Gå til innhold

Er det vanlig å få svekket hukommelse slik?

Anbefalte innlegg

Gjest er litt bekymret

Før kunne jeg huske i årevis filmer jeg hadde sett. Jeg kunne huske store deler av filmen.

De siste årene har jeg blitt veldig glemsk. Så mye at jeg ikke engang husker at jeg har sett en film tidligere. Først langt uti filmen kan jeg huske enkelte episoder eller bilder som gjør at jeg skjønner at jeg har må ha sett filmen før. Når jeg sjekker etter, kan det ha vært bare 1-2 år siden at jeg så den sist.

Jeg syns dette er litt skummelt. Er det vanlig eller uvanlig at hukommelsen plutselig endrer seg slik? Jeg er rundt 50, men det har vært slik de siste 5-6 årene, altså til forskjell fra tidligere.

Det er mye annet jeg ikke husker også altså, så som ting jeg har vært med på eller opplevd som ligger mer enn 3-4 år tilbake. Kan bli minnet om ting fra venner som jeg halt har glemt. (Men det er mange ting jeg husker også da).

Fortsetter under...

Jeg har et litt annet problem. Jeg husker godt flere år tilbake, hvilke filmer jeg har sett osv. Men jeg glemmer hva som skjedde for 5 minutter sia.

Så jeg leter etter bilen og hvor jeg parkerte den hen. Jeg glemmer at jeg lager middag, jeg husker ikke det som var så innmari viktig at jeg husket kort tid før.

Gule lapper over alt er tingen. Men jeg blir bekymra når jeg holder på sånn.

Gjest er litt bekymret

Jeg har et litt annet problem. Jeg husker godt flere år tilbake, hvilke filmer jeg har sett osv. Men jeg glemmer hva som skjedde for 5 minutter sia.

Så jeg leter etter bilen og hvor jeg parkerte den hen. Jeg glemmer at jeg lager middag, jeg husker ikke det som var så innmari viktig at jeg husket kort tid før.

Gule lapper over alt er tingen. Men jeg blir bekymra når jeg holder på sånn.

Ja slik er jeg også. Bruker nedtellingsur og alarmer for å minne meg på ting.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...