Gå til innhold

Er ekstra produktforsikring nødvendig?

Anbefalte innlegg

Gjest lite i bruk?

Det reklameres ofte med ekstra trygghetsforsikring man kan betale, når man kjøper produkter. Men er disse egentlig noe vits, når man har vanlig forsikring? Jeg har hørt at det er helt unødvendig.

Eksempel:

http://elkjop.scene7.com/is/content/tubby/2_9_1_Elkjoppdf

Fortsetter under...

Jeg sier alltid nei til slike trygghetsforsikringer.

Noe dekkes kanskje av innboforsikring, men i mange tilfeller er egenandelen så høy at det ikke vil lønne seg.

Allikevel velger jeg å la være. Det er en kalkulert risiko. Jeg tror at det blir dyrere på sikt å betale for flere slike småforsikringer, enn å erstatte et produkt om jeg en sjelden gang skulle være uheldig.

Dine Penger sier det bra her:

"Forsikring er i prinsippet ikke lønnsomt. Derfor bør du i all hovedsak bruke forsikring til å frigjøre deg fra en økonomisk risiko som er for tung å bære.

Hvilke økonomiske risikoer som er for tunge å bære, er opp til deg å vurdere. Men det er neppe noen som har så trang privatøkonomi at de må kjøpe seg fri for at en DVD-spiller til 1.500 kroner skal falle i gulvet. Og særlig blir det dyrt å betale flere ganger for å forsikre seg mot samme uhell ved å dobbeltforsikre seg."

http://www.dinepenger.no/spare/tabbeforsikring-er-unoedvendig/579406

De eneste tingene jeg har kjøpt ekstraforsikring på er ungenes DS'er, om de går i stykker får vi ny uten problemer. :o) Har brukt den en gang på en DS som var så gammel at det var på håret at forsikringen gjaldt, da fikk vi nytt hovedkort uten kostnader. Koster noen kroner pr. ds, men de er såpass mye i bruk at jeg synes det er verdt det.

Gjest lite i bruk?

De eneste tingene jeg har kjøpt ekstraforsikring på er ungenes DS'er, om de går i stykker får vi ny uten problemer. :o) Har brukt den en gang på en DS som var så gammel at det var på håret at forsikringen gjaldt, da fikk vi nytt hovedkort uten kostnader. Koster noen kroner pr. ds, men de er såpass mye i bruk at jeg synes det er verdt det.

Men ville du ikke fått erstatning hvis du bare hadde den vanlige forsikringen da? De har jo garantiperiode.

Annonse

Men ville du ikke fått erstatning hvis du bare hadde den vanlige forsikringen da? De har jo garantiperiode.

Som Katt-ja sier får man ny uten spørsmål om den ramler ned fra overkøya, colaflaska velter utover den eller om den havner i dass eller blir klemt flat i ryggsekken - whatever.

Gjest trådstarter

Som Katt-ja sier får man ny uten spørsmål om den ramler ned fra overkøya, colaflaska velter utover den eller om den havner i dass eller blir klemt flat i ryggsekken - whatever.

Hm. Ja men i så tilfelle gidder jeg ikke å kjøpe slik ekstraforsikring. Jeg skal til å kjøpe oppvaskmaskin, og den vil vel neppe "ramle ned fra overkøya, colaflaska velter utover den eller den havner i dass eller blir klemt flat i ryggsekken..." :-)

Hm. Ja men i så tilfelle gidder jeg ikke å kjøpe slik ekstraforsikring. Jeg skal til å kjøpe oppvaskmaskin, og den vil vel neppe "ramle ned fra overkøya, colaflaska velter utover den eller den havner i dass eller blir klemt flat i ryggsekken..." :-)

Det får man sannelig ikke håpe, nei :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...