Gå til innhold

Spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest Kittykat123
Skrevet

Hei, jeg har et problem som i det siste har utviklet seg til det jeg vil kalle for spiseforstyrrelse. Det er ikke det at jeg spiser for lite, tvert imot så spiser jeg FOR mye. Jeg har også blitt veldig sjokoladesugen de siste dagene og må ha det for å slutte å tenke på det. Spiser ellers sunt hver dag med mye grønnsaker i hvert hovedmåltid (frokost, lunsj, middag), to frukt om dagen og små mellommåltider. Jeg har en normal BMI og er altså normalvektig. I timene på skolen tenker jeg på mat, hva jeg skal spise, hvor mye kalorier det blir osv. Blir utrolig fort sulten, kan bli sulten etter bare en time. Dette har ført til at jeg mer eller mindre får veldig dårlig konsentrasjon på skolen og får ikke prestert noe særlig. Er ellers aktiv vil jeg si, trener hver dag med en times kardiotrening og styrketrening 3 ganger i uka. Hva kan jeg gjøre for å stoppe det store matinntaket? Føler også at jeg spiser for å bli glad, og spiser masse også når jeg stresser, f.eks før en prøve. Har blitt deprimert av dette og ført til at jeg ikke orker skolen lenger.

Skrevet

Hvor mye spiser du pr. dag da? Jeg er temmelig sikker på at det du mener er alt for mye egentlig er alt for lite.

Skrevet

Hvor mye spiser du pr. dag da? Jeg er temmelig sikker på at det du mener er alt for mye egentlig er alt for lite.

Jepp, det høres som du spiser for lite. Du må få i deg noe senest hver tredje time for å slippe å føle deg konstant sulten. En banan eller et eller annet. Mat må vi ha!

Skrevet

På en normal dag så spiser jeg til frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg, salat ved siden av og yoghurt med et glass melk. Spiser en banan noen timer etter og til lunsj spiser jeg flere knekkebrød igjen med salat, etterfulgt av frukt før jeg slutter på skolen. Når jeg kommer hjem spiser jeg f.eks fisk eller kylling med kokte grønnsaker. Drikker foressten kun vann, med unntak av et glass melk om morgenen. Det er som regel nå på kvelden at overspisingen kommer, jeg begynner å få i meg alt jeg får lyst på og det er ikke bare av det sunne. Kan spise opptil 10 knekkebrød med brunost, masse sjokolade, iskrem, ja egentlig alt av søtsaker og mat og det uten å føle meg mett! Spiser ofte i flere timer uten stopp..Føler jeg har mistet kontrollen i det siste, gjør meg ganske deprimert..

Skrevet

Begynn med å innføre et måltid om kvelden, jeg synes også det virker som om du spiser for lite.

Jeg vil ellers anbefale iks.no, der du bl.a. kan stille spørsmål i forumet.

Skrevet

Knekkebrød og salat er da ikke særlig mettendes... Spis havregrøt til frokost! Sunt, magert og masse energi :-) Bestem deg for hva du skal spise dagen før. Sjokolade er lov, men kanskje det holder med å kjøpe den minste i butikken?

Skrevet

På en normal dag så spiser jeg til frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg, salat ved siden av og yoghurt med et glass melk. Spiser en banan noen timer etter og til lunsj spiser jeg flere knekkebrød igjen med salat, etterfulgt av frukt før jeg slutter på skolen. Når jeg kommer hjem spiser jeg f.eks fisk eller kylling med kokte grønnsaker. Drikker foressten kun vann, med unntak av et glass melk om morgenen. Det er som regel nå på kvelden at overspisingen kommer, jeg begynner å få i meg alt jeg får lyst på og det er ikke bare av det sunne. Kan spise opptil 10 knekkebrød med brunost, masse sjokolade, iskrem, ja egentlig alt av søtsaker og mat og det uten å føle meg mett! Spiser ofte i flere timer uten stopp..Føler jeg har mistet kontrollen i det siste, gjør meg ganske deprimert..

Du spiser for lite fett, om du spiser litt mer fett til de andre måltidene slik at kroppen din slipper å hungre etter fett så vil jeg tro det store suget vil avta etterhvert.

Skrevet

''Føler jeg har mistet kontrollen i det siste, gjør meg ganske deprimert.''

Da er det på tide å be om hjelp (fastlegen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...