Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Kan beroligende medisiner være til hjelp under gallesteinsanfall? Tenker da mot angsten som følger anfallene. Har nå hatt to anfall på ett døgn, og ringte i natt legevakta men der var det ikke noe hjelp å få. 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 '' Tenker da mot angsten som følger anfallene. '' Trenger ikke ha angst for gallestensanfall, det er da ikke farlig, bare veldig vondt. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 '' Tenker da mot angsten som følger anfallene. '' Trenger ikke ha angst for gallestensanfall, det er da ikke farlig, bare veldig vondt. Det beste for å dempe redselen for nye anfall må vel være å ha smertestillende tilgjengelig hjemme? 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Det beste for å dempe redselen for nye anfall må vel være å ha smertestillende tilgjengelig hjemme? Ja, det tok jeg som en selvfølge! 0 Siter
frosken Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Hva har du fått beskjed om at du kan bruke av smertestillende under anfall? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Hva har du fått beskjed om at du kan bruke av smertestillende under anfall? Paralgin forte, men det hjelper ikke Det sa de på legevakta også, at det ikke gjør. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 '' Tenker da mot angsten som følger anfallene. '' Trenger ikke ha angst for gallestensanfall, det er da ikke farlig, bare veldig vondt. I starten av, og under anfall, var det jeg tenkte jeg på... 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 I starten av, og under anfall, var det jeg tenkte jeg på... Jeg fikk Ketogan til å ta under gallesteinsanfall, men jeg likte ikke bivirkningen (eufori) av morfinen, så jeg avsto som oftest å ta de under anfall. 0 Siter
frosken Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Paralgin forte, men det hjelper ikke Det sa de på legevakta også, at det ikke gjør. Jeg synes det er rart at du ikke har fått prøve Voltaren stikkpiller, 100 mg ved anfall. Selv om du tidligere evt. har hatt magesårsproblematikk, så ville jeg ha antatt at det var forsøket verdt med engangsdoser i stikkpilleform. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Jeg synes det er rart at du ikke har fått prøve Voltaren stikkpiller, 100 mg ved anfall. Selv om du tidligere evt. har hatt magesårsproblematikk, så ville jeg ha antatt at det var forsøket verdt med engangsdoser i stikkpilleform. Det var pga magesår og at jeg ikke har tålt det før at jeg ikke fikk det.. Jeg føler at jeg mister pusten under de verste anfallene fordi det er så sterke smerter. Jeg gjør vel på sett og vis det også, siden jeg besvimer. Jeg er blitt rådet å ringe legevakta når jeg får slike anfall, men sykepleieren i natt sa det ikke var noe å gjøre.. Jeg prøvde å være i bevegelse, sitte, ligge, spy, fokusere på pusten, men det ble bare verre og verre. Jeg synes det er verre enn å føde (og jeg husker fremdeles den siste fødselen fordi den var beintøff). Skulle ønske det var noe å gjøre :-( Jeg har ikke våget å gå på jobb i dag heller. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Jeg fikk Ketogan til å ta under gallesteinsanfall, men jeg likte ikke bivirkningen (eufori) av morfinen, så jeg avsto som oftest å ta de under anfall. Hjalp det på smertene? Og hvilke bivirkninger fikk du? 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Det var pga magesår og at jeg ikke har tålt det før at jeg ikke fikk det.. Jeg føler at jeg mister pusten under de verste anfallene fordi det er så sterke smerter. Jeg gjør vel på sett og vis det også, siden jeg besvimer. Jeg er blitt rådet å ringe legevakta når jeg får slike anfall, men sykepleieren i natt sa det ikke var noe å gjøre.. Jeg prøvde å være i bevegelse, sitte, ligge, spy, fokusere på pusten, men det ble bare verre og verre. Jeg synes det er verre enn å føde (og jeg husker fremdeles den siste fødselen fordi den var beintøff). Skulle ønske det var noe å gjøre :-( Jeg har ikke våget å gå på jobb i dag heller. ''Jeg synes det er verre enn å føde (og jeg husker fremdeles den siste fødselen fordi den var beintøff). '' Ja, det er akkurat som en ri som aldri tar slutt, holder på i time etter time. Eneste løsning er å bli operert. 0 Siter
frosken Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Det var pga magesår og at jeg ikke har tålt det før at jeg ikke fikk det.. Jeg føler at jeg mister pusten under de verste anfallene fordi det er så sterke smerter. Jeg gjør vel på sett og vis det også, siden jeg besvimer. Jeg er blitt rådet å ringe legevakta når jeg får slike anfall, men sykepleieren i natt sa det ikke var noe å gjøre.. Jeg prøvde å være i bevegelse, sitte, ligge, spy, fokusere på pusten, men det ble bare verre og verre. Jeg synes det er verre enn å føde (og jeg husker fremdeles den siste fødselen fordi den var beintøff). Skulle ønske det var noe å gjøre :-( Jeg har ikke våget å gå på jobb i dag heller. Nå er det kanskje ikke så lenge til du får løst dette problemet, men jeg ville nok ha diskutert muligheten for bruk av voltaren stikkpille. Så vidt meg bekjent er dette standard smertebehandling ved gallestensanfall. Siden man evt. tar 100 mg på en gang, så vil det som regel være nok med en dose pr gang. Jeg har også tidligere hatt magesår pga bruk av nsaids, men er nå bra av dette og benytter nsaids ved behov. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Nå er det kanskje ikke så lenge til du får løst dette problemet, men jeg ville nok ha diskutert muligheten for bruk av voltaren stikkpille. Så vidt meg bekjent er dette standard smertebehandling ved gallestensanfall. Siden man evt. tar 100 mg på en gang, så vil det som regel være nok med en dose pr gang. Jeg har også tidligere hatt magesår pga bruk av nsaids, men er nå bra av dette og benytter nsaids ved behov. Går det helt greit for deg å bruke nsaids? Jeg reagerer på Ibux også. Jeg kan heller ikke drikke mer enn en kopp kaffe om dagen. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 ''Jeg synes det er verre enn å føde (og jeg husker fremdeles den siste fødselen fordi den var beintøff). '' Ja, det er akkurat som en ri som aldri tar slutt, holder på i time etter time. Eneste løsning er å bli operert. Det var en god beskrivelse 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 ''ringte i natt legevakta men der var det ikke noe hjelp å få. '' Det syns jeg var en usedvanlig nonchalant holdning. Legevakta er til for akutt sykdom, og det er jo det dette er.Jeg hadde reist opp på legevakta og satt meg der til jeg fikk hjelp. Har hatt dette selv, nå fjernet, og har fått legevakthjelp. Første gangen trodde jeg at jeg skulle dø, så vondt var det. Mannen kjørte meg til legevakta, der fikk jeg ligge på en sofa i et hvilerom, til legen kunne se på meg. De konkluderte ganske riktig med gallestein og jeg fikk en sprøyte i skinka. I løpet av 15-20 min forsvant smertene. Men jeg husker dessverre ikke hva det er som jeg fikk., 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 ''ringte i natt legevakta men der var det ikke noe hjelp å få. '' Det syns jeg var en usedvanlig nonchalant holdning. Legevakta er til for akutt sykdom, og det er jo det dette er.Jeg hadde reist opp på legevakta og satt meg der til jeg fikk hjelp. Har hatt dette selv, nå fjernet, og har fått legevakthjelp. Første gangen trodde jeg at jeg skulle dø, så vondt var det. Mannen kjørte meg til legevakta, der fikk jeg ligge på en sofa i et hvilerom, til legen kunne se på meg. De konkluderte ganske riktig med gallestein og jeg fikk en sprøyte i skinka. I løpet av 15-20 min forsvant smertene. Men jeg husker dessverre ikke hva det er som jeg fikk., Var du på legevakta flere ganger med dette? Da jeg ringte, sa sykepleieren at det ikke var noe å gjøre med det (og han beklaget det). Jeg gruer meg til natten nå. Inntil i går var det en trygghet for meg at jeg kunne kontakte legevakta, men nå er den (og all) trygghet borte. Så hva jeg gjør neste gang vet jeg ikke Når de har sagt det ikke er noe å gjøre, tør ikke jeg å ringe.. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 ''ringte i natt legevakta men der var det ikke noe hjelp å få. '' Det syns jeg var en usedvanlig nonchalant holdning. Legevakta er til for akutt sykdom, og det er jo det dette er.Jeg hadde reist opp på legevakta og satt meg der til jeg fikk hjelp. Har hatt dette selv, nå fjernet, og har fått legevakthjelp. Første gangen trodde jeg at jeg skulle dø, så vondt var det. Mannen kjørte meg til legevakta, der fikk jeg ligge på en sofa i et hvilerom, til legen kunne se på meg. De konkluderte ganske riktig med gallestein og jeg fikk en sprøyte i skinka. I løpet av 15-20 min forsvant smertene. Men jeg husker dessverre ikke hva det er som jeg fikk., Var det beroligende eller smertestillende du fikk i den sprøyta? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Nå er det kanskje ikke så lenge til du får løst dette problemet, men jeg ville nok ha diskutert muligheten for bruk av voltaren stikkpille. Så vidt meg bekjent er dette standard smertebehandling ved gallestensanfall. Siden man evt. tar 100 mg på en gang, så vil det som regel være nok med en dose pr gang. Jeg har også tidligere hatt magesår pga bruk av nsaids, men er nå bra av dette og benytter nsaids ved behov. Jeg får vel bare ringe 113 neste gang. Jeg ser ingen annen løsning. 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Var du på legevakta flere ganger med dette? Da jeg ringte, sa sykepleieren at det ikke var noe å gjøre med det (og han beklaget det). Jeg gruer meg til natten nå. Inntil i går var det en trygghet for meg at jeg kunne kontakte legevakta, men nå er den (og all) trygghet borte. Så hva jeg gjør neste gang vet jeg ikke Når de har sagt det ikke er noe å gjøre, tør ikke jeg å ringe.. Heldigvis har jeg sluppet med to anfall. Var på legevakta og fikk sprøyte med smertestillende, men jeg husker ikke hva det heter. Men det hjalp. Men min mann, som er sykepleier, sier at det bare er å dra på legevakt, fordi de har mye å gjøre er det lett å avfeie noen.Han er dessverre ikke hjemme nå så jeg vet ikke om han husker hva det het. Fikk ultralydundersøkelse ganske kjapt, hvor de fant masse stein, og ble operert i løpet av et halvt års tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.