Gå til innhold

Hvorfor er det slik?

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Finnes det noen logisk forklaring på hvorfor jeg ikke takler smerter fra magen, men andre steder?

Jeg takler fint et migreneanfall i 3 døgn, men ikke smerter fra magen, da får jeg panikk.

Er det noen her som har noen tanker rundt dette?

Skulle gjerne ha forstått hvorfor det er sånn..

Gjest Vondt å være engstelig
Skrevet

Tenker kanskje at det er pga at migrenesmertene kjenner du årsaken til, mens magesmertene kjenner du ikke alltid årsaken til. Bare tanker altså......

Gjest germimate
Skrevet

Tenker kanskje at det er pga at migrenesmertene kjenner du årsaken til, mens magesmertene kjenner du ikke alltid årsaken til. Bare tanker altså......

Jeg tror ikke det er slik... :). Jeg bekymrer meg ikke for årsaken (dessuten vet jeg hva årsaken er). Men takk for innspillet :)

Skrevet

Du har kanskje fått angst. Angst for smerter i magen.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen.

Har migrene og takler hodepinen som følger med ganske greit. Dvs. - det er jo bare å gå å legge seg, og evt. sove.

Men magesmerter gir meg mer uro. Det gir en annen form for ubehag, og jeg får ikke så lett slått meg til ro. Jeg blir også redd for å kaste opp, eller evt. diarè, to ting som innebærer tap av kontroll over kroppen.

Altså: Migrene - konstant smerte. Ille nok, men håndgripelig.

Magesmerter - mulighet for tap av kontroll over kroppen i tillegg til smertene.

Det er den eneste logikken jeg har funnet.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen.

Har migrene og takler hodepinen som følger med ganske greit. Dvs. - det er jo bare å gå å legge seg, og evt. sove.

Men magesmerter gir meg mer uro. Det gir en annen form for ubehag, og jeg får ikke så lett slått meg til ro. Jeg blir også redd for å kaste opp, eller evt. diarè, to ting som innebærer tap av kontroll over kroppen.

Altså: Migrene - konstant smerte. Ille nok, men håndgripelig.

Magesmerter - mulighet for tap av kontroll over kroppen i tillegg til smertene.

Det er den eneste logikken jeg har funnet.

Det er nok sånn det henger sammen hos meg også.

Hva gjør du bår det skjer? Altså, hvordan takler du det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...