Gå til innhold

Ambivalens når man er deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel ganske vanlig?

Jeg har økt trilafon fra 2 mg til 8 mg (ja, det var meg som skrev om dette under et annet nick igår, det var vel også ganske gjennomskuelig?.) Nå har jeg tatt 16 mg fordelt på to doser siden klokka 22 igår kveld. Jeg er så syk at jeg stort sett ligger i senga og gjemmer meg på dagtid. Litt bedre om kvelden, har ihvertfall kommet meg til sofaen og tørr å skrive her og se på TV.

Hvor lang tid tar det før denne trilafonen virker igjen tror du? Kan jeg ta sobril som jeg har liggende bare for å komme meg opp og holde meg på beina ikveld og imorgen?

Jeg blir veldig ambivalent når jeg er sånn. Har lyst til å ta mere medisiner bare for å få "fred".

Skrevet

Jeg skjønner den ambivalensen. Når jeg har det dårlig får jeg lyst til å spise opp hele medisinskapet.

Jeg har en medisin liggende som heter Neurontin. Den virker beroligende og er ikke vanedannende. Den tyr jeg til når det svinger som verst. Kan anbefales. (Hvis jeg ikke husker feil går nhd ikke god for denne medisinen)

Kan du lete opp noe koselig å se på mens du sitter på nett? Eller se noe hyggelig eller morsomt på tv? For å distrahere deg selv fra smerten mener jeg.

Jeg føler med deg.

God klem fra

Skrevet

Jeg skjønner den ambivalensen. Når jeg har det dårlig får jeg lyst til å spise opp hele medisinskapet.

Jeg har en medisin liggende som heter Neurontin. Den virker beroligende og er ikke vanedannende. Den tyr jeg til når det svinger som verst. Kan anbefales. (Hvis jeg ikke husker feil går nhd ikke god for denne medisinen)

Kan du lete opp noe koselig å se på mens du sitter på nett? Eller se noe hyggelig eller morsomt på tv? For å distrahere deg selv fra smerten mener jeg.

Jeg føler med deg.

God klem fra

Hva med å ringe en hjelpetelefon?

Skrevet

Jeg føler med deg.

God klem fra

Ja, jeg kan sikkert finne noe som er morsomt, men jeg har panikkangst og denne er vanskelig å avlede. Kjenner panikken komme hele tiden. Tror det er noen som er ute etter meg og vil meg vondt. Derfor har jeg stor trang til å gjemme meg.

Har lyst til å tømme medisinskapet jeg også, men dette prøvde jeg en gang før og det frister ikke til gjentakelse. Å våkne på sykehuset to dager etterpå med masse bivirkninger, er ikke det morsomste jeg har opplevd, for å si det sånn. Skal jeg bort herifra kommer jeg ikke til å velge en sånn metode igjen.

Jeg har bestemt meg for å ringe behandler imorgen, har time og den greier jeg ikke å dra på. Får ta det over telefonen.

Tusen takk for støtte, trenger den. Jeg tror også at jeg tar den sobrilen og ser om det kan hjelpe. Blir jo ikke avhengig av et par tabletter likevel.

Skrevet

Hva med å ringe en hjelpetelefon?

Det er helt utenkelig akkurat nå. Jeg ringer ikke noen. Datra mi trodde jeg var død idag, ingen har fått svar av meg, verken på telefon, eller melding, på to dager.

Skrevet

Tror det er vanlig når en er dårlig, håper du kommer deg snart poncho :-)

Det er skikkelig kjipt å være syk :(

Skrevet

Jeg føler med deg.

God klem fra

''Jeg har en medisin liggende som heter Neurontin. Den virker beroligende og er ikke vanedannende. Den tyr jeg til når det svinger som verst. Kan anbefales. (Hvis jeg ikke husker feil går nhd ikke god for denne medisinen)''

Det er visstnok omdiskutert hvorvidt Neurontin er vanedannende eller ikke. Hvis jeg ikke husker feil, så har man sett at Lyrica er avhengighetsskapende, og siden Neurontin har en del til felles med Lyrica blir det også spekulert i at også Neurontin er vanendannende.

Skrevet

Tror det er vanlig når en er dårlig, håper du kommer deg snart poncho :-)

Det er skikkelig kjipt å være syk :(

Ja, ikke sant. Føler meg litt bedre idag, så medisinøkningen virker vel. Skal se jeg kommer meg igjen, selv om jeg aldri tror det når jeg er "der nede" :-). Takk for støtten og unnskyld sytingen min.

Skrevet

Ja, ikke sant. Føler meg litt bedre idag, så medisinøkningen virker vel. Skal se jeg kommer meg igjen, selv om jeg aldri tror det når jeg er "der nede" :-). Takk for støtten og unnskyld sytingen min.

Godt du er bedre, da går det bare oppover :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...