Gå til innhold

For mye magnesium og forhøyede leverprøver

Anbefalte innlegg

Gjest nmsholm
Skrevet

Jeg har en spiseforstyrrelse, og den siste tiden har jeg opplevd endel rytmeforstyrrelser i hjertet. I den forbindelse dro jeg til legen og fikk tatt blodprøver.

I dag fikk jeg brev fra legen der det stod at jeg hadde for mye magnesium i kroppen, og forhøyede leverprøver. Ingen spesifiseringer.

Kan dette ha noen sammenheng med ubehaget jeg har opplevd med hjertet? Eller hva kan det evt. eller være?

Jeg bruker Flueksetin mot depresjon, og tar ingen kosttilskudd. Spiser svært lite mat og kaster opp det meste av det jeg får i meg.

Sånn som jeg skjønner det burde dette heller føre til for lite magnesium enn for mye?

Googling gjør meg ikke klokere, og legekontoret har ikke telefontid nå så kan ikke ringe dit og spørre.

Gjest nmsholm
Skrevet

Ingen som vet? Bekymrer meg ganske mye for dette nå, egentlig.

Skrevet

Hva med å ringe legevakten og spøre de, om du er bekymret? De kan kanskje hjelpe deg?

mvh

Gjest nmsholm
Skrevet

Hva med å ringe legevakten og spøre de, om du er bekymret? De kan kanskje hjelpe deg?

mvh

De kan vel ikke si så mye uten tall og sånn?

Det er vel mer det at jeg savner info om hva dette betyr. Hva det kan skyldes, hva det være skyld i av symptomer, hva jeg evt. kan gjøre med det og sånn.

I følge google er den mest vanlige grunnen nyresvikt, og det høres jo dramatisk og skummelt ut.

Skrevet

Hei Du er desverre godt på vei med å ødelegge kroppen din.

Det at du har rytmeforstyrrelser i hjertet, er pga ved oppkast kan mister salter.(elektrolytter) og få forstyrrelser i kroppens elektrolyttbalanse. Dette kan igjen gi rytmeforstyrrelser i hjertet, som kan være farlig. Det med at du har mye magnesium har med at du spiser lite og kaster opp. og det påvirker elektrolyttbalansen i kroppen din.

En viktig del av å holde kroppen frisk, er å sikre at den har en riktig elektrolyttbalansen. Elektrolytter er ansvarlig for å holde muskler sunn og sterk. Dette inkluderer hjertemuskelen. Den elektriske impulser gitt av elektrolytter holde hjertet banke, og forsyne andre kroppslige celler med riktig "spenning" å holde dem fungerer normalt"Elektrolytt inneholder gratis ioner som leder strøm, og alle høyere former for liv er avhengig av elektrolytter for deres eksistens.

Konsekvent nivåer av mat og vann inntak bidrar til å regulere elektrolyttbalansen i kroppen. Imidlertid kan dehydrering og over hydrering begge har drastiske konsekvenser for elektrolyse nivå. Spise en godt balansert kosthold, og holde kroppen hydrert er nødvendig for å fremme en skikkelig elektrolyttbalansen En elektrolytt ubalanse kan være forårsaket av enten for lavt eller for høyt nivå av elektrolytter. Dette er forårsaket når natrium, kalium, magnesium eller kalsium nivåene er av kilter.

Symptomer for en elektrolytt ubalanse varierer avhengig av om det er for mange eller for lite elektrolytter i systemet. Disse symptomene er svakhet, rykninger og kramper. Nummenhet, muskelspasmer, samt sykdommer i nervesystemet kan også være advarsler om en elektrolytt ubalanse. Andre symptomer er tretthet, uregelmessig hjerteslag, kramper, forvirring, skjelett, og endringer i blodtrykket, enten høyere eller lavere.Det kan være flere årsaker til elektrolytt ubalanse, og det er viktig å være oppmerksom på dem. Personer som lider av overdreven oppkast, dehydrering, samt bulimi, kan oppleve en ubalanse i elektrolyttene.

Det med forhøyet leververdi kan selvfølgelig ha med sykdommen din å gjøre også.

Jeg anbefaler at du prater med legen din igjen, og du får den rette behandlingen for deg og sykdommen din.

Jeg håper det vil gå bedre med deg fremover.

Ønsker deg lykke til og God Jul;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...