Gå til innhold

Ny mobil - nytt simkort

Anbefalte innlegg

Jeg har en skikkelig gammel Nokia. Nå har jeg kjøpt en Nokia Classic på nettet, akkurat en slik mobil jeg vil ha, uten mye greier på. Men i den lille bruksanvisningsboka står det ad simkort at her må ikke brukes annen type enn den som hører til denne modellen (eller noe slikt). Jeg trodde simkort kunne flyttes fra en mobil til en annen uansett? Særlig når de er av samme merke om ikke årgang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386431-ny-mobil-nytt-simkort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes tre typer SIM-kort i bruk i Norge. Vanlig SIM-kort, mikro-SIM og nano-SIM. Du kan ikke bruke disse om hverandre. Står det ikke noe spesielt, så skal sikkert mobilen ha vanlig SIM-kort. Da vil etter all sansynlighet det du allerede har passe. Er det et veldig gammelt SIM-kort *kan* noen nye telefoner få trøbbel med det.

Det finnes tre typer SIM-kort i bruk i Norge. Vanlig SIM-kort, mikro-SIM og nano-SIM. Du kan ikke bruke disse om hverandre. Står det ikke noe spesielt, så skal sikkert mobilen ha vanlig SIM-kort. Da vil etter all sansynlighet det du allerede har passe. Er det et veldig gammelt SIM-kort *kan* noen nye telefoner få trøbbel med det.

OK, takk. Tror jeg tar med begge telefonene til den lokale Telenorkiosken. Så gjør jeg i alle fall ikke noe galt (den dagen).

OK, takk. Tror jeg tar med begge telefonene til den lokale Telenorkiosken. Så gjør jeg i alle fall ikke noe galt (den dagen).

Ingen problemer her.Enten virker mobilen eller ikke.Det er umulig å ødelegge en mobil med feil simkort da det er umulig å få det inn der det skal.

Ingen problemer her.Enten virker mobilen eller ikke.Det er umulig å ødelegge en mobil med feil simkort da det er umulig å få det inn der det skal.

Man KAN jo putte inn et mikro- eller nano-SIM i en kortplass for vanlig SIM-kort. :D Men man skal være bra bevisstløs for ikke å oppdage at SIM-kortplassen er for stor.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...