Gå til innhold

Ipad mini, eller vanlig størrelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest har visst heller ikke peiling

Ja, hvorfor ikke? Det er masse å vinne på å la småunger få grep om teknologiens finesser i tidlig alder.

Samtidig som de ikke bar begrep om verdien av det de får i hendene og dermed ikke begrep om å ivareta dette på en god måte.

Poden på 12 har akkurat kjøpt seg en Ipad Mini (som han riktignok betalte for selv med oppsparte midler) Han er kjempefornøyd. Ingen av oss har Ipad fra før så har ikke en større utgave å sammenlikne med. Men jeg skjønner ikke at det er noe argument at den er for liten. Det er da bare mer hendig.

Gjest her ikke peiling

Samtidig som de ikke bar begrep om verdien av det de får i hendene og dermed ikke begrep om å ivareta dette på en god måte.

Hun har knatret på foreldrenes dyre smarttelefoner, Nintendo'er og storesøskens ipader, samt pc'er i 6 år allerede. Det har gått bra, det.

Annonse

Gjest har visst heller ikke peiling

Hun har knatret på foreldrenes dyre smarttelefoner, Nintendo'er og storesøskens ipader, samt pc'er i 6 år allerede. Det har gått bra, det.

Men har hun virkelig fått brukt all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene?

Eller har hun bare knatret ivei?

Men har hun virkelig fått brukt all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene?

''Men har hun virkelig fått brukt all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene?

Eller har hun bare knatret ivei? – har visst heller ikke peiling''

Svært mange voksne brukere bruker aldri "all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene", så kan kan vel ikke forvente at barn gjør det.

Det som derimot er sikkert er at barn som er vant med teknologi nok har mange fordeler i fremtiden.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra

''Samtidig som de ikke bar begrep om verdien av det de får i hendene og dermed ikke begrep om å ivareta dette på en god måte.

''

Hvor har du det fra? Mine barn har hatt iPod siden 6-årsalderen, og har tatt godt vare på dem, enda så mye de har vært brukt.

Det iPod'en ikke tålte var en runde i vaskemaskinen (styrt av mor) :#.

Gjest Elextra

''Men har hun virkelig fått brukt all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene?

''

Tror nok barn ofte bruker teknologien på en mer avansert måte enn sine foreldre.

Gjest har vist heller ikke peiling

Eller har hun bare knatret ivei? – har visst heller ikke peiling''

Svært mange voksne brukere bruker aldri "all denne teknologien som er puttet inn i disse små dingsene", så kan kan vel ikke forvente at barn gjør det.

Det som derimot er sikkert er at barn som er vant med teknologi nok har mange fordeler i fremtiden.

Med vennlig hilsen

''Det som derimot er sikkert er at barn som er vant med teknologi nok har mange fordeler i fremtiden.''

Det er jeg enig i, men dermed ikke sagt at unger på den alder nødvendigvis må ha tilgang til all denne teknologien på en gang.

''Det som derimot er sikkert er at barn som er vant med teknologi nok har mange fordeler i fremtiden.''

Det er jeg enig i, men dermed ikke sagt at unger på den alder nødvendigvis må ha tilgang til all denne teknologien på en gang.

''Det er jeg enig i, men dermed ikke sagt at unger på den alder nødvendigvis må ha tilgang til all denne teknologien på en gang. – har vist heller ikke peiling''

Tja - de behøver det selvsagt ikke, men samtidig har det neppe noe annet enn positive effekter (med mindre foreldrene lar dem sitte med dem 24 t/døgnet), og en iPAD er sikkert bedre for så unge barn ettersom de er enkle å bruke.

Jeg tror ikke man "vinner" noe på å kjøpe en enklere enhet?

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...