Gå til innhold

Jul

Gjest germimate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bølger
Skrevet

Jeg stresser ikke så veldig til jul, man nå for tiden mangler jeg energi til det lille jeg skal gjøre.

Jeg prioterer å pynte til jul. Viktig for meg å få riktig julestemning i huset til jul. Mye julelys både ute og inne. Gavene må på plass. Middagen må jeg få i hus. Bakingen blir det så som så med. En marsipankake til julekvelden. Kanskje et par kaker til som ligger på lur. Noen få sorter julekaker, alt etter hvor mye vi spiser i førjulstider. Vi har ikke godt av så mye kaker, så jeg ser ikke vitsen med mange kakebommer fulle av kaker stående i julen. Julerengjøringen blir det også så som så med, men jeg får ofte litt ekstra energi i desember som jeg prøver å benytte med å få vasket litt tak og kjøkkenskaper, men det som ikke blir ferdig kan gjøres etter jul.

Skrevet

Jeg er alene om å skape jul her i huset. I morgen er det frem med adventsstaken og jeg skal henge opp julestjernen. Vi skal ha god middag og da blir det hvit duk, lilla servietter og lys.

Det er lite stress rundt julen her. Vel, vel helt sant er det ikke. Gaveinnkjøp blir jeg litt svett av. Det må planlegges nøye. Heldigvis er noen av nevøene blitt over atten og da får de ikke gaver lenger.

Vi har dårlig råd, så det blir ikke rare gavene til familien ellers. Vi prioriterer egne barn.

Jeg synes det er en veldig koselig tid på året. I romjulen har jeg bestemt meg for å kutte ut et juleselskap. Jeg vil nyte freden her hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...