Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Gjest svarte f
Skrevet

I mange år har jeg stadig blitt henvist til den ENE som er ansatt som psykiatrisk sykepleier i kommunen. Så får jeg hørte i andre sammenhenger at jeg "blir fulgt opp av hjemmekommunen".

Saken er at dette menneske er veldig snill, men framstår som veldig usikker, prater mye svada som "slik er nå det", "det går vel bra til slutt" o.s.v... Vedkommende flakker med blikket, stammer og spør hvordan det går med andre ting enn "hvordan går det med deg?". Stort sett ser jeg personen en gang annenhver måned når det er ansvarsgruppemøte. Jeg synes det er greid å møtte personen når jeg er i god form, men når jeg er i dårlig form er vedkommende den siste jeg ønsker å møte. Vennene mine er mer avslappet og lettere å prate med en den psykiatriske sykepleieren. I morgen skal jeg ha ansvarsgruppemøte igjen, uten denne personen. Noen tips til hva jeg kan si? Kreve? Jeg vil ikke være bitch, men personen som har "fulgt meg tett", gir meg absolutt ikke noe som helst hjelp el. støtte jeg har nytte av...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om jeg forstår deg rett, finnes det kun EN psyk.sykepleier i kommunen.

Da har du like mange valg som Adam da han skulle velge seg en kvinne.

Det blir henne eller ingen. Valget er ditt.

Gjest svarte f
Skrevet

Ja, det finnes en. Problemet er at "jeg blir ikke oppfulgt tett", jeg har lite kontakt med vedkommende som utgjør "kommunens psykiatriske hjelpeapparat", har absolutt ingen nytte av denne personen og til slutt: Hvordan få understreket dette? Jeg sliter med å få andre tilbud, på grunn av at jeg liksom "blir fulgt opp av kommunehelsetjenesten". :-( Denne stillingen har ødelagt myyyye!

Skrevet

Ja, det finnes en. Problemet er at "jeg blir ikke oppfulgt tett", jeg har lite kontakt med vedkommende som utgjør "kommunens psykiatriske hjelpeapparat", har absolutt ingen nytte av denne personen og til slutt: Hvordan få understreket dette? Jeg sliter med å få andre tilbud, på grunn av at jeg liksom "blir fulgt opp av kommunehelsetjenesten". :-( Denne stillingen har ødelagt myyyye!

Nå vet jeg ikke hva du har vært borte i og/eller hva du trenger av hjelp men en mulighet kan være å søke hjelp selv, (få med en henvisning fra din fastlege), hos feks en behandler med avtale som driver privat.

Skrevet

Bra sammenlingning ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...