Madelenemie Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hei! Da et sykt menneske kom til meg tidligere i dag bød jeg på kaffe. Jeg stusset på at ikke drakk den, men sånn er det vel tenkte jeg, selv om kaffebønnene er bestilt fra Stavanger kaffebrenneri. Jeg tenkte ikke da på at kaffe ikke er godt når man er syk. Jeg holdt da på med middagen, og det syke mennesker sa flere ganger at det høres og så godt ut. Jeg smilte til menneske og sa "Ja". Jeg stusset på at hun så mange ganger sa det hørtes så godt ut, men hver gang svarte jeg "Ja" og smilte. Nå sa min mann da han hørte om dette at jeg burde da ta et så tydelig hint, jeg burde invitert henne på middag. Jeg skjønte nå mens jeg lagde karameller at dette var dårlig av meg, men det er akkurat det, at jeg kommer ikke på sånt av meg selv. (inni mellom men ikke alltid) Jeg lurer på om jeg nå kan sende en sms og skrive at jeg kan komme med restene til henne? Men akkurat nå er jeg usikker på hva jeg bør og ikke bør, hvis noen svarer fort, kan det syke menneske også få middag i kveld. Jeg blir kraftig irritert på meg selv, jeg er så opptatt i tingene, enten det er middag eller reptiler at jeg ikke tenker to hakk lenger frem eller tilbake. Hvis hun bare hadde sagt at hun var sliten og sulten osv... så hadde jeg sikkert sagt "Ja men legg deg på sofaen, sov litt også vekker jeg deg til middag" det ville gledet meg (bedre for meg med en gjest under et teppe enn en gjest som forstyrrer med på en kjøkkenstol), jeg kunne så hentet det nye fine pleddet til henne og laget te med ingefær og pepper og masse sukker sånn jeg ellers gjør til alle syke. Blir glad for et fort svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg skjønner hva mannen din mener, men synes mennesket som var på besøk hos deg virka litt uhøflig med denne hintinga si Jeg synes ikke du gjorde noe galt, så ikke tenk mer på dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høfligheten Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Man kan ikke forvente å få middag om man kommer uventet på besøk, om du tilfeldigvis er i gang med matlagingen eller spisingen for den sags skyld så betyr det ikke at vedkommende skal få mat og, men av høflighetsskyld bør du spørre om han og vil ha, du har laget rikelig (om du har det da), men hvis du kun har laget så det er nok til familien, kan du si at du skulle gjerne latt han få en smakebit, men du visste ikke at han kom og det var bare nok til familien, men hvis han er sulten så har du noen kjeks/brødskiver eller noe... eller vil du kanskje ha noe å drikke? Lurt å ha noe å by på uansett, folk er sultne/tørste når de kommer på besøk. Har selv kommet på besøk hos en dame, jeg var der jo i timesvis og hun ville jo ha meg der i timesvis.... men jeg fikk kun kaffe og holdt jo på å dø av sult, hver gang jeg hintet om at jeg snart måtte hjem måtte hun vise meg det ene og det andre Til slutt måtte jeg bare være frekk nok til å spørre om hun hadde en brødskive eller noe, for jeg hadde ikke spist siden frokost, var redd jeg skulle svime av når jeg kjørte bil på vei hjem men hun hadde jaggu ikke det, fant frem en boks med jellybeans.... jaja fikk i alle fall opp blodsukkeret men sånn jeg er oppdratt har man alltids en kjekspakke eller noe annet å by til kaffen om man skal ha et besøk som varer mer enn 5 min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høfligheten Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Man kan ikke forvente å få middag om man kommer uventet på besøk, om du tilfeldigvis er i gang med matlagingen eller spisingen for den sags skyld så betyr det ikke at vedkommende skal få mat og, men av høflighetsskyld bør du spørre om han og vil ha, du har laget rikelig (om du har det da), men hvis du kun har laget så det er nok til familien, kan du si at du skulle gjerne latt han få en smakebit, men du visste ikke at han kom og det var bare nok til familien, men hvis han er sulten så har du noen kjeks/brødskiver eller noe... eller vil du kanskje ha noe å drikke? Lurt å ha noe å by på uansett, folk er sultne/tørste når de kommer på besøk. Har selv kommet på besøk hos en dame, jeg var der jo i timesvis og hun ville jo ha meg der i timesvis.... men jeg fikk kun kaffe og holdt jo på å dø av sult, hver gang jeg hintet om at jeg snart måtte hjem måtte hun vise meg det ene og det andre Til slutt måtte jeg bare være frekk nok til å spørre om hun hadde en brødskive eller noe, for jeg hadde ikke spist siden frokost, var redd jeg skulle svime av når jeg kjørte bil på vei hjem men hun hadde jaggu ikke det, fant frem en boks med jellybeans.... jaja fikk i alle fall opp blodsukkeret men sånn jeg er oppdratt har man alltids en kjekspakke eller noe annet å by til kaffen om man skal ha et besøk som varer mer enn 5 min. Men må legge til at gjester vil ikke alltid ha servering da, mange er jo på slanking og hehehehe Bestemoren min er av gamletypen, der slipper man ikke ut før man har fått seg noe å spise, samme hva.... har hun ikke kaker eller kjeks, så må hun smøre på noen smørbrød. Selv om jeg sier jeg har dårlig tid og er på vei ut døren. En prinsippsak altså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg skjønner hva mannen din mener, men synes mennesket som var på besøk hos deg virka litt uhøflig med denne hintinga si Jeg synes ikke du gjorde noe galt, så ikke tenk mer på dette Jeg synes heller ikke du gjorde noe galt. Det er litt frekt å hinte på den måten hun gjorde. Hun mente nok kanskje indirekte å be om mat men om man ikke sier ting rett ut kan man ikke alltid regne med at andre forstår. ''(bedre for meg med en gjest under et teppe enn en gjest som forstyrrer meg på en kjøkkenstol)'' Helt enig :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes ikke du var uhøflig, det er ikke slik at man alltid må invitere på middag. Jeg har en gang i blant bevisst ikke tatt slike hint, fordi jeg ikke orker/har lyst på middagsgjester. Kommer man uanmeldt på besøk, kan man ikke forvente å bli servert noe som helst synes jeg. Jeg synes heller ikke det er nødvendig å reise til vedkommende med rester eller annen mat hvis ikke personen er så syk at han/hun ikke klarer å få i seg mat på egen hånd. Men da hadde vel også besøk hos deg vært uaktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg synes ikke du var uhøflig, det er ikke slik at man alltid må invitere på middag. Jeg har en gang i blant bevisst ikke tatt slike hint, fordi jeg ikke orker/har lyst på middagsgjester. Kommer man uanmeldt på besøk, kan man ikke forvente å bli servert noe som helst synes jeg. Jeg synes heller ikke det er nødvendig å reise til vedkommende med rester eller annen mat hvis ikke personen er så syk at han/hun ikke klarer å få i seg mat på egen hånd. Men da hadde vel også besøk hos deg vært uaktuelt. Hei! Da gjorde jeg ikke det .-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Man kan ikke forvente å få middag om man kommer uventet på besøk, om du tilfeldigvis er i gang med matlagingen eller spisingen for den sags skyld så betyr det ikke at vedkommende skal få mat og, men av høflighetsskyld bør du spørre om han og vil ha, du har laget rikelig (om du har det da), men hvis du kun har laget så det er nok til familien, kan du si at du skulle gjerne latt han få en smakebit, men du visste ikke at han kom og det var bare nok til familien, men hvis han er sulten så har du noen kjeks/brødskiver eller noe... eller vil du kanskje ha noe å drikke? Lurt å ha noe å by på uansett, folk er sultne/tørste når de kommer på besøk. Har selv kommet på besøk hos en dame, jeg var der jo i timesvis og hun ville jo ha meg der i timesvis.... men jeg fikk kun kaffe og holdt jo på å dø av sult, hver gang jeg hintet om at jeg snart måtte hjem måtte hun vise meg det ene og det andre Til slutt måtte jeg bare være frekk nok til å spørre om hun hadde en brødskive eller noe, for jeg hadde ikke spist siden frokost, var redd jeg skulle svime av når jeg kjørte bil på vei hjem men hun hadde jaggu ikke det, fant frem en boks med jellybeans.... jaja fikk i alle fall opp blodsukkeret men sånn jeg er oppdratt har man alltids en kjekspakke eller noe annet å by til kaffen om man skal ha et besøk som varer mer enn 5 min. Hei! Jeg hadde mer enn nok, jeg bare tenkte ikke på det, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg skjønner hva mannen din mener, men synes mennesket som var på besøk hos deg virka litt uhøflig med denne hintinga si Jeg synes ikke du gjorde noe galt, så ikke tenk mer på dette Hei! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386305-ta-et-hint/#findComment-3419152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.