Gå til innhold

Har du forslag hvordan jeg skal gå frem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei! Hadde vært til hjelp om du viste hvordan jeg skal gå frem? Jeg har en samboer som har problemer med alkaholen. Dette har pågått over lengre tid. Han er ikke voldelig. Men merker at han blir tydelig forandret når han har fått formye av det brune (coniac). Har sagt dette til han flere ganger,men han har ikke noe problem. Han trenger hjelp,men han innser det ikke. Vi har vært sammen i 20 år. Vi har det fint sammen ellers,men det er denne(helsike alkaholen!) Vi har 2 barn som er ungdom. Når vi er hjemme er det drikking hver helg å midt i uka noen ganger. Har angst når vi skal være sosial da tar han helt av .Synes det er så utidig. Det har derfor avtatt med det. Han er snill å hjelpsom ellers. Håper du har et råd til meg. Merker at dette går ikke lenger hvis han ikke vil ha hjelpHva skal til at han forstår det da?). Han går også mye på medisiner har soriassisleddgikt. Er jo bekymret. Hilsen bekymret.

Skrevet

Ingenting du kan gjøre med saken.

Han må innse at han har et problem og ta tak i det selv.

Jeg vil anbefale skillsmisse, av erfaring eskalerer misbruket over tid og du blir dratt inn i en spiral av pengeforbruk grunnet rus, sykdom, angst for hva som skal skje osv osv. Og så er du ødelagt også.

Skrevet

Tror dessverre ikke det er mye du kan gjøre. Han må innse problemet selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...