Gå til innhold

Erfaring med Stompa-seng?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Vi har hatt slike, og har vært godt fornøyd.

Det er jo typiske barnesenger som er litt kortere enn voksensenger. Barnet vokser derved fra dem, og fordi kvaliteten er god kan de selges videre.

Skulle jeg kjøpt barneseng i dag tror jeg at jeg ville valgt en av voksenlengde, slik at den ved behov også kunne brukes av voksne (har ikke ubegrenset antall gjesterom etc.). Ellers har vi vært veldig fornøyd.

Hadde en sånn Stompa Cabin- seng til Guttungen før. Han hadde den i 6-7 år, tror jeg. Kjempefornøyde.

De er av svært god kvalitet, og siden Stompa er konkurs, lages det ikke nye lenger. Jeg fikk godt over halv pris for Guttungen sin da jeg solgte den på finn.

Gjest Stomperud40

Litt upraktisk å skifte sengetøy i høye senger synes jeg, men ellers er det vel som med mye - man vokser fra det. :o) Jeg ville kjøpt en brukt en, og så kan du jo selge den igjen om noen år, for solide er de!

Sengen har samme størrelse som voksenseng. Stompa senger produseres og selges fremdeles.Takk for tilbakemeldinger!

http://www.barneseng.no.com/catalog/stompa-senger.html

Annonse

Det er jo typiske barnesenger som er litt kortere enn voksensenger. Barnet vokser derved fra dem, og fordi kvaliteten er god kan de selges videre.

Skulle jeg kjøpt barneseng i dag tror jeg at jeg ville valgt en av voksenlengde, slik at den ved behov også kunne brukes av voksne (har ikke ubegrenset antall gjesterom etc.). Ellers har vi vært veldig fornøyd.

De fleste Stompasengene har 'vanlig' størrelse, 90x200, evt 75x200. Noen er mindre, men ikke etasjesengene, tror jeg.

mvh

De fleste Stompasengene har 'vanlig' størrelse, 90x200, evt 75x200. Noen er mindre, men ikke etasjesengene, tror jeg.

mvh

''Noen er mindre, men ikke etasjesengene, tror jeg.''

Jo, jeg mener det var Stompa guttungen hadde da han var liten og den var 70x170 cm eller noe sånt, med lekeplass under.

''Noen er mindre, men ikke etasjesengene, tror jeg.''

Jo, jeg mener det var Stompa guttungen hadde da han var liten og den var 70x170 cm eller noe sånt, med lekeplass under.

Det har du rett i. De lagde noe halvhøye mindre senger. Praktisk synes jeg. Fyller ikke så mye i rommet.

Tviler på at du får disse nye nå.

mvh

Sengene er svært praktiske og av god kvalitet. Sikkert derfor de selges videre når barnet vokser fra dem. Det er dessuten et kjent merkenavn, dermed legger man mer merke til de på finn.no. En Stompa seng blir neppe solgt som bare 'halvhøy' seng uten at man nevner merket.

De kan ruve litt i rommet.

Den opprinnelige norske produsenten gikk konkurs. Stompasengene som selges nå _tror_ jeg produseres i England.

En svakhet ved den ellers så gode kvaliteten er trinnene i loftsengene. Disse er lagd av furu og festet til stålrammen med en enkelt lang skrue i hver ende. Det gjør at de ikke tåler så mye før de ryker. Passer best for lettvektere.

Gjelder for f.eks: http://www.barneseng.no.com/catalog/stompa-senger/loftsenger/Stompa_Casa_1_286_66.html

Høysengene kan selvsagt være noe herk å skifte laken på. Dette kan løses med å ha en god tykk overmadrass. Man setter et 'permanent' laken i en omgjengelig farge på madrassen. Så skifter man laken kun på overmadrassen.

mvh

De aller fleste Stompa-sengene kom i std 75x200 og 90x200 cm. Både enkeltsenger, tradisjonelle køyesenger og diverse kombinasjonssenger.

Gjest Elextra

mvh

''De fleste Stompasengene har 'vanlig' størrelse, 90x200, evt 75x200. Noen er mindre, men ikke etasjesengene, tror jeg.

mvh

– PieLill''

Jo,etasjesengene vi hadde var 1,70 x 75.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...