Gå til innhold

Hva er sjansen for at NAV finner jobb til meg?

Anbefalte innlegg

Går antagelig over på dagpenger i februar-mars fram til jeg skal ut i fødselspermisjon 6. mai. Hva er sjansen for at NAV finner en jobb til meg i disse 2-3 månedene? Saken er at for at jeg skal opparbeide meg max foreldrepenger MÅ jeg gå på dagpenger i det øyeblikket jeg går ut i permisjon, dermed vil jeg jo ikke jobbe disse månedene. (Idiotsystem som gjør det ulønnsomt å faktisk jobbe)

Fortsetter under...

NAV er da ikke noen arbeidsformidling...!

Jovisst. NAV tok over funksjonen til det som tidligere het Arbeidskontoret, eller senere Arbeidsformidlingen.

Men at du ikke vet er i grunn ikke så rart. Må være mange år siden de sist greide å få noen i arbeid...

Skjønner ikke hva du mener med at dagpenger lønner seg. Om du får en 100% jobb når kontrakt går ut, så gir vel det bedre uttelling enn dagpenger? Jeg kjenner flere som har fått jobb via NAV, men systemet er vel sånn at de bare kan følge opp de som trenger ekstra hjelp.

Jovisst. NAV tok over funksjonen til det som tidligere het Arbeidskontoret, eller senere Arbeidsformidlingen.

Men at du ikke vet er i grunn ikke så rart. Må være mange år siden de sist greide å få noen i arbeid...

Jeg har aldri vært på NAV uten å få tilbud om jobb innen et par uker. Men det kommer nok mye an på hvilke jobber man kan ta. Jeg har sagt at jeg vil og kan ta imot hva som helst..

Annonse

''Jovisst. NAV tok over funksjonen til det som tidligere het Arbeidskontoret, eller senere Arbeidsformidlingen.''

Du glemte tidligere _Aetat_ som blei slått sammen med tidligere trygdekontor og sosialkontor til NAV :-P

"Arbeid først" er fortsatt en kjerneverdi.

''Men at du ikke vet er i grunn ikke så rart. Må være mange år siden de sist greide å få noen i arbeid...''

Det kan jeg avkrefte. Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:

https://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Arbeidsmarked

Jeg fikk nettopp et langt brev fra NAV som konkluderte at det var håp nok for meg til at de trodde jeg kunne få meg en jobb i fremtiden, dog etter spesialtiltak fra dem. Eller, hva kalte de det for, spesielt tilpasset innsats.

Føler meg så spesiell! Og GLAD for at nav har så stor tro på meg. Hvor skal jeg sende julegaven?

3

Jeg fikk nettopp et langt brev fra NAV som konkluderte at det var håp nok for meg til at de trodde jeg kunne få meg en jobb i fremtiden, dog etter spesialtiltak fra dem. Eller, hva kalte de det for, spesielt tilpasset innsats.

Føler meg så spesiell! Og GLAD for at nav har så stor tro på meg. Hvor skal jeg sende julegaven?

3

''Jeg fikk nettopp et langt brev fra NAV som konkluderte at det var håp nok for meg til at de trodde jeg kunne få meg en jobb i fremtiden, dog etter spesialtiltak fra dem. Eller, hva kalte de det for, spesielt tilpasset innsats.''

Hehe, det betyr rett og slett at du selvfølgelig kan begynne i jobb når som helst, men du kan få "spesielt tilpasset innsats" fra NAV om du ikke kommer i arbeid ved egeninnsats ;-)

''Føler meg så spesiell! Og GLAD for at nav har så stor tro på meg. Hvor skal jeg sende julegaven?''

*LOL*! Ang julegave; en del NAV-brukere er også brukere av Fattighuset o.l., gaver mottas sikkert med takk ;)

''Jeg fikk nettopp et langt brev fra NAV som konkluderte at det var håp nok for meg til at de trodde jeg kunne få meg en jobb i fremtiden, dog etter spesialtiltak fra dem. Eller, hva kalte de det for, spesielt tilpasset innsats.''

Hehe, det betyr rett og slett at du selvfølgelig kan begynne i jobb når som helst, men du kan få "spesielt tilpasset innsats" fra NAV om du ikke kommer i arbeid ved egeninnsats ;-)

''Føler meg så spesiell! Og GLAD for at nav har så stor tro på meg. Hvor skal jeg sende julegaven?''

*LOL*! Ang julegave; en del NAV-brukere er også brukere av Fattighuset o.l., gaver mottas sikkert med takk ;)

NAV, jeg elsker deg

''Jovisst. NAV tok over funksjonen til det som tidligere het Arbeidskontoret, eller senere Arbeidsformidlingen.''

Du glemte tidligere _Aetat_ som blei slått sammen med tidligere trygdekontor og sosialkontor til NAV :-P

"Arbeid først" er fortsatt en kjerneverdi.

''Men at du ikke vet er i grunn ikke så rart. Må være mange år siden de sist greide å få noen i arbeid...''

Det kan jeg avkrefte. Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:

https://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Arbeidsmarked

''Arbeid først" er fortsatt en utopi''

Sånn, jeg rettet det opp for deg :-)

''Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:''

Mulig, men Gjeeeesp.

Skjønner ikke hva du mener med at dagpenger lønner seg. Om du får en 100% jobb når kontrakt går ut, så gir vel det bedre uttelling enn dagpenger? Jeg kjenner flere som har fått jobb via NAV, men systemet er vel sånn at de bare kan følge opp de som trenger ekstra hjelp.

Fordi jeg faller under en spesialregel som gravid på dagpenger. Orker ikke forklare, men det er mye mer lønnsomt iallefall.

Nå snakker jeg om at det er mye mer lønnsomt enn å ta et middels bra betalt vikariat. Får jeg fast jobb er jo det selvfølgelig det beste, men sjansen for å få seg jobb 2 måneder før man skal ut i permisjon er minimal.

Annonse

''Arbeid først" er fortsatt en utopi''

Sånn, jeg rettet det opp for deg :-)

''Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:''

Mulig, men Gjeeeesp.

''Arbeid først" er fortsatt en utopi

Sånn, jeg rettet det opp for deg :-)''

Nei, arbeid er alltid i fokus med mindre det er snakk om nedkomststønad, foreldrepenger, barnetrygd, barnebidrag, grunnstønad, hjelpestønad, menerstatning, gravferdsstønad, alderspensjon, uførepensjon o.l.

''Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:

Mulig, men Gjeeeesp.''

Ja, det er slitsomt å sette seg inn i fakta.....

''Arbeid først" er fortsatt en utopi

Sånn, jeg rettet det opp for deg :-)''

Nei, arbeid er alltid i fokus med mindre det er snakk om nedkomststønad, foreldrepenger, barnetrygd, barnebidrag, grunnstønad, hjelpestønad, menerstatning, gravferdsstønad, alderspensjon, uførepensjon o.l.

''Mulig du kan finne svar på spekulasjonene dine her:

Mulig, men Gjeeeesp.''

Ja, det er slitsomt å sette seg inn i fakta.....

''

gravferdsstønad, – Angustia''

Nok et bevis for at NAV gir opp å få folk ut i jobb alt for tidlig!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest julegave

Det kan skje, men det skjer jo ikke så ofte hvis du ikke presser på noe selv og ikke har en utdanning som nav kjenner til noen som etterspør akkurat nå.

Men hvis du må gå på dagpenger så har du jo uansett ikke noe valg. Da kan du ikke nekte å ta jobben. Du kan kun nekte å ta jobben hvis du ikke får noe stønad fra nav, men det høres det ikke ut som du kan da du sier du må gå på dagpenger.

Så hva er det egetlig å bry seg om og gruble på? Du må melde deg som arbeidssøker og motta dagpenger, og så får det vel bare skje det som skjer.

Hvis du da ikke har et reelt valg om ikke å motta dagpenger. Da kan du jo gjøre hva du vil med tanke på jobb også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...