Gå til innhold

Jordens undergang

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol
Skrevet

Er ingen dommerdagsfanatiker, men jeg leste det der tidligere i dag- mens jeg humret.

:-)

Skrevet

Men hvor er alle disse dommedagsfanatikerne alle snakker om? Jeg har aldri møtt en. Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som har møtt en:)

Skrevet

Min lille sønn på 11 år har plukket opp dommedagsprofetien og spør meg stadig om jeg tror det er sant. Stakkars lille venn. Jeg sier at nei, det tror jeg ikke. Faren deres har derimot skremt ham med dette. Sagt at vi må være sammen den 21. i tilfelle det skjer. Vi trenger ikke kjøpe julegaver for verden går jo under!

Nei, nå er jeg slem som baksnakker ham. Men det er veldig lett for en voksen å slenge ut noen kommentarer som dette. Derimot er det vanskelig for en 11 åring å ikke la seg påvirke av faren sin.

Skrevet

Hale-Bop-kometen, ja! Den hadde jeg nesten glemt.

Folkets Tempel-saken var grusom. De tok livet av hundrevis av uskyldige barn. Skummelt hvor mye makt en messias-skrulling kan skaffe seg.

Skrevet

Jeg synes nå de )¤/%&¤/=#?¤#? etes klimakaklerne er like forbanna ille. Om ikke verre.

http://www.nrk.no/nyheter/klima/1.9127119

Noen tjener fete penger og ikke en sjel kan stoppe klimaendringer, om samtlige mennesker på planeten tar gift i morgen, så vil endringene like forbanna skje...

Skrevet

Jeg synes nå de )¤/%&¤/=#?¤#? etes klimakaklerne er like forbanna ille. Om ikke verre.

Noen tjener fete penger og ikke en sjel kan stoppe klimaendringer, om samtlige mennesker på planeten tar gift i morgen, så vil endringene like forbanna skje...

Forskjellen er at det der er reelt (og det er ikke "verdens undergang"), og støttet av noe slikt som 95% av vitenskapsfolk.

Og selvsagt KAN man gjøre noe med det, akkurat som vi gjorde noe med hullet i ozonlaget. Om man VIL gjøre noe er derimot et annet spørsmål.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min lille sønn på 11 år har plukket opp dommedagsprofetien og spør meg stadig om jeg tror det er sant. Stakkars lille venn. Jeg sier at nei, det tror jeg ikke. Faren deres har derimot skremt ham med dette. Sagt at vi må være sammen den 21. i tilfelle det skjer. Vi trenger ikke kjøpe julegaver for verden går jo under!

Nei, nå er jeg slem som baksnakker ham. Men det er veldig lett for en voksen å slenge ut noen kommentarer som dette. Derimot er det vanskelig for en 11 åring å ikke la seg påvirke av faren sin.

For en dustefar!!!!

Skrevet

''om samtlige mennesker på planeten tar gift i morgen, så vil endringene like forbanna skje...''

Dette er jo ikke sant. Hvis vi faktisk tar tak nå, vil vi kunne begrense konsekvensene.

Skrevet

Nostradamus spådde vel også så vidt meg bekjent at den gule rase, dvs kineserne, skulle komme til å bli mektige på jorden.

Han tok vel ikke helt feil der da.

Skrevet

Hei!

Heldigvis stemmer ikke for mange Frp.

Og heldigvis har 99 % av vitenskapsfolk gjort beregninger som gir gode nok og sikre nok prognoser med henhold på konsekvenser av miljøødeleggelsene. "Føre var" er jo like viktig, alt det vi ikke vet er det god grunn til å være varsomme med for å bevare det biologiske mangfoldet og ikke ødelegge leveutsikter og forutsetningene for fremtidige generasjoner.

Naturen har også en egen verdi, en rett til å bli vernet uten nyttehensyn for oss mennesker.

Derfor er det svært viktig at vi gjør det vi kan for å redusere våre egne utslipp, eks kjøp elbil, kjøp økologisk mat (det er mange som glemmer vekselbruk og i hvilken grad kjemisk framstilt gjødsel er med å forstyrre våre økosystemer!) Det er grunn i seg selv for å handle mer økologisk, uavhengig av sunnhet), slutte å handle i butikker som ikke har tanker for annet enn penger eks H/M. velge butikker som føler og følger et større moralsk ansvar for de noen hundre mil fra Norge.

Hvis alle gjør litt og Norge slutter sin umoralske kjøp av klimakvoter så er vi et lite skritt på vei :-)

Skrevet

Det er ikke en undergang, det er en overgang, blir det sagt.

Her er ei side med en annen vinkling på det enn dommedagsfanatikerene:

http://the2012scenario.com/

Så gjenstår det å se om noen av partene har rett.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...