Gå til innhold

NHD-Hvordan takle smerte over lengre tid?

Anbefalte innlegg

Gjest takknemling for svar her:-)
Skrevet

Har fått satt inn dren i for tett tårekanal.. Legen sa at endel kjenner ubehag etter inngrepet..

Jeg kjenner dette smerten-stikkingen/ubehaget, det kommer nok av enden på drenet/silikonrøret stikker litt "opp i øyet" ut av tårekanalen.. Dette er vissnok helt normalt.

Mitt spørsmål er hvordan jeg på best mulig måte skal takle dette ubehaget/smerten? ( Føler smerte litt som når man har et rusk i øyet som man ikke får ut..)

Drenet skal sitte i flere måneder, så lurer på om du har et tips hvordan jeg skal klare "å leve med" dette på best mulig måte..?

Har erfaring med psykisksmerte, og det har jeg kommet meg igjennom, men føler meg litt på bar bakke nå angående dette..

Skrevet

Du må jo bare leve med på samme måte som man fra tid til annen må leve med tett nese, gnagsår, murring i rygg, kne, tenner, eksem osv. Fokuser minst mulig på det. Noen ting varer lengre enn andre, men det er ikke kronisk.

Skrevet

Fokuser på pusten, det er denne som er her og nå. Smerten er ikke deg, la den passere uten å feste deg så veldig med den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...