Gå til innhold

NHD medisiner for BP2

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Hvilken andre medisiner kan være aktuelle for BP2, utenom lamictal og seroquel. Skal snart til legen og lurer litt på om jeg skal ta det opp med han siden jeg har vært så ustabil igjen nå. Bruker wellbutrin og fluoxetin.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litium og alle 2. generasjons AP.

Gjest bølger
Skrevet

har du prøvd litium?

Nei, har ikke prøvd det. Jeg er litt redd for litium.

Gjest bølger
Skrevet

Brukes litium når du ikke har problemer med hypomani også? Har ikke hatt det på mange år. Er litt for å bruke litium..

Hva finnes av 2.generasjons AP?

Gjest perfektu
Skrevet

Brukes litium når du ikke har problemer med hypomani også? Har ikke hatt det på mange år. Er litt for å bruke litium..

Dette trenger du slett ikke spørre NHD om, har vært svart på x-antall ganger på dol.. Det er bare å søke..

Gjest bølger
Skrevet

Dette trenger du slett ikke spørre NHD om, har vært svart på x-antall ganger på dol.. Det er bare å søke..

Søker på google. Finner helst sider der det står hvor farlig ap er.

Gjest germimate
Skrevet

Søker på google. Finner helst sider der det står hvor farlig ap er.

Jeg håper du får svar slik at du kan slå deg til ro - det er fælt å være urolig.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg håper du får svar slik at du kan slå deg til ro - det er fælt å være urolig.

Sliter med å finne det ut på google. Finner navner på 2.gerasjons ap, søker det opp i felleskatalogen, men finner det ikke. Sannsynligvis så er det ikke navnet som står, bare hva det inneholder.

Gjest germimate
Skrevet

Sliter med å finne det ut på google. Finner navner på 2.gerasjons ap, søker det opp i felleskatalogen, men finner det ikke. Sannsynligvis så er det ikke navnet som står, bare hva det inneholder.

Håper du finner det ut. Medisiner er vanskelig å finne ut av.

Skrevet

Nei, har ikke prøvd det. Jeg er litt redd for litium.

litium er ikke noe å være redd for

selv har jeg ingen bivirkninger

men alle antipsykotika har gitt meg bivirkninger

og lamictal

litium er desidert best for meg og mange andre så det er verdt å prøve

Gjest bølger
Skrevet

litium er ikke noe å være redd for

selv har jeg ingen bivirkninger

men alle antipsykotika har gitt meg bivirkninger

og lamictal

litium er desidert best for meg og mange andre så det er verdt å prøve

Har du BP1 eller BP2?

Jeg har ikke problemer med hypomani. Det er depresjoner, og så føler jeg meg veldig ustabil. Svinger i løpet av dagen fra depressive tilstander og normale tilstander.

Gjest bølger
Skrevet

Håper du finner det ut. Medisiner er vanskelig å finne ut av.

Finner ikke frem i felleskatalogen heller. Den er endret, så jeg finner ikke ut hvor all informasjonen om medisinene står.

Gjest bølger
Skrevet

Klarte til slutt å finne frem selv om 2.generasjons AP. Men når jeg leser om de, så er det kun seroquel som hjelper mot depresjonene ved BP. De andre hjelper bare mot maniene. Kan jeg da ha noe nytte av de .Jeg svinger veldig mye mellom depressive tilstander til normale tilstander, men har ikke hatt hypomani på mange år.

Skrevet

Hei. Ikke vær redd for litium. Det er den beste medisinen jeg har prøvd. Da ble jeg normal igjen. Bare det at maven min ikke tålte den, fikk voldsomt mye diare. De fleste tåler vel litium bra.

Skrevet

Har du BP1 eller BP2?

Jeg har ikke problemer med hypomani. Det er depresjoner, og så føler jeg meg veldig ustabil. Svinger i løpet av dagen fra depressive tilstander og normale tilstander.

det er depresjonene litium har hjulpet meg med. jeg var ikke plaget av hypomanier eller manier før jeg begynte,

har hatt en manisk psykose etterpå. hadde for lav dose og slurvet

så litium hjelper mot depresjon ikke bare hypomani

så du trenger ikke plages av hypomanier for å ha nytte av litium

Gjest lithionit
Skrevet

Hører mange som har blitt bedre etter å ha starta med Lithionit.

Kanskje verdt et forsøk?

Gjest bølger
Skrevet

det er depresjonene litium har hjulpet meg med. jeg var ikke plaget av hypomanier eller manier før jeg begynte,

har hatt en manisk psykose etterpå. hadde for lav dose og slurvet

så litium hjelper mot depresjon ikke bare hypomani

så du trenger ikke plages av hypomanier for å ha nytte av litium

Ok. Jeg får lese litt om litium og tenke på det.

Skrevet

Klarte til slutt å finne frem selv om 2.generasjons AP. Men når jeg leser om de, så er det kun seroquel som hjelper mot depresjonene ved BP. De andre hjelper bare mot maniene. Kan jeg da ha noe nytte av de .Jeg svinger veldig mye mellom depressive tilstander til normale tilstander, men har ikke hatt hypomani på mange år.

Jeg har aldri vært så stabil som årene etter at jeg startet med Seroquel (depot) som tillegg til litium. Har prøvd mye, både AP og AD, men dette var tingen for meg.

Jeg ville prøvd - og holdt ut en lengre prøveperiode. Ofte merker man ikke bedring før en god stund etter at den har inntrådt. En psykiater jeg gikk til en gang sa: "når du kjenner deg bedre, har du faktisk vært bra en god stund" og det har jeg sett stemmer rett som det er.

Gjest germimate
Skrevet

Finner ikke frem i felleskatalogen heller. Den er endret, så jeg finner ikke ut hvor all informasjonen om medisinene står.

Kanskje fastlegen din har mulighet til å konferere en psykiater på telefon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...