Gå til innhold

Avvikende utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

''De ser jo ut som brillene som pikene i Mathilda har, den Roald Dahl filmen

''

Jeg tenkte også på det, og lurte på om det kunne ha inspirert henne. Egentlig synes jeg hun er søt med brillene, så dersom ikke andre barn sier noe negativt til henne om brillene, så synes jeg du skal tenke at det også er bra at hun vet hva hun ønsker.

Hei!

Jeg tror ikke hun har sett den filmen enda?

Tror sånne briller er moderne for tiden. Det kan virke sånn.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Katt-ja

6

• frosken

3

• motorPrøysen

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har da vært moderne med store nerdebriller lenge nå. Selv jeg har sånne. Uten styrke:) Bruker dem når jeg prøver å se smart ut, haha!

Hei!

Heldig du :-) jeg er helt avhengig av briller, men jeg skal snart ta laser og det gleder og gruer jeg meg til, bare redd for å bli blind, og har utsatt det, for liker ikke sånne situasjoner. De tar nemlig ikke et og et øye, de tar begge på en gang.

Jeg går ikke med briller, men må ha dem for å lese, jeg liker ikke briller.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til om folk med asperger har avvikende utseende. Men etterhvert som jeg lærte mer om autisme, så oppdaget jeg at vi hadde to kollegaer med autistiske trekk. Da forsto jeg plutselig mye mer om hvorfor de oppførte seg som de gjorde, og det ble lettere for meg og forholde meg til de. Spesielt en person på jobben var kjent for å være sær og vanskelig. Han kom ofte i konflikt med andre fordi han reagerte med sinne når han fikk oppgaver som var utenfor rutinene, eller om noen hadde gjort en feil. Han var også veldig ømfintelig for lyd, og han fungerte dårlig sosialt. Men når du nevner det, så har de til felles at de er tynne, og går ofte med de samme klærne hele tiden.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til om folk med asperger har avvikende utseende. Men etterhvert som jeg lærte mer om autisme, så oppdaget jeg at vi hadde to kollegaer med autistiske trekk. Da forsto jeg plutselig mye mer om hvorfor de oppførte seg som de gjorde, og det ble lettere for meg og forholde meg til de. Spesielt en person på jobben var kjent for å være sær og vanskelig. Han kom ofte i konflikt med andre fordi han reagerte med sinne når han fikk oppgaver som var utenfor rutinene, eller om noen hadde gjort en feil. Han var også veldig ømfintelig for lyd, og han fungerte dårlig sosialt. Men når du nevner det, så har de til felles at de er tynne, og går ofte med de samme klærne hele tiden.

Hei!

Jeg går så mye med samme klær selv, at min mann erter meg, men jeg skifter, men jeg har jo mange utgaver av hvert plagg, da jeg liker å ha det samme på meg hver dag, jeg liksom venner meg til en ting. Jeg begynte så å kjøpe ulike farger sånn at det skulle være mere tydelig for andre at jeg faktisk skifter klær.

Jeg har alltid vært undervektig, men i dag er jeg normal pga av bananene tror jeg.

Så rart han blir så sint, kanskje jeg også kan virke sint? for jeg misliker å få overraskelser og arbeidsoppgaver som ikke var planlagt, liker ikke uventede ting. Det var forresten et av argumentene til min psykiater på at jeg ikke ville klart en dag på en akuttavdeling, jeg er ikke så sikker på det, da er man jo innstilt på at det skjer akutte ting, det blir noe annet. Jeg begynte jo å være spontan med min psykiater når vi bare avtalte å være spontane først, da gikk det helt bra.

Men kanskje blir menn sintere, jeg tror jeg har hørt det, at menn med asperger syndrom kan bli veldig sinte, jeg blir sjelden sint, men når jeg blir sint da blir jeg kjempesint, og ingen skjønner hva jeg er sint for, det er jo også et problem. Jeg hisser så meg selv opp, en bitteliten ting kan jeg terpe på i evigheter inni meg til jeg eksploderer (uten lyd eksplosjon, men det føles som en eksplosjon likevel) da terper jeg på en bagatell har min mann sagt, da tar jeg hendene helt stivt ned og snakker mens jeg presser tennene sammen, jeg går frem og tilbake.

Jeg tror det skjer ca 2 ganger pr år, eller 1, men det kan være 3, jeg har ingen tabell på dette. Det skyldes utelukkende mas, stress og at andre ikke skjønner at jeg misliker overraskelser.

Kanskje jeg skal lage en tabell på dette, men jeg går i surr med alle tabellene mine over alt mulig. Min psykiater sier dette ikke er et aggresjons problem, hun mener jeg er aggresjonshemmet, det bare ler min mann av, så ikke vet jeg. Han tuller jo så mye med meg.

Skrevet

Hei!

Hvordan type arbeide driver disse kollegaene dine med, de to med de autistiske trekkene?

Det er flere på Blindern med autisme, noen av dem er nevrotiske og angstfulle, slik oppfatter jeg det da, men en sa da også til meg at han gikk hver uke til sin lege pga av angst, han var veldig redd sa han (han så ikke redd ut i mine øyne). Da han begynte på den eksakte opptellingen av skrittlengde mellom hushjørene, så jeg opp, og tenkte "kanskje han har asperger syndrom" da oppdaget jeg også at han går som en pingvin, er skitten, hyggelig, blir fort sint, spiser mat som faller på gulvet og ler og prater seg bort i merkelige emner. Alt dette til sammen kan man kalle et klart avvik.

Skrevet

Hei!

Det tar jeg som at hun er en oppegående pike med asperger :-)

Det er bra:-)

Mine døtre har altså så mye bedre begreper om moter enn meg, jeg er veldig stolt av dette, de kler seg ikke med tepper slik jeg gjorde...

Jeg tror hvis jeg er skoleeksemplet, så er mine døtre mer opp mot normalen, jeg er så glad for det, det betyr at genene styrer i riktig retning. Det er mest fornuftig å vite hva som er gunstig, for de skal jo etter hvert velge den påfuglen de skal ha barn med og han bør vel ha mest i hodet og minst i fjærene, (håper du skjønner)

Bra beskrivelse ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...