Gå til innhold

Til helvete med fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt han i 5-6 år. Har time ca. en gang i måneden. At jeg ble testet for astma etter et år med syting om åndenød, var det en sommervikar som ordnet + astmamedisiner. Hver gang jeg opplever fysiske plager viser han til angst og stress uten å gidde å utgreie det mer. Hadde en svært lite hyggelig opplevelse før helga. Jeg blir veldig engstelig når fysiske symptom alltid blir bortforklart. På den andre siden kan jeg velge blant en ledig fastlege!

Jeg er ingen hypokonder! Jeg har ringt ved store smerter, sterk svimmelhet, ved ulykker med stor smell, brå forandring i syn, høy feber, blod i urinen, kuler som ikke skal være der.... Er lei av å høre "Vi får se det ann" :-(

Gjest Ammaline
Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg har følt meg mye avvist av fastlegen. Til og med mer eller mindre dyttet ut av døra.

Og uansett hva som feilte meg ble det bagatellisert.

Ble etter mye om og med akutt innlagt med nyresten, på sykehuset fant de ut flere andre ting også. Som stoffskiftesykdom, enda jeg hadde klagd over slapphet i lengre tid, ble det ikke tatt blodprøver.

Jeg måtte selv vite hva som feilte meg, og hvilke medisiner jeg trengte for å bli frisk, og om jeg trengte spesialist.

Følte ofte han behandlet meg som et barn, og som om han så på meg som en hypokonder.

Noe som slett ikke var tilfelle.

Noe både min behandler og min nye lege har bekreftet.

Men han bestemte seg vel fra den dagen jeg gikk inn døra hans for første gang, at det sto skrulle i panna mi. Og ingen ting kunne forandre det.

Og for å sitere en annen lege jeg har vært i kontakt med. nervøse mennesker blir også syke, noe min faslege så ut til ikke å tro.

Jeg har heldigvis fått ny fastlege etter å ha ventet på en åpning hos de andre i langt tid.

Skrevet

Det er ingen ledige i kommunen jeg bor i :-(

Du må sjekke listen hver dag, så kommer det ledige plasser.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg har følt meg mye avvist av fastlegen. Til og med mer eller mindre dyttet ut av døra.

Ble etter mye om og med akutt innlagt med nyresten, på sykehuset fant de ut flere andre ting også. Som stoffskiftesykdom, enda jeg hadde klagd over slapphet i lengre tid, ble det ikke tatt blodprøver.

Jeg måtte selv vite hva som feilte meg, og hvilke medisiner jeg trengte for å bli frisk, og om jeg trengte spesialist.

Følte ofte han behandlet meg som et barn, og som om han så på meg som en hypokonder.

Men han bestemte seg vel fra den dagen jeg gikk inn døra hans for første gang, at det sto skrulle i panna mi. Og ingen ting kunne forandre det.

Og for å sitere en annen lege jeg har vært i kontakt med. nervøse mennesker blir også syke, noe min faslege så ut til ikke å tro.

Jeg har heldigvis fått ny fastlege etter å ha ventet på en åpning hos de andre i langt tid.

''Jeg måtte selv vite hva som feilte meg, og hvilke medisiner jeg trengte for å bli frisk, og om jeg trengte spesialist.''

Hm - hvem av dere tok betalt?

Skrevet

Siden du kjenner ham så godt, kan du ikke da diskutere akkurat dette med ham?

Skrevet

Ja, det er ulempen med å være psyk. Mye smerter kan selvfølgelig forklarest med angst, depresjoner og stress.... Men det er trist at en ikke kan sjekke ut om dette skyldest somatiske plager først... :-(

Skrevet

Du må sjekke listen hver dag, så kommer det ledige plasser.

Med vennlig hilsen

Ikke i en minikommune, der Alibaba og Muhammed er nye navn hver måned :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...