Gondor Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Nå praktiserer jeg mindfullness og synes det hjelper veldig. Jeg opplever korte øyeblikk hvor sinnet er tomt for tanker. Men nå har det skjedd noe rart. Det er akkurat som om sinnet mitt ikke vil være med på leken. Jeg får lopper i blodet og vil finne på alt mulig annet enn å være tilstede i nuet. Sinnet mitt serverer meg positive tankestrømmer og følelser som sier: "Se på meg! Er jeg ikke flott! Vi to kan ha det kjempefint sammen!" Når det ikke kan dominere meg med negativt tankekjør har det forandret taktikk. Det virker som om nuet er gørr kjedelig, mens sinnet kan dra meg med på fantasktiske fantasier. Er det ikke rart? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Når jeg gjør Mindfullness så blir det hele tiden sagt at det kan komme negative tanker, men også gode. Hos meg kommer det mye gode tanker eller trivialiter som når neste tannlegetime er, hva jeg skal handle. Mens andre igjen får vanskelig og negative tanker. Jeg har prøvd å dra frem mine negative og kvernende tanker, men de er fraværende under øvelsen. Vil liksom ikke ta plass slik at jeg kan sende de avgårde med øvelsen. Jeg kan ikke så mye om alt dette, men jeg konkluderer med at sinnet er rart. 0 Siter
tonie Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Er mindfullness meditasjon? Satt akkurat og lurte på det samme:) 0 Siter
frosken Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Satt akkurat og lurte på det samme:) Visse varianter av mindfullness fremstår som omtrent identisk med f.eks. Acem-meditasjon (med unntak av at man ikke benytter en metodelyd). 0 Siter
tonie Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Visse varianter av mindfullness fremstår som omtrent identisk med f.eks. Acem-meditasjon (med unntak av at man ikke benytter en metodelyd). Aha. Jeg trodde mindfullness var en hip terapiform...Eh... Men da så. Meditasjon har jeg tro på. Det har jeg drevet med i årevis, og bare se hvor avbalansert jeg er:) 0 Siter
frosken Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Aha. Jeg trodde mindfullness var en hip terapiform...Eh... Men da så. Meditasjon har jeg tro på. Det har jeg drevet med i årevis, og bare se hvor avbalansert jeg er:) Etter at man "oppfant" betegnelsen mindfulness, så er en haug med teknikker plutselig blitt så "stuerene" at de har blitt tatt i bruk midt i det mest etablerte helsevesenet vårt, f.eks.benyttes det ved flere avdelinger ved Oslo universitetssykehus. Det hjalp veldig på metodenes status at en lege som var godt etablert innen evidensbasert medisin begynte å forske - og promotere - mindfulness. http://www.kunnskapssenteret.no/Ansatte/Michael+de+Vibe.6040.cms 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Aha. Jeg trodde mindfullness var en hip terapiform...Eh... Men da så. Meditasjon har jeg tro på. Det har jeg drevet med i årevis, og bare se hvor avbalansert jeg er:) Jeg er så lite hipp at da hadde ikke jeg drevet med Mindfullness *knegg* Jeg bruker det i avspenningsgruppe, og som du jo vet, jeg er bittelitt anspent om dagen. ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Etter at man "oppfant" betegnelsen mindfulness, så er en haug med teknikker plutselig blitt så "stuerene" at de har blitt tatt i bruk midt i det mest etablerte helsevesenet vårt, f.eks.benyttes det ved flere avdelinger ved Oslo universitetssykehus. Det hjalp veldig på metodenes status at en lege som var godt etablert innen evidensbasert medisin begynte å forske - og promotere - mindfulness. http://www.kunnskapssenteret.no/Ansatte/Michael+de+Vibe.6040.cms Var visstnok forsket på og konkludert med at i sport var det tre grunnpilarer for å lykkes, nr 3 var Mindfullness. Nå fikk jeg dette fortalt, det har stått i Aftenposten tror jeg det var. Jeg var også på et fordrag med folk fra en smerteklinikk, de både snakket om det og tok en øvelse med oss, pluss avspenning også, men det er jo endel av det samme prinsippet. 0 Siter
tonie Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Etter at man "oppfant" betegnelsen mindfulness, så er en haug med teknikker plutselig blitt så "stuerene" at de har blitt tatt i bruk midt i det mest etablerte helsevesenet vårt, f.eks.benyttes det ved flere avdelinger ved Oslo universitetssykehus. Det hjalp veldig på metodenes status at en lege som var godt etablert innen evidensbasert medisin begynte å forske - og promotere - mindfulness. http://www.kunnskapssenteret.no/Ansatte/Michael+de+Vibe.6040.cms Jeg har fulgt dårlig med i timen de siste årene skjønner jeg, men jeg synes det er flott at meditasjonen endelig er tatt inn i varmen, dog med et noe mer tidsriktig navn. Må visst lese meg opp på dette. Takk for link:) 0 Siter
tonie Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1354311376' post='4840660] Jeg er så lite hipp at da hadde ikke jeg drevet med Mindfullness *knegg* Jeg bruker det i avspenningsgruppe, og som du jo vet, jeg er bittelitt anspent om dagen. ;o) Njæ, anspent og anspent. Bittelitt, kanskje? Hvis vi kan enes om at dette er litt hipt ser jeg nye karrieremuligheter i det fjerne. Jeg kan bli guru! O store el tonie viser deg veien til ditt vakre selv. Haha! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Njæ, anspent og anspent. Bittelitt, kanskje? Hvis vi kan enes om at dette er litt hipt ser jeg nye karrieremuligheter i det fjerne. Jeg kan bli guru! O store el tonie viser deg veien til ditt vakre selv. Haha! Bittelitt masse. Sukk. Ha, jeg hopper av utdannelsen og blir guru istedenfor. Vi kan starte bedrift, står jeg på eksamen kan jeg ta meg av økonomien. *host* 0 Siter
tonie Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1354314211' post='4840668] Bittelitt masse. Sukk. Ha, jeg hopper av utdannelsen og blir guru istedenfor. Vi kan starte bedrift, står jeg på eksamen kan jeg ta meg av økonomien. *host* Det blir en vinnerbedrift! Jeg har tro på deg. Men du blander deg ikke i det økonomiske før jeg har levd bort litt formue på Bahamas altså, det sier jeg deg bare;) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. november 2012 Skrevet 30. november 2012 Det blir en vinnerbedrift! Jeg har tro på deg. Men du blander deg ikke i det økonomiske før jeg har levd bort litt formue på Bahamas altså, det sier jeg deg bare;) Jeg vil nok befinne meg i vamere strøk jeg også først, økonomien tar vi etterpå. Jeg har lært en ting så langt da, det er om å gjøre å tjene mest! Stort mer har jeg ikke fått med meg. ;o) Eller jo, jeg regner oppgaver for harde livet nå og tror jeg skal få knotet ned noe på mandag, men noen strålende besvarelse blir det nok ikke. Jeg får føye på hver oppgave at bedriftene ønsker å tjene mest mulig, uansett forutsetninger, he he. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.