Gå til innhold

Hvordan er det å dø av kreft?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fæl sykdom :(

Til slutt går det bare en vei. Hos min far var det faktisk farlig å spise mye, pga svulsten hadde spredd seg til leveren og var så stor at den presset på magesekken,d et var ikke plass til mye mat der, da hadde det sprukket og han hadde dødd av indre blødninger. Min tante ville jo fore han og trodde at han ble bra bare han fikk i seg mat.

Ikke hadde han matlyst heller, naturlig nok, men

det hadde direkte tatt livet av han.... på et ubehagelig vis.

Han sovnet stille inn med et smil om munnen.

Eneste han fikk i seg var næringsdrikk og jafset litt på appelsiner.

Det var en alvorlig type kreft han hadde da, som spredde seg, og den lå sånn til at verken kjemoterapi eller stråling kunne hjelp.

Mange blir jo dårlige av kjemoterapien og strålingen også og dør kanskje tidligere pga den - at de ikke tåler den, men er det eneste håpet er det jo verdt sjansen.

Faren min levde ett år etter at han fikk diagnosen...

Det er ulike typer kreftceller, noen vokser fort og da blir pasienten fort dårligere og dør tidligere, andre krefttyper vokser sakte og pasienten kan kanskje holde sykdommen noegenlunde i sjakk og leve "normalt" i 5-8 år før det går nedover igjen.

Husker en jeg kjente, han hadde kreft i mange år... men til slutt måtte han gi tapt.

Gjest ikke stille inn

Pappa døde 3mnd etter diagnosen ble satt.

Etter hva jeg har skjønt døde han ikke uten smerter, han hadde infeksjon i kroppen i tillegg som de ikke klarte behandle.

Du har sett sånne filmer hvor de døende liksom reiser kroppen litt før de dør? sånn var det for pappa.

De fleste, etter hva jeg har skjønt, sovner stille inn. Mye smertestillende og andre medisiner. Mamma sovnet stille inn-mye medisiner. . Begge døde av kreft.

Dvs. jeg _vet_ jo ikke om folk dør smertefrie, men antar det.

Annonse

Ei jeg kjenner fikk store doser medisin den siste tiden pga smerter, hun valgte selv å veksle mellom å være våken og bevisst for å være sammen med familen den siste tiden, og å være neddopet. De siste dagene var hun mer eller mindre bevisstløs pga medisinene..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...