Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Kunne du være så snill å svare på mitt innlegg også - hvis du har tid...? Jeg tør ikke legge meg og sove i natt fordi jeg har våknet med anfall de fleste ganger, og jeg vet ikke hva jeg skal gjlre når legevakta ikke vil hjelpe meg På forhånd takk for evt svar og råd. Jeg blie mer og mer fortcilet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Gallesten er ikke min spesialitet, og jeg vet at du er utredet for dette av mer kompetente personer enn meg. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Gallesten er ikke min spesialitet, og jeg vet at du er utredet for dette av mer kompetente personer enn meg. Jeg er ikke det enda, jeg står på venteliste for å komme til en kirurg (har ikke hørt når heller). Trodde kanskje du hadde peiling på om beroligende virker mot den voldsomme angsten som følger med sterke smerter og en følelse av å ikke få puste, miste kontrollen.. Når man besvimer har man sterk angst. 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Jeg er ikke det enda, jeg står på venteliste for å komme til en kirurg (har ikke hørt når heller). Trodde kanskje du hadde peiling på om beroligende virker mot den voldsomme angsten som følger med sterke smerter og en følelse av å ikke få puste, miste kontrollen.. Når man besvimer har man sterk angst. ''Når man besvimer har man sterk angst.'' Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom dette, jeg har besvimt et par ganger og dette skjedde helt stille og rolig som om jeg sovnet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Jeg er ikke det enda, jeg står på venteliste for å komme til en kirurg (har ikke hørt når heller). Trodde kanskje du hadde peiling på om beroligende virker mot den voldsomme angsten som følger med sterke smerter og en følelse av å ikke få puste, miste kontrollen.. Når man besvimer har man sterk angst. Beroligende virker vel alltid dempende på angst. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 ''Når man besvimer har man sterk angst.'' Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom dette, jeg har besvimt et par ganger og dette skjedde helt stille og rolig som om jeg sovnet. Hva gjorde du når smertene sto på lenge, og du ikke haddde noe som hjalp deg? Jeg er vant til smerter (migrene) - og jeg har aldri opplevd å besvime eller å få angst som følge av det eller smerter andre steder enn magen. Og jeg vet ikke hvor vanlig det er - men når jeg har hstt omgangssyke feks, så har jeg fått angst. Alltid. Ogbjeg vet ikke hvorfor det skjer når det gjelder magen. Det er utenfor min kontroll. Jeg ser sånn frem til operasjon at du aner ikke. 0 Siter
Gjest galleguri Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Hva gjorde du når smertene sto på lenge, og du ikke haddde noe som hjalp deg? Jeg er vant til smerter (migrene) - og jeg har aldri opplevd å besvime eller å få angst som følge av det eller smerter andre steder enn magen. Og jeg vet ikke hvor vanlig det er - men når jeg har hstt omgangssyke feks, så har jeg fått angst. Alltid. Ogbjeg vet ikke hvorfor det skjer når det gjelder magen. Det er utenfor min kontroll. Jeg ser sånn frem til operasjon at du aner ikke. Jeg la meg i sengen og konsentrerte meg om å overleve og å puste jevnt og rolig, som sagt tidligere foretrakk jeg smertene fremfor bivirkningene av Ketogan. Anfallene varte i flere timer og jeg hadde regelmessig anfall i fire år før jeg ble operert. Dette var rett før det ble vanlig med kikkhullsoperasjon som jeg hadde lest om men dengang var det ikke ennå ikke blitt en vanlig form for kirurgi, derfor ventet jeg såpass lenge med å bli operert fordi jeg var redd for operasjonen. Tilslutt var jeg syk i en hel uke i strekk og ble innlagt på sykehus for akutt operasjon. Da var jeg svak og avkreftet og kunne ikke spise vanlig mat og måtte ha intravenøs næring for å bli sterk nok til å tåle en tradisjonell operasjon. I mellomtiden var jeg veldig påpasselig med å ikke spise fet mat, anfall kom som oftest i sammenheng med at jeg hadde spist kremfløte eller lignende fete matvarer. Da jeg tilslutt var syk i over en uke hadde stenen satt seg fast og stengte helt for utførselsgangen fra galleblæren. Stenen var på størrelse med en liten plomme, jeg fikk den etter operasjonen og oppbevarte den i et glass i flere år. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. desember 2012 Skrevet 1. desember 2012 Beroligende virker vel alltid dempende på angst. Det vet jeg. Tror jeg har uttrykt meg klønete. Spm mitt var; beroligende=mindre angst=mindre smerter (og man får puste). (?) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.