere ikke gjør stort for å skjerme sitt privatliv og identitet..

Det skrives om psykiatriska diagnoser, familieforhold, mann og utleverer barna sine og deres problemer/utfordringer. Det skrives om hvor i landet de bor, naboer, venner, terapisituasjoner og medisinbruk osv..

På andre forum her inne skrives det med samme nick om økonomi, boforhold, samlivsproblemer og seksualitet.. Og mye mer!

Tenk etter! Det skal faktisk ikke så mye til i dette lille landet og finne ut hvem som skjuler seg bak ulike nick når det gis ut personlige opplysninger gjennom måneder og år. Spesiellt her på psykiatri forum da ekstra sensitive opplysninger kommer frem. Kanskje der og da føles det riktig og skrive om det, men etterhvert kan man komme til å angre på det. Husk at det blir "stående" på nettet.

Har selv erfaring med dette og angrer bittert..

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• hidi, the scorpion

4

• Bella Dotte

4

• Madelenemie

2

Gjest Hulderen
Skrevet

Hun har jevnlig blitt advart om dette, men det slår bare ikke inn.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt en del på det, men mest ift at jeg "utleverer" mine behandlere. Jeg er ikke bare fornøyd med meg selv for hva jeg har skrevet. Men jeg vil gjerne gi andre et håp om at det finnes god hjelp å få. Hvordan kan jeg balansere dette?

Har jeg vært for utleverende?

Skrevet

Ja, jeg har tenkt en del på det, men mest ift at jeg "utleverer" mine behandlere. Jeg er ikke bare fornøyd med meg selv for hva jeg har skrevet. Men jeg vil gjerne gi andre et håp om at det finnes god hjelp å få. Hvordan kan jeg balansere dette?

Jeg tror ikke det er deg det siktes til, Bella Dotte.

Skrevet

Jeg tror ikke det er deg det siktes til, Bella Dotte.

Puh, takk skal du ha. Det var godt å høre. Jeg nevner ingen navn ihvertfall.

Skrevet

Nei jeg syns ikke du har vært for utleverende Bella Dotte, men jeg har også reagert på en del andre her inne, og da spesielt noen få som er temmelig rause mht utlevering av samliv og utfordringer i forhold til partnere og/ eller unger.

Skrevet

Jeg synes mange her inne kan tenke over hvor mye de egentlig bør engasjere seg i trådene til disse som utleverer seg selv og sine for mye. Det ser for meg ut som enkelte mennesker tar helt av når de får mye oppmerksomhet, og glemmer at dette er et stort og kjent forum med veldig mange lesere. Det går an å være for interessert og støttende, selv om det gjøres i beste mening.

Gjest viktig å være forsiktig
Skrevet

Jeg vet hvem tre brukere på DOL er, selv om de prøver å anonymisere seg. De er ikke engang i min vennekrets, men det er likevel liten tvil om hvem de er. Man er ikke så anonym på internett som kan kanskje tror.

Skrevet

Verre tilstander på Facebook :-0

På Facebook er en jo ikke anonym, alle har fullt navn. En legger ikke ut detaljer om egen og families sykdom eller andre problemer i den tro at det er anonymt, slik mange gjør på DOL.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Støttes.

Før i tiden prøvde jeg å advare, men har gitt opp dette prosjektet.

Skrevet

Støttes.

Vi vet hva du heter, og hvor du bor, NHD! :-P

Gjest privat nå
Skrevet

Vi vet hva du heter, og hvor du bor, NHD! :-P

:-)

Gjest hgfsgaagagagdagad
Skrevet

På Facebook er en jo ikke anonym, alle har fullt navn. En legger ikke ut detaljer om egen og families sykdom eller andre problemer i den tro at det er anonymt, slik mange gjør på DOL.

Ja jeg vet. Det er også så lett å glemme dette. Det blir et veldig fint og støttende nettverk hvor en får mye igjen av og gi av seg selv også.

En glemmer det helt når en står midt oppe i det og det føles som er del av et lite varmt nettverk.

Kanskje en må ha negative personlige erfaringer for å virkelig innse dette. En kan ihvertfall til en hvis grad skjerme seg bittelitt ved å ikke bruke fast nick som gjør at en er søkbar på google eller på dol.

Skrevet

Har jeg utlevert meg for mye så folk kan kjenne meg igjen?

Skrevet

Støttes.

Hei!

Det burde du ikke!

Jeg skal nå ikke skrive om min familie.

Da blir jeg sikkert mer ensom tror jeg, fordi jeg ikke vet hvordan man er, blir, fungerer, virker i alt dette med venner.

Kanskje er sånne forum også for oss mennesker som ikke har mammaer og pappaer, og annen familie å spørre.

Jeg vet ikke...

men meg selv en annen ting, tror jeg og tenker jeg?

I vertfall fikk jeg noen gode venner :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Støttes.

''Før i tiden prøvde jeg å advare, men har gitt opp dette prosjektet.''

Vi er en håpløs gjeng, vet du;))

Skrevet

Hei!

Forresten takk skal du ha.

Jeg skriver ikke mer om min familie nå eller mine naboer m.m

Skrevet

Viktig å tenke på. Derfor gjør jeg om på personlige opplysninger når jeg skriver her.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har jeg utlevert meg for mye så folk kan kjenne meg igjen?

''Har jeg utlevert meg for mye så folk kan kjenne meg igjen?''

Jeg kjenner ingen. Og det bryr meg så lite. Leser jo mye her, men et nick for meg er et nick.

Jeg synes du skriver så mye flott og mye til ettertanke, men jeg vet _ikke_ hvem du er!

Så svaret fra meg er, Nei;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...