Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet søknad om skolebytte, begrunnet slik vi ser det, PPt dame leste igjennom og fant den helt adekvat. Og så sendte vi tre eksemplarer som ønsket.

Så i dag ringer rektor fra skolen vi ønsker å bytte fra. Masse greier om synd og skam og mulige tiltak, ønsker å snakke, var jo trasig, hva kan vi gjøre.

Og så kommer det kjekt at "og den søknaden var jo ikke helt vanlig.. så de kunne jo veldig gjerne hjelpe oss å skrive en nysøknad dersom vi fortsatt var bestemt på å bytte skole."

Jeg kan ikke annet enn å tolke det slik at de ønsker å pynte på ting slik at det skal se pent ut for skolekontoret.. :0X

Vi har bestemt oss. Og føler ikke at det er noe å snakke om, i og for seg. Jeg skal selvfølgelig ta kontakt mandag. Men hva sier jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386465-pynte-p%C3%A5-s%C3%B8knad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Vi har bestemt oss. Og føler ikke at det er noe å snakke om, i og for seg. Jeg skal selvfølgelig ta kontakt mandag. Men hva sier jeg?

''

Si at takk, men dere har allerede bestemt dere, og både dere og PPT er fornøyd med søknaden slik den er.

Lykke til!

Annonse

Hvorfor skal du selvfølgelig ta kontakt på mandag? Er ikke søknaden sendt? Bare send den!

Takk for dytt!

Står opp i dag og kjenner at overaskelsen er gått over til ergrelse, *snft* De beviser jo at de ikke tar oss alvorlig... og tilbud om å "hjelpe oss å skrive en ny søknad..".

Altså... *kvinner meg opp*

Søknaden min er visst ikke å regne som søknad. Jeg er forvirret. Skolen vil absolutt at vi skal skrive ny. Skolekontoret skal behandle i dag og ser ikke problemet.

Jeg har sagt at vi ønsker å bytte skole. At årsaken er slik og sånn. Og at vi mener den store skolen vil ha et bedre tilbud til våre, blandt annet hver sin klasse osv. Hilsen oss.

Dette er straffen fordi jeg ikke gikk tjenestevei, sant?

Søknaden min er visst ikke å regne som søknad. Jeg er forvirret. Skolen vil absolutt at vi skal skrive ny. Skolekontoret skal behandle i dag og ser ikke problemet.

Jeg har sagt at vi ønsker å bytte skole. At årsaken er slik og sånn. Og at vi mener den store skolen vil ha et bedre tilbud til våre, blandt annet hver sin klasse osv. Hilsen oss.

Dette er straffen fordi jeg ikke gikk tjenestevei, sant?

Har du ikke gått riktig vei med ppt da? Behandler de den i dag, er det en søknad. Kanskje den hadde stått sterkere hvis nåværende skole "støttet" den, men på den annen side er jo det selve essensen i søknaden, og ønsket om skolebytte. Er det en så liten skole at rektor og skolen ikke ønsker å miste to barn? I så fall hjelper det jo ikke at de skriver en der de lover gull og grønne skoger og sier at bytte ikke er nødvendig.

Har du ikke gått riktig vei med ppt da? Behandler de den i dag, er det en søknad. Kanskje den hadde stått sterkere hvis nåværende skole "støttet" den, men på den annen side er jo det selve essensen i søknaden, og ønsket om skolebytte. Er det en så liten skole at rektor og skolen ikke ønsker å miste to barn? I så fall hjelper det jo ikke at de skriver en der de lover gull og grønne skoger og sier at bytte ikke er nødvendig.

Jo... jeg meldte barna opp til PPT og var klar for å gå videre til Bup på bakgrunn av klager fra skolen. Men ppt har da ikke noe med skolebytte å gjøre (de lukket ørene for at jeg tok med søknaden ned dit først og spurte om den var ok) I det hele tatt. *sukk*

Stiv stemme på telefonen nettopp, joda, det var visst slik at søknaden var en søknad alikevel..

;0)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...