Gå til innhold

Burde jeg droppe julebordet?

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget rett ut i 4 dager nå med kraftig forskjølelse, konstant hoste, bihulebetennelse, halsbetennelse og smerter i bryst og rygg. Jeg begynner å føle meg noe bedre men er fortsatt slapp og trøtt, så å sitte på et kontor i 8 timer imorgen tror jeg kan bli tøft.

Men det er julebord på jobben på kvelden, og jeg er påmeldt (med mat osv). Jeg vurderer å dra en liten tur på julebordet. Det blir ingen alkohol (jeg går på pencillin) på meg og naturligvis en tidlig kveld, men er det egentlig innenfor å dra på julebord imorgen når jeg ikke drar på jobb? Jeg vet at jeg ville klart en 3-4 timer ved et middagsbord men drar jeg på jobb i tillegg vil jeg nok aldri orke julebordet på kvelden.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386448-burde-jeg-droppe-julebordet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er du for syk til å gå på jobb, er du for syk til å gå på julebord.

Dessuten er det ikke særlig snilt å dra avgårde og smitte kollegaer.

God bedring! :-)

mvh

Ja det beste er å holde seg hjemme fra begge deler.

Jeg bare har såå lyst til å gå på julebordet!! Søren altså at jeg har blitt syk akkurat nå:-((((

Hvis du hadde jobbet sammen med meg hadde jeg satt stor pris på at du holdt deg hjemme. Jeg har kronisk sjuke unger hjemme som absolutt ikke trenger noe smitte nå i vinter. - men jeg skal også på julebord nemlig!

Er man syk og smittefarlig skal man ikke ut og spre jævelskapen.

Annonse

Gjest stor smittefare

Skal du dra på julebord og være årsak til at kanskje en hel haug blir smittet og blir liggende syke rett før jul eller i jula?

Nei det syns jeg ville være ganske egoistisk av deg.

Hold deg hjemme.

Selvsagt skal du ikke dra på jobben heller. Hold deg hjemme og bli frisk!

God bedring! Kjøp noe godt (sjokolade el.l.) til deg selv og kos deg!

Gjest Zignatur

Kan ikke folk som er syke holde seg hjemme ? :)

Sprer bare faenskapen videre.

Ja, jeg ble så sur på en kollega, hun drev og hostet og hostet uten å holde seg for munnen! Arghhhhhhhhhhhhhh! Om man ikke vil holde seg hjemme - så bør man i det minste ta forhåndsregler på jobben for å hindre smitte da

(holde seg for munnen, unngå for mye nærkontakt, god håndhygiene).....

Ja, jeg ble så sur på en kollega, hun drev og hostet og hostet uten å holde seg for munnen! Arghhhhhhhhhhhhhh! Om man ikke vil holde seg hjemme - så bør man i det minste ta forhåndsregler på jobben for å hindre smitte da

(holde seg for munnen, unngå for mye nærkontakt, god håndhygiene).....

Usj ja enig. Noen MÅ absolutt på jobb uansett.. Men tenk på oss som ikke vil bli smittet! :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...