Gå til innhold

NHD:Grøssere på galehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om filmer som startet med Gjørkeredet og ender med American Horror Stoy:Asylum.Der leger og religiøse pleiere ødelegger mennesker pga homofili,onani kåthet og påstått besatthet?

Blir det ikke feil når man blander kortene sykehus og nonnekloster?

På www.ibdm.com kan man søke på crazy,asylum,madhouse osv og finne mange filmer som foregår på metalsykehus fra 1950-1990. Både lobotomi og elektrosjokk var jo vanlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Jeg ser ikke slike filmer.

2. Jeg synes sjelden at dine innlegg av denne art har noe på dette forum å gjøre.

Skrevet

Får ikke opp noe som helst på den webadr. Har du skrevet feil? Kunne vært interessant å se, all den tid de sinnslidende har vært gjenstand for latterliggjørelse og grusomme "behandlings" metoder. Jeg vet at i en rekke byer på 1800-tallet arrangerte ekskursjoner til galehusene slik at de friske kunne bese de gale og le av dem. Menneskene kan være så totalt uvitende og onde. Vi har, det tross all imperfeksjon, det MYE bedre nå.

Gjest Minister C
Skrevet

Får ikke opp noe som helst på den webadr. Har du skrevet feil? Kunne vært interessant å se, all den tid de sinnslidende har vært gjenstand for latterliggjørelse og grusomme "behandlings" metoder. Jeg vet at i en rekke byer på 1800-tallet arrangerte ekskursjoner til galehusene slik at de friske kunne bese de gale og le av dem. Menneskene kan være så totalt uvitende og onde. Vi har, det tross all imperfeksjon, det MYE bedre nå.

Det du skriver er realiteten i dokumentaren om "Bedlam". Adressen er http://www.imdb.com

Gjest Minister C
Skrevet

Du kan søke den opp her: http://documentaryaddict.com/

Skrevet

1. Jeg ser ikke slike filmer.

2. Jeg synes sjelden at dine innlegg av denne art har noe på dette forum å gjøre.

Jeg synes dokumentarer av ymse slag er interssante og viktige. De er en del av vår historie.

Skrevet

Sett Frances?

Hun var ikke syk en gang, men ble lobotomert :(

Skrevet

Hva med denne:

http://www.imdb.com/title/tt1844624/

Skrevet

Jeg synes dokumentarer av ymse slag er interssante og viktige. De er en del av vår historie.

Nå er det ikke dokumentarer jeg snakker om,men at de psyke utnyttes av Hollywood.

På 50 tallet var onani og homofili tegn på galskap."Bare putt dem inn".

Ord som sinnsyk brukes ofte feil i media.Det samme med Scizofreni.Har man to motstridende følelser,kan man si "Jeg føler meg helt scizo i dag jeg"."Er du helt gal"?

Synes vel egentlig at Gjøkeredet var mye bedre enn alle de søppelfilmene av typen skrekk.

De gale har det ille nok om ikke hollywood også skal tjene penger på de.

Mulig trådstarten var noe uklar!

Skrevet

Sett Frances?

Hun var ikke syk en gang, men ble lobotomert :(

Ja jeg leste om Frances Farmer.Det var tydligvis farlig å være sterk i 1942.Men å være beruset og kjøre bil er ikke galskap,bare alkoholisme.Det var vist ikke tillat å kjøre med fjernlys på i 1942 siden det var krig i europa (?).

Kanskje de var redd for tyske bombefly?

Om hun virkelig ble lobotomert er usikkert.Tvilsomt om hun kunne jobbe når hun kom ut.Få er istand til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...