Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 http://www.nordlys.no/nyheter/Innenriks/helse/article6371496.ece Jeg har startet litt for mange tråder nå, men fikk litt panikk når jeg leste dette. Tenkte på alt jeg har sagt hos psykologen. Skal det jeg sier hos psykologen innpå en felles journal som legen og andre kan se. Har følt det nokså trygt når journalen pakkes godt ned i en skuffe på psykologens kontor, men det vil jeg ikke føle hvis det går på en felles journal. Sier mye der som absolutt ingen andre skal vite. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Vet ikke jeg, men når jeg var hos behandleren min kunne hun se hvilke blodprøver jeg hadde tatt. Muffins :-/ 0 Siter
Cilien Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Ja, tenkte også på dette med at jeg har flere behandlere. Vet ikke om jeg liker det hvis psykologen kan lese alt jeg sier til psykiateren og omvendt.... 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Ja, tenkte også på dette med at jeg har flere behandlere. Vet ikke om jeg liker det hvis psykologen kan lese alt jeg sier til psykiateren og omvendt.... Hos legen viser jeg den oppegående siden av meg med noe somatiske plager og får ut noen resepter på psykofarma. De psykiske plagene snakker jeg overfladisk om. Som at jeg føler meg litt dårligere nå, men går aldri inn på hvorfor. Hos psykologen viser jeg mer av den destruktive siden som ikke takler de normale vanskeligheter på en fornuftig måte. Går innpå tanker, følelser og reaksjoner som ikke kan sees utenpå. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Vet ikke jeg, men når jeg var hos behandleren min kunne hun se hvilke blodprøver jeg hadde tatt. Muffins :-/ Får du behandling på et offentlig sykehus? 0 Siter
Gondor Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Nå angrer jeg plutselig på at jeg har snakket til både fastlegen, psykologen og psykiateren om mine alkoholproblemer. Kanskje jeg aldri burde ha nevnt det her inne heller. Snakk om å få noian! 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Enn så lenge kan du nok ta det helt med ro. Det vil ta lang, lang tid før de klarer å innføre dette, om noensinne. I den grad det dreier seg om en fullstendig journal er det også et dårlig forslag pga. personvern, men også fordi det kan bli en vanvittig mengde informasjon å finne fram i. Har mer tro på såkalt kjernejournal der man samler bare den aller viktigste informasjonen og som kan benyttes av akutthelsetjenesten. For meg blir Støres utspill bare nok et eksempel på at en helseminister føler behov for å markere at han vil få gjort noe. Det er ikke første gang, og Støre vil være over i en ny post lenge før dette evt. blir en realitet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Får du behandling på et offentlig sykehus? På dps. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Får du behandling på et offentlig sykehus? Tviler på at det er visa versa... Tror ikke legen har noen innteresse av det heller. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Nå angrer jeg plutselig på at jeg har snakket til både fastlegen, psykologen og psykiateren om mine alkoholproblemer. Kanskje jeg aldri burde ha nevnt det her inne heller. Snakk om å få noian! '' Har mer tro på såkalt kjernejournal der man samler bare den aller viktigste informasjonen og som kan benyttes av akutthelsetjenesten.'' Får håpe det blir slik som motorPrøysen har tro på. Det hadde jo vært greit om den viktigste informasjonen ble samlet. Men det jeg sier hos psykologen skal ligge godt gjemt. Jeg kommer til å tenke meg mange ganger om før jeg sier noe til psykologen hvis det skal inn i en felles journal. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 På dps. Kan de på dps se på blodprøver du har tatt på legesenteret? Siste gangene jeg har vært på sykehuset har legene der kunnet gå inn å sett på blodprøver jeg har tatt på legesenteret. Men det er jo bare greit. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Kan de på dps se på blodprøver du har tatt på legesenteret? Siste gangene jeg har vært på sykehuset har legene der kunnet gå inn å sett på blodprøver jeg har tatt på legesenteret. Men det er jo bare greit. ''Kan de på dps se på blodprøver du har tatt på legesenteret?'' Ja, og det er jo litt rart eller? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 ''Kan de på dps se på blodprøver du har tatt på legesenteret?'' Ja, og det er jo litt rart eller? Der er nok kanskje mer i fellesinformasjon allerede enn det vi er klar over. Men det jeg sier hos psykologen skal iallefall ikke ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Der er nok kanskje mer i fellesinformasjon allerede enn det vi er klar over. Men det jeg sier hos psykologen skal iallefall ikke ut. Tror det blir hos psykologen Ikke sikkert de kan se noe mer enn blodprøver, men synes det var rart det og. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.