Gå til innhold

Ingebrigtsen og sykemelding i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest navs regler

Bare et konkret spørsmål til denne saken: Jeg trodde NAV var kjempestreng med at man ikke får dra til utlandet når man er sykemeldt? Selv har jeg vært sykemeldt flere ganger og hadde hatt godt av et sydenopphold for å komme til hekter, men selv om legen min var enig sa hun at det var svært vanskelig å få med NAV på noe sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386460-ingebrigtsen-og-sykemelding-i-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har da vært utenlands i en sykemelding. Legen godkjente det med en gang, ikke engang fordi jeg ville ha spesielt godt av reisen/oppholdet - men fordi det ikke ville være til ulempe for helsen og tilstanden.

I dette tilfellet vil jeg tro at et utenlandsopphold i fred for medier vil være en stor gevinst om Ingebrigtsen er sykemeldt pga sammenbrudd - hvilket jeg kan tro er saken...?

Syk og syk? Han har sikkert fått lønn frem til han får sparken,slik at han ikke både mister jobb og lønn."Syndere" og krimineller skal jo ikke ta sitt liv,vi har ikke dødstraff i Norge, samme hvor mye galt man har gjort!

Ole K.Back og Tønne er vel bevis på dette?

Annonse

NAV er veldig strenge på at man ikke bare reiser uten at det er godkjent først.

Ellers har jeg ikke inntrykk av at det er så vanskelig så lenge det ikke kommer i veien for behandling/tilfriskning. Noen ganger kan reise utenlands være gunstig helsemessig.

Synes det er rart at legen din gav opp uten å en gang forsøke.

mvh

Gjest Tante Sofie i sitt ess

Det skal søkes om, også i arbeidsgiverperiode. Alt for enkelt å få innvilget, hovedregelen er at en skal oppholde seg i Norge når man mottar sykepenger. Men, som sagt veldig enkelt å få innvilget. Folk er for syke til å gå på jobb, men å dra bagasje rundt halve jordkloden er ikke noe problem, da er en frisk nok i armer og rygg. Og ikke for å snakke om alle som beileilig skal spare ferie. Få hele paragrafen bort, spør du meg. Utenlands kan en reise når en tar ut ferien.

Gjest Navs regler

NAV er veldig strenge på at man ikke bare reiser uten at det er godkjent først.

Ellers har jeg ikke inntrykk av at det er så vanskelig så lenge det ikke kommer i veien for behandling/tilfriskning. Noen ganger kan reise utenlands være gunstig helsemessig.

Synes det er rart at legen din gav opp uten å en gang forsøke.

mvh

Men vet du noe om hvorfor det er strengere for folk som går på AAP grunnet sykdom - altså er langtidssyke - ikke kan reise utenlands så lett? Da mistet man visst AAPén for de dagene. Rart igrunnen, hvis man kan det ved vanlig sykemelding.

Men vet du noe om hvorfor det er strengere for folk som går på AAP grunnet sykdom - altså er langtidssyke - ikke kan reise utenlands så lett? Da mistet man visst AAPén for de dagene. Rart igrunnen, hvis man kan det ved vanlig sykemelding.

Det vet jeg dessverre ikke noe om.

mvh

Ærlig talt! Det er da ikke noe morro å nave dersom man ikke kan reise litt rundt? Hve blir det neste? At vi skal nekte høybårne politikere å nave noen måneder bare fordi de blir anklaget for ett eller annet pinlig???? Skal de ikke få noen betalt fritid bare fordi de har feid over en eller annen søttenåring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...