Gå til innhold

Cipralex.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal redusere eller seponere cipralex i sammarbeid med psykiater fordi jeg også står på wellbutrin. Jeg gjorde et søk her inne og leste at "lykkepiller" er bra for hjernen (det var en av brukerene som hadde lest om dette) Det er visst ikke måte på hvor bra cipralex er.

Da faller mitt argument for ¨å redusere Cipralex helt bort. Jeg trodde det beste for hjernen var å stå på minst mulig medisiner?

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hva jeg skal svare ang det du skriver, men har lyst til å spørre deg om du har vært veldig trøtt av å bruke Cipralex? Jeg går på den og er så utrolig lav på energi selv om den hjelper på angst, og negativt selvbilde osv. Setter pris på svar!

Skrevet

Jeg tror at cipralex er bra for hjernen fordi den "normaliserer" depresjonen. Depresjon er vel skadelig over tid.

Hos meg øker tankekjøret noe voldsomt av ssri, så det kan jeg ikke bruke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg trodde det beste for hjernen var å stå på minst mulig medisiner?

S: Dessverre er det utrolig mange mennesker som får behandlingen sin forringet pga alle slike "troer"

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hva jeg skal svare ang det du skriver, men har lyst til å spørre deg om du har vært veldig trøtt av å bruke Cipralex? Jeg går på den og er så utrolig lav på energi selv om den hjelper på angst, og negativt selvbilde osv. Setter pris på svar!

Hei.

Jeg er trett men vet ikke om dette kommer av cipralex. Jeg tar den uansett om kvelden i tilfelle det er den som er synderen. Eller så tror jeg at det bare er en uvane at jeg sover så mye. (Jeg sier ikke at det er tilfelle for deg. For all del.)

Jeg står på en del andre meds også, så det er umulig for meg å si.

Håper du finner ut av det! Det er slitsomt å være så trett!

Skrevet

Jeg trodde det beste for hjernen var å stå på minst mulig medisiner?

S: Dessverre er det utrolig mange mennesker som får behandlingen sin forringet pga alle slike "troer"

Takk for svar.

Skrevet

Jeg tror at cipralex er bra for hjernen fordi den "normaliserer" depresjonen. Depresjon er vel skadelig over tid.

Hos meg øker tankekjøret noe voldsomt av ssri, så det kan jeg ikke bruke.

Så mange rare bivirkninger medisiner kan ha. Står du på ap mot tankekjør?

Skrevet

Så mange rare bivirkninger medisiner kan ha. Står du på ap mot tankekjør?

Tankekjør og ustabilitet, paranoia, depresjon og noe mere rart. Tror jeg trenger den ap èn.

Cipralex gjorde at jeg var hypoman/blandet konstant, jeg begynte med selvskading og fikk et helvete. Jeg skal ikke ha slike medisiner igjen. Wellbutrin derimot, tåler jeg.

Skrevet

Tankekjør og ustabilitet, paranoia, depresjon og noe mere rart. Tror jeg trenger den ap èn.

Cipralex gjorde at jeg var hypoman/blandet konstant, jeg begynte med selvskading og fikk et helvete. Jeg skal ikke ha slike medisiner igjen. Wellbutrin derimot, tåler jeg.

Fint du tåler wellbutrin da. Særlig blandede episoder er slitsomme.

Skrevet

Fint du tåler wellbutrin da. Særlig blandede episoder er slitsomme.

Ja, veldig slitsomt, jeg har gått mange runder med medisiner. De jeg står på nå er de eneste jeg tåler og som virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...