Gå til innhold

Når pynter du til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Melis37

Noen pynter fra 1 des,andre fra 1 advent,jeg pleier å pynte fra 1 advent, med julestjerne,femarmet stake og noen duker.

Setter gjerne opp engler,men ikke så mye nisser,detsetter jeg opp noe senere ,men ikke i år for vi skal flytte straks over nyåret,og hele desember går med til mye reiser og besøk.

Må si det er stusselig i år å ikke ha pyntet noe.

Men jeg og poden er enige,så det kjennes lettere :) bare vent til neste år hehe.

Har du pyntet?

Det er veldig forskjellig hva som er "vanlig". Både når det gjelder mengde og tidspunkt.

Jeg tar fram adventsstaken og noen svært få andre ting første søndag i advent. Resten må vente til lille julaften eller julaftens formiddag. Vi har verken julegardiner eller veldig mange andre julegreier.

Jeg pynter til advent 1. desember, og pynter til jul lille julaften. Det jeg har gramme nå er julestjerner i vinduene, adventstake og 4 julestjerner

Prøver å holde litt på følelsen av forventning og ikke bruke opp alt før jula har begynt.

- men det er vel endel som pynter juletreet i november og har smakt all julematen før første søndag i advent...

Annonse

Gjest Shira :o)

Vanlig, tror ikke det er en fasit på det.

Jeg ser på FB at mange allerede har pyntet. Noen venter.

Vi pleier å pynte en uke før jul ca. Vanligvis har jeg litt adventstæsj fremme, men nå i eksamenstiden blir det ikke noe. I morgen er jeg ferdig, så skal jeg sove noen dager og så må jeg vaske litt siden det er nedprioritert her nå.

Jeg skal reise bort siste uka før jul, så jeg pynter nok før jeg drar, jeg og lillesøster kommer hit igjen tett oppi jul og da er det koselig om det er julepynta hus her. Skal prøve å henge opp de røde gardinene jeg kjøpte for noen år siden, de ligger fint i emballasjen sin enda.

Hjemme pyntet vi alt etter når det passet. Skulle vi feire jul borte pyntet vi litt tidlig.

Så pynt når det passer, slik at du koser deg med det, det er jo det som meningen tenker jeg, stress skal det ikke være.

Gjest hos oss

Vi pynter til advent 1. desember (eller 1. søndag i advent hvis denne er i november). Adventsstake, advenskalenderen, stjerner i vinduet, gjerne litt ektra med lys og blomster, i hvitt eller lilla. Krans på døra, med lilla sløyfe, og lys i ute-treet.

Lille julaften (eller helgen like før) julaften, pynter vi juletre, og pynter med julekrybbe, julepynt og bytter ut det lilla med rødt.

Gjest Julepynt og sånn

Noen pynter fra 1 des,andre fra 1 advent,jeg pleier å pynte fra 1 advent, med julestjerne,femarmet stake og noen duker.

Setter gjerne opp engler,men ikke så mye nisser,detsetter jeg opp noe senere ,men ikke i år for vi skal flytte straks over nyåret,og hele desember går med til mye reiser og besøk.

Men jeg og poden er enige,så det kjennes lettere :) bare vent til neste år hehe.

Har du pyntet?

''Har du pyntet?''

Jeg har bare pyntet litt adventsting, men ingen julepynt som sånn nisser og sånt. Regner med å pynte alt ferdig en ukes tid før julaften, utenom juletreet da. Det blir ferdig lille julaften. Og dukene på bordene skal også vente til lille julaften.

Annonse

Pynter til advent 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først. Da henger jeg opp stjerner i vinduene, legger lilla løper på bordet, setter fram adventstaken og kalenderlyset. Adventpynten byttes ut med julepynt siste søndag før jul. Juletreet pyntes lille julaften. Julegardiner på kjøkkenet pleier jeg å henge opp rundt Lucia-dagen.

Gjest Melis37

Har du pyntet?

Hehe mente 7 armern....kan ikke telle heller nå.

Gjest Julehuset

Hos oss er det vanlig med en enkel stjerne i vinduet nå og en adventstake. Lilla servietter til søndagsmiddagen. I år begynner vi vel pyntingen av huset den 22., og treet 23. Vi er ikke noe antijul, og har MYE julepynt, men foretrekker det slik så på julaften er det ordentlig jul, og vi har ikke gått lei tredjedag og lengter etter å få det ut. Juletreet står lenge.

Jeg er også vant til at man ikke skal spise julemat før julaften, ikke smake på sylta osv, det har vi slappet litt av på nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...