Gå til innhold

Buldring i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går bråkte det noe forferdelig oppe i hodet mitt. Det raste rundt. Jeg klarte ikke å gjennomføre mindfullness, selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke følge med tankestrømmen. Jeg tenkte at fortsetter dette noen uker øker jeg ap for dette holder jeg ikke ut.

I dag våknet jeg, utmattet i hodet, men med ro. Nå har det imidlertid begynt å bråke igjen, men jeg gir meg ikke med mindfullness.

Hvor lenge synes dere jeg skal holde ut før jeg øker ap? Det hadde vært en stor seier å fikse opp i dette selv. I dag skal jeg til psykologen og da skal jeg ta opp dette. I neste uke skal jeg til psykiateren og har det ikke gitt seg til da, vet jeg hva han vil si.

Ja, det hjelper til en hvis grad å gjøre ting, men bråket er der uansett. Jeg laget chili con carne i går og det er en rett hvor en må kutte opp mange typer grønnsaker. Man må konsentrere seg slik at man ikke skjærer seg. Gøy å lage! Men selv da bråket det.

Det er som å være i en transe. Det er som å bli pisket. Hodet tar fullstendig kontrollen og herser med meg. Men som sagt satser jeg på mindfullness og praten med psykologen i dag. Jeg skal konsentrere meg om pusten og gjøre masse i dag. Jeg skal gå seirende ut av dette!

Skrevet

Hvis mindfullness er mye likt meditasjon, da kan det være pga det du har bråk i hodet.

Skrevet

Hvis mindfullness er mye likt meditasjon, da kan det være pga det du har bråk i hodet.

På hvilken måte da?

Skrevet

På hvilken måte da?

Vet iallefall at jeg kan bli åpen for "bråk" hvis jeg mediterer, det åpner opp og gjør deg mer mottakelig. En klarer ikke stenge ute ting, og blir det for "åpent" må man ty til ap. Det stenger igjen og gjør deg mindre sensitiv.

Skrevet

Vet iallefall at jeg kan bli åpen for "bråk" hvis jeg mediterer, det åpner opp og gjør deg mer mottakelig. En klarer ikke stenge ute ting, og blir det for "åpent" må man ty til ap. Det stenger igjen og gjør deg mindre sensitiv.

Jeg føler meg skikkelig rar. Akkurat som jeg er utenfor meg selv og bare registrer det som skjer.

Skrevet

Jeg føler meg skikkelig rar. Akkurat som jeg er utenfor meg selv og bare registrer det som skjer.

Hm...sikker på at det er bra for deg å drive med slikt?

Skrevet

Hm...sikker på at det er bra for deg å drive med slikt?

Kjørte bil i sted og følte at dette kan jeg ikke gjøre. Jeg er helt bortreist. Kanskje det kllikker for meg?

Skrevet

Kjørte bil i sted og følte at dette kan jeg ikke gjøre. Jeg er helt bortreist. Kanskje det kllikker for meg?

Kanskje du har mistet forfestet?

Jeg ble veldig "svevende" når jeg mediterte mye, rett og slett fjern og veldig uvel. Mistet grepet om virkeligheten på en måte. Ta mer ap å se om det hjelper, og slutt med minfullness en stund.

Skrevet

Kanskje du har mistet forfestet?

Jeg ble veldig "svevende" når jeg mediterte mye, rett og slett fjern og veldig uvel. Mistet grepet om virkeligheten på en måte. Ta mer ap å se om det hjelper, og slutt med minfullness en stund.

Jeg skal til psykiateren min neste uke heldigvis. Jeg skal selvfølge fortelle ham hvordan jeg har det. Jeg vet hva han vil si: øk ap. Han skjønner ikke vitsen med å lide.

Jeg føler at jeg kan besvime når som helst.

Skrevet

Jeg skal til psykiateren min neste uke heldigvis. Jeg skal selvfølge fortelle ham hvordan jeg har det. Jeg vet hva han vil si: øk ap. Han skjønner ikke vitsen med å lide.

Jeg føler at jeg kan besvime når som helst.

Nei, hva er vitsen med å lide?

Øk litt nå du, det hjelper ganske fort :-)

Skrevet

Nei, hva er vitsen med å lide?

Øk litt nå du, det hjelper ganske fort :-)

Jeg tør ikke. Jeg må vente til jeg får klarsignal fra psykiateren min. Uff, skal jeg virkelig opp til 8 mg fluanxol? Jeg gjorde det etter at frøken skadefryd psykiateren på instutisjonen sa jeg skulle øke til 10 mg.. De stemmene må bort, sa hun. Jeg økte og opplevde en ro jeg aldri har opplevd før.

Men er det ikke bare juks å bruke medisiner slik at en kan fungere i det pulserende liv?Jeg er så usikker!

Skrevet

Jeg tør ikke. Jeg må vente til jeg får klarsignal fra psykiateren min. Uff, skal jeg virkelig opp til 8 mg fluanxol? Jeg gjorde det etter at frøken skadefryd psykiateren på instutisjonen sa jeg skulle øke til 10 mg.. De stemmene må bort, sa hun. Jeg økte og opplevde en ro jeg aldri har opplevd før.

Men er det ikke bare juks å bruke medisiner slik at en kan fungere i det pulserende liv?Jeg er så usikker!

Det er jo ikke juks, det er jo for at du skal holde deg frisk. Er jo forferdelig å være syk, og nå er det snart jul og alt. Du vil vel ikke være dårlig da?

Har mitt ambivalente syn på medisiner jeg og, men det styrer jeg selv. Ingen skal fortelle meg mitt eget beste.

Skrevet

Det er jo ikke juks, det er jo for at du skal holde deg frisk. Er jo forferdelig å være syk, og nå er det snart jul og alt. Du vil vel ikke være dårlig da?

Har mitt ambivalente syn på medisiner jeg og, men det styrer jeg selv. Ingen skal fortelle meg mitt eget beste.

Det beste for alle parter hadde vært om jeg økte ap, men jeg synes det er forferdelig trist.

Hvor for i svarte h...... skulle jeg få denne sykdommen?

Skrevet

Det beste for alle parter hadde vært om jeg økte ap, men jeg synes det er forferdelig trist.

Hvor for i svarte h...... skulle jeg få denne sykdommen?

Øk da, å ta medisin er trist. Men må man så må man.

''Hvor for i svarte h...... skulle jeg få denne sykdommen?''

Ja det var det da, en får gjøre det beste ut av det. Bare akseptere at slik er det, det forsvinner jo ikke.

Skrevet

Øk da, å ta medisin er trist. Men må man så må man.

''Hvor for i svarte h...... skulle jeg få denne sykdommen?''

Ja det var det da, en får gjøre det beste ut av det. Bare akseptere at slik er det, det forsvinner jo ikke.

Men jeg klarer ikke helt å akseptere at jeg er syk.

Skrevet

Men jeg klarer ikke helt å akseptere at jeg er syk.

Du er ikke syk når du tar medisiner, bare uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...