Gå til innhold

Damer: Hvilken ring ville du hatt?

Gjest post en link med drømmeringen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Skandinavisk stil

For meg er designet viktigst, at ringen har et pent / interessant design er viktigere enn karat på stein og gram med gull.

Derfor er jeg glad i skandinaviske ringer, som i motsetning til feks amerikanske ringer, legger vekt på den gullsmedfaglige kvaliteten mer enn hvor stor stein du får for pengene.

Lynggaard-ringene er vakre, men kanskje litt vanlige? Se feks på davidandersen.no

Finner du en flink gullsmed med eget verksted kan man få noe helt eget, det setter jeg pris på!

For meg er designet viktigst, at ringen har et pent / interessant design er viktigere enn karat på stein og gram med gull.

Derfor er jeg glad i skandinaviske ringer, som i motsetning til feks amerikanske ringer, legger vekt på den gullsmedfaglige kvaliteten mer enn hvor stor stein du får for pengene.

Lynggaard-ringene er vakre, men kanskje litt vanlige? Se feks på davidandersen.no

Finner du en flink gullsmed med eget verksted kan man få noe helt eget, det setter jeg pris på!

Denne liker jeg, fra Huldresølv:

http://www.huldresolv.no/ringer/34767-4-stor.jpg

Gjest post en link med drømmeringen

Er det en forlovelse/giftering?

Spørs også litt hva man har fra før av synes jeg.

Nei, det er det ikke.

Har en stil som er rocka, men classy. Jeg tenker på en kraftig alliansering med 1 sten, eller en av de grovere av Ole Lynggaard Love rings?

Jeg har giftering, alliansering med 5 x 0,5 stener/hvitt gull. Jeg føler at denne er litt smal/sped, og at mine fingre kler kraftigere ringer. Jeg har også en Idun-ring (enstens).

Annonse

Nei, det er det ikke.

Har en stil som er rocka, men classy. Jeg tenker på en kraftig alliansering med 1 sten, eller en av de grovere av Ole Lynggaard Love rings?

Jeg har giftering, alliansering med 5 x 0,5 stener/hvitt gull. Jeg føler at denne er litt smal/sped, og at mine fingre kler kraftigere ringer. Jeg har også en Idun-ring (enstens).

En alliansering er veldig fint ved siden av en-stens ring synes jeg, da blir den heller ikke så spe.

Ellers synes jeg jo mange av Ole Lyngaard ringene er fine. Har selv noen stk blant annet Pav Hear Ring som jeg er veldig glad i. Lotus ringene synes jeg også er innmari fine.

Men har du sett på Van Bergen? Jeg tenker siden du er keen på noe litt mer rocket?

Jeg syns mange av Georg Jensen-ringene er fine, men da de enkle uten for mange stener og styr. De brede med tre ringer samt de rene med vridd form er veldig fine http://www.georgjensen.com/au/jewellery/rings

Ellers har jeg selv både enstens diamatring og aliansering og liker begge også etter mange år. En av dem har en vesentlig mer kostbar diamant uten at jeg setter mer pris på den av den grunn - du behøver mao ikke å bruke alle 15.000,- om du går for en slik variant ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...