Gå til innhold

Store tallerkner

Anbefalte innlegg

Men hvorfor ha så innmari svære tallerkener? Når det er sånn at jo større fat vi har jo mer spiser vi - og de fleste av oss trenger ikke akkurat spise så mye...

Jeg er ikke så opptatt av store tallerkner, men det var jo det det ble spurt etter i startinnlegget, da.

En grunn kan jo f.eks. være at enkelte festmåltider har mye tilbehør og det er greit å få plass til dette på tallerkenen. Vi skal f.eks. ha gjester på lutefisk snart, og da blir det ofte trangt når man skal ha fisk, potet, bacon, kålrabistappe, ertestuing, flatbrød og lefse.

Fortsetter under...

Jeg er ikke så opptatt av store tallerkner, men det var jo det det ble spurt etter i startinnlegget, da.

En grunn kan jo f.eks. være at enkelte festmåltider har mye tilbehør og det er greit å få plass til dette på tallerkenen. Vi skal f.eks. ha gjester på lutefisk snart, og da blir det ofte trangt når man skal ha fisk, potet, bacon, kålrabistappe, ertestuing, flatbrød og lefse.

''En grunn kan jo f.eks. være at enkelte festmåltider har mye tilbehør og det er greit å få plass til dette på tallerkenen.''

Joda, det er sant. :o) Det er irriterende når fatene er så små at man ikke får plass til "det mest nødvendige" av måltidet engang.

Hvor store er store?

Vi har kjøpt tallerkner fra denne serien presang, noe som ble godt mottatt. Tallerknene er 26.5 cm og formen er slik at nesten hele arealet utnyttes til spiseflate.

http://www.tilbords.no/catalogsearch/advanced/result/?&serie=77#

Det må være plass til et halvt smalahove, 2-3 poteter og en stor klatt med kålrabistappe!

Tror nok de må være 30 cm, kanskje 32. Så at IKEA hadde noen på 32 cm.

Men det er sant det du sier ,at utformingen har noe å si. Nytter ikke med 32 cm hvis mye går bort i en veldig forhøyet kant.

Og så skal de helst ikke være hvite.

Det må være plass til et halvt smalahove, 2-3 poteter og en stor klatt med kålrabistappe!

Tror nok de må være 30 cm, kanskje 32. Så at IKEA hadde noen på 32 cm.

Men det er sant det du sier ,at utformingen har noe å si. Nytter ikke med 32 cm hvis mye går bort i en veldig forhøyet kant.

Og så skal de helst ikke være hvite.

''Det må være plass til et halvt smalahove''

Ah. Smalahove er foreløbig en ukjent verden for meg. :o)

Hva er det han er skeptisk til? Kvaliteten eller det å dra til IKEA? 365-serien er litt dyrere enn de billigste, men det er solide greier for daglig bruk. Derav navnet. :-) Tallerkenene er i porselen, ikke sånn dårlig keramikk som det lett går skår i. Men å dra til IKEA i desember bør han få slippe hvis han ikke vil være med...

Han trenger ikke å være med. Det er bare det at vi har hatt noen elendige IKEA-kjø de siste årene, så jeg har nesten lovet at vi ikke skal handle der igjen. Men bare nesten.

Kjøpte 12 glass for to år siden. Et halvt år etter hadde vi vel 4 igjen, nå har vi 1 eller 2 igjen av dem :-( Sprakk bare en så på dem :-(

''Det må være plass til et halvt smalahove''

Ah. Smalahove er foreløbig en ukjent verden for meg. :o)

Bør prøves - men smaker best i rett setting. Dvs sammen med gode venner en mørk vinterkveld.

Ikke det samme å spise det midt på dagen på kjøkkenet hos svigermor, for å si det slik ;-)

Annonse

Bør prøves - men smaker best i rett setting. Dvs sammen med gode venner en mørk vinterkveld.

Ikke det samme å spise det midt på dagen på kjøkkenet hos svigermor, for å si det slik ;-)

''Bør prøves - men smaker best i rett setting. Dvs sammen med gode venner en mørk vinterkveld.''

Sånn umiddelbart tror jeg at jeg skulle vært svært sulten og det skulle vært veldig mørkt i rommet før jeg torte prøve meg på smalahove, men man skal aldri si aldri! ;o)

''Bør prøves - men smaker best i rett setting. Dvs sammen med gode venner en mørk vinterkveld.''

Sånn umiddelbart tror jeg at jeg skulle vært svært sulten og det skulle vært veldig mørkt i rommet før jeg torte prøve meg på smalahove, men man skal aldri si aldri! ;o)

Du må like sauekjøtt, og helst røykt sauekjøtt - gjør du det, kan jeg nesten garantere at du vil like det!

Vi har noen venner som ikke liker sauekjøtt, og det blir ikke invitert (etter eget ønske). Noen av de som kommer foretrekker imidlertid pinnekjøtt, så vi har litt pinnekjøtt til pinglene ;-)

I ultra-dempet belysning, vil jeg tro... (det var smalahove du refererte til regner jeg med) ;-)

*grøss*

365 er helt fantastiske. Så fine å legge opp mat på i og med at man har så god plass og svært sjelden at det blir noe søl og gris utenfor tallerkenen. Jeg synes også de er vakre og dekorative sammen med det andre jeg bruker når jeg dekker på :) De er litt tunge når man tar mange av de av gangen ut av maskina samtidig, men slikt blir det muskler av haha.

''De er litt tunge når man tar mange av de av gangen ut av maskina samtidig, men slikt blir det muskler av haha.

''

Et nytt argument jeg kan komme med for å få kjøpe IKEA-varer :-DDD

I ultra-dempet belysning, vil jeg tro... (det var smalahove du refererte til regner jeg med) ;-)

*grøss*

Joda, vi har litt dempet belysning. Men ikke for dempet, fordi det er jo noe småtterier vi ikke skal spise på dyret - greit å få pirket det unna ;-)

:)

Jeg dro til IKEA og kjøpte dem :-)

Skal nok få overbevist mannen min om at det var det rette å gjøre nå. Jeg er ikke interessert i å betale 200-300 kr for en tallermen, så 65 på IKEA var helt greit :-)

De er hvote i midten, mørkegrå bred kant og 32 cm i dameter.

Annonse

Jeg dro til IKEA og kjøpte dem :-)

Skal nok få overbevist mannen min om at det var det rette å gjøre nå. Jeg er ikke interessert i å betale 200-300 kr for en tallermen, så 65 på IKEA var helt greit :-)

De er hvote i midten, mørkegrå bred kant og 32 cm i dameter.

Gratulerer med nye og stooooooore, gode tallerkner. Mine er 32x27 (måtte sjekke målet hehe) og helhvite. Jeg er utrolig glad i de blitt. Har hatt de i 4-5 år og ikke en eneste er knust eller skadet. Og jeg er ikke av den mest forsiktige typen. Håper du blir fornøyd :)

Gratulerer med nye og stooooooore, gode tallerkner. Mine er 32x27 (måtte sjekke målet hehe) og helhvite. Jeg er utrolig glad i de blitt. Har hatt de i 4-5 år og ikke en eneste er knust eller skadet. Og jeg er ikke av den mest forsiktige typen. Håper du blir fornøyd :)

Takk og takk! Mannen min gryntet bare et godmodig "hmmm" da jeg fortalte det. Jeg la særlig vekt på prisen og gode anbefalinger "på nettet" ;-)

Takk og takk! Mannen min gryntet bare et godmodig "hmmm" da jeg fortalte det. Jeg la særlig vekt på prisen og gode anbefalinger "på nettet" ;-)

Hehe, du er nå søt prust :) Han blir nok meget fornøyd når han ser hva han får plass til på denne tallerken og hvor fristende maten ser ut med litt luft rundt seg :) Og trolig mindre søl og gris utenfor. Kos dere med nyinnkjøpte tallerkener hele bunten :)

Hehe, du er nå søt prust :) Han blir nok meget fornøyd når han ser hva han får plass til på denne tallerken og hvor fristende maten ser ut med litt luft rundt seg :) Og trolig mindre søl og gris utenfor. Kos dere med nyinnkjøpte tallerkener hele bunten :)

Takk takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...