Gå til innhold

Roger ingebrigsen sex med 17-åring

Anbefalte innlegg

En 17-åring i politisk miljø med moderpartiet er vel nærmest som elev å regne - praktikant - ikke helt jevnbyrdig for å si det mildt. I alle fall når den annen part er over dobbelt så gammel...

Nei, det er ikke som en elev å regne. Dette spørsmålet ble endvendt i Søviksnessaken og han hadde ikke brutt noen lov, slik en lærer på en skole ville ha gjort. Vesensforskjellen ligger i frivilligheten av at man i første omgang er på samme sted til samme tid. Et lærer/elevforhold er btw. ulovlig uansett alder.

Ut over det har du selsagt lov til å synse og mene hva du vil.

Fortsetter under...

Det slår meg - at det som FRP sa og gjorde for 20 år siden, er liksom noe som alle har drevet med, og tenker likevel - hele tiden.

Jeg husker rabalderet da FRP ønsket å innføre enkelte krav til innvandrere.

Nå står jammen ta SV frem og vil gjennom føre slike ting ?!

Men, eh, men_NÅ_hører jeg ikke noe.

Søviknes har fått pepper så det rekker, så nå synes jeg det er heelt greit at også Ingebrigtsen og hans parti får høre litt.

Ikke fordi jeg bryr meg om at et par (over den sekuelle lavaldrer) har styrt seg, men fordi jeg ønsker de arrogante hodene får noe å tenke på.

Sånn litt sammens med kameraderiet ellers som de er mest kjent for siste tiden.

"La de uskyldige kaste den første sten".

Det var vel få fra andre partier som sa noe som helst om Søviknes, faktisk.

Nei, det er ikke som en elev å regne. Dette spørsmålet ble endvendt i Søviksnessaken og han hadde ikke brutt noen lov, slik en lærer på en skole ville ha gjort. Vesensforskjellen ligger i frivilligheten av at man i første omgang er på samme sted til samme tid. Et lærer/elevforhold er btw. ulovlig uansett alder.

Ut over det har du selsagt lov til å synse og mene hva du vil.

Jeg påstår ikke det er ulovlig. Men et utslag av dårlig dømmekraft og litt korttenkt - når man vet hvordan det blir oppfattet.

Hmmm...

Kanskje ikke bare FrP som har og hadde en 'partikultur'. Her var vel aldersforskjellen større enn i Søviknessaken.

På den ene siden er jeg lite glad i løfting av 8 år gamle dyner. På den andre siden er det positivt om det blir vanskeligere å komme unna med å misbruke sin maktposisjon slik.

Sitter nok noen rundt omkring og er glad for at deres hemlighet fortsatt er hemlig.

På høy tid at alle partier lager kjøreregler for dette.

mvh

''Kanskje ikke bare FrP som har og hadde en 'partikultur'. Her var vel aldersforskjellen større enn i Søviknessaken.''

Om du skal bringe inn Søviknessaken var den jenta 16 år, det var et "one night stand" i berusa tilstand som blei voltektsanmeldt, det var under et landsmøte, Søviknes var gift (for de som er opptatt av moralske verdier), og han kjempa vel for egen uskyld så lenge det lot seg gjøre.

Har ingen interesse av å vurdere skyld eller moral, men Ingebrightsen legger seg i hvert fall langflat og tar alle konsekvenser av sine handlinger. Og som sitert i overnevnte artikkel i VG: ''Forholdet skal ha vart over noe tid og ikke ha vært et engangstilfelle'' noe begge parter bekrefter iflg VG.

Poenget mitt er at det er underlig å bruke "partikulturbegrepet" i slike saker, og enda underligere å bruke en stygg sak til å "formilde" en annen.

Personlig tenker jeg at Ingebrightsen antakelig har misbrukt sin stilling - noe han sjøl innrømmer ettertrykkelig - men jeg fatter ikke hvordan dette skal "rettferdiggjøre" tilsvarende saker? Uavhengig av partitilhørighet, vel å merke.

''Kanskje ikke bare FrP som har og hadde en 'partikultur'. Her var vel aldersforskjellen større enn i Søviknessaken.''

Om du skal bringe inn Søviknessaken var den jenta 16 år, det var et "one night stand" i berusa tilstand som blei voltektsanmeldt, det var under et landsmøte, Søviknes var gift (for de som er opptatt av moralske verdier), og han kjempa vel for egen uskyld så lenge det lot seg gjøre.

Har ingen interesse av å vurdere skyld eller moral, men Ingebrightsen legger seg i hvert fall langflat og tar alle konsekvenser av sine handlinger. Og som sitert i overnevnte artikkel i VG: ''Forholdet skal ha vart over noe tid og ikke ha vært et engangstilfelle'' noe begge parter bekrefter iflg VG.

Poenget mitt er at det er underlig å bruke "partikulturbegrepet" i slike saker, og enda underligere å bruke en stygg sak til å "formilde" en annen.

Personlig tenker jeg at Ingebrightsen antakelig har misbrukt sin stilling - noe han sjøl innrømmer ettertrykkelig - men jeg fatter ikke hvordan dette skal "rettferdiggjøre" tilsvarende saker? Uavhengig av partitilhørighet, vel å merke.

Jeg har ikke rettferdiggjort noe som helst.

Men når slike saker har kommet opp i FrP har hele partiet nærmest blitt holdt kollektivt ansvarlig. Og det ble ropt om en 'partikultur' i FrP.

Nå har tiden vist at denne typen 'kultur' ikke er forbeholdt FrP, men ser ut til å være ganske jevnt fordelt. Det kan være til ettertanke for de som skrek korsfest, korsfest.

Søkviknessaken kom i 'samtid'. Denne saken har fått støve ned i noen år først. Hadde Ingebrigtsens historie kommet i samtid med samme medietrykk, kan det godt hende den ville sett like stygg ut.

Håper vi slipper å få servert de begredelige detaljene på førstesidene de neste ukene.

mvh

Men når slike saker har kommet opp i FrP har hele partiet nærmest blitt holdt kollektivt ansvarlig. Og det ble ropt om en 'partikultur' i FrP.

Nå har tiden vist at denne typen 'kultur' ikke er forbeholdt FrP, men ser ut til å være ganske jevnt fordelt. Det kan være til ettertanke for de som skrek korsfest, korsfest.

Søkviknessaken kom i 'samtid'. Denne saken har fått støve ned i noen år først. Hadde Ingebrigtsens historie kommet i samtid med samme medietrykk, kan det godt hende den ville sett like stygg ut.

Håper vi slipper å få servert de begredelige detaljene på førstesidene de neste ukene.

mvh

''Og det ble ropt om en 'partikultur' i FrP.''

I den grad det var "rop om en 'partikultur' i FrP" så handlet det vel ikke om hva Søviknes gjorde, men hvordan partiet (og da spesifikt ledelsen i partiet) reagerte på dette.

Annonse

mvh

''Håper vi slipper å få servert de begredelige detaljene på førstesidene de neste ukene.''

Du skal jo få lov å håpe, men.... :P

''Håper vi slipper å få servert de begredelige detaljene på førstesidene de neste ukene.''

Du skal jo få lov å håpe, men.... :P

Kanskje vi slipper. Han gjorde jo det rette på Dagsrevyen, la seg totalt flat, trekker seg fra alt. Det blir stor sak i morgen, men siden han ikke bedyrer sin uskyld, men innrømmer alt, er det ikke så mye å avsløre eller grafse i. Han var veldig proff, skyldte ikke på noen ( selvom det åpenbart står noen bak at dette har kommet fram).

Kanskje vi slipper. Han gjorde jo det rette på Dagsrevyen, la seg totalt flat, trekker seg fra alt. Det blir stor sak i morgen, men siden han ikke bedyrer sin uskyld, men innrømmer alt, er det ikke så mye å avsløre eller grafse i. Han var veldig proff, skyldte ikke på noen ( selvom det åpenbart står noen bak at dette har kommet fram).

Tror du har rett i at han har valgt en god måte å ri av stormen på. Jo mer man forsøker å vir seg unna, jo ivrigere blir 'alle' på å ta en.

mvh

Bra han trakk seg! Det skulle Stoltenberg også ha gjort etter han kjørte i en annen bil, og la igjen parkeringslappen under vindusviskeren på den andre bilen, før han stakk.

At en sånn type er vår statsminister er utrolig!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

Gjest old lady

Det var vel få fra andre partier som sa noe som helst om Søviknes, faktisk.

He, he, der var du jo. Og "bet på" gjorde du som ventet. Rart du ikke nevnte litt om kameraderiet også, for det var egentlig_det_som var agnet.

Stakkar sør da, har noen driti i eget reir i eget parti - igjen ?

Og det var få som snakket om Søviknes hevder du. Vel, de holdt sikkert på med det samme som Søviknes og Ingebriktsen kansje.

He, he, der var du jo. Og "bet på" gjorde du som ventet. Rart du ikke nevnte litt om kameraderiet også, for det var egentlig_det_som var agnet.

Og det var få som snakket om Søviknes hevder du. Vel, de holdt sikkert på med det samme som Søviknes og Ingebriktsen kansje.

''He, he, der var du jo. Og "bet på" gjorde du som ventet. Rart du ikke nevnte litt om kameraderiet også, for det var egentlig_det_som var agnet.

Og det var få som snakket om Søviknes hevder du. Vel, de holdt sikkert på med det samme som Søviknes og Ingebriktsen kansje. – old lady''

Det er så fint at du bare rauter om person, og utelater totalt argumentene.

Ja, for de har du tydeligvis ikke.

Annonse

Gjest old lady

''He, he, der var du jo. Og "bet på" gjorde du som ventet. Rart du ikke nevnte litt om kameraderiet også, for det var egentlig_det_som var agnet.

Og det var få som snakket om Søviknes hevder du. Vel, de holdt sikkert på med det samme som Søviknes og Ingebriktsen kansje. – old lady''

Det er så fint at du bare rauter om person, og utelater totalt argumentene.

Ja, for de har du tydeligvis ikke.

Jo det har jeg sør !

Få saker er blitt mere skrevet om enn affæren til Terje Søviknes.

Den er blitt kringkastet ørten ganger, og er idag omtalt som "Søviknes-saken". Og den blir tatt frem - gang på gang.

Så kommer du å hevder at noen fra andre partier kansje ikke har kommentert den ?! Som du pleier å si ; bevis, link, vrøvl, tøvprat med mere til.

Men du kunne kommentere det andre jeg skrev. Om at det som FRP kom med for 20 år siden, plutselig kommer på agendaen til SV og Inga Marte Thorkildsen.

Jeg skjønner godt at Carl I. Hagen ofte sier : "Velkommen etter".

Og det kan han jaggu tillate seg å si om Ingebrigtsen "saken" også.

Jo det har jeg sør !

Få saker er blitt mere skrevet om enn affæren til Terje Søviknes.

Den er blitt kringkastet ørten ganger, og er idag omtalt som "Søviknes-saken". Og den blir tatt frem - gang på gang.

Så kommer du å hevder at noen fra andre partier kansje ikke har kommentert den ?! Som du pleier å si ; bevis, link, vrøvl, tøvprat med mere til.

Men du kunne kommentere det andre jeg skrev. Om at det som FRP kom med for 20 år siden, plutselig kommer på agendaen til SV og Inga Marte Thorkildsen.

Jeg skjønner godt at Carl I. Hagen ofte sier : "Velkommen etter".

Og det kan han jaggu tillate seg å si om Ingebrigtsen "saken" også.

Så lenge du ikke kan presentere argumenter, men bare nedverdiger deg selv med personpreik i annethvert innlegg, er det jo liten grunn til å kommentere det du skriver.

Ja, politiske partier forandrer seg. Til og med Frp har blitt nødt til å roe seg hvis de skal håper på en plass rundt bordet med H.

For eksempel sa hun nettopp dette:

''– Det synes jeg var bra, for det sier noe om at størsteparten av muslimer som er bosatt i Norge er fredselskende mennesker,''

''Og det ble ropt om en 'partikultur' i FrP.''

I den grad det var "rop om en 'partikultur' i FrP" så handlet det vel ikke om hva Søviknes gjorde, men hvordan partiet (og da spesifikt ledelsen i partiet) reagerte på dette.

Det tror jeg du har helt rett i Sør. Carl og Siv forsøkte vel å ro som bare juling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...