Gå til innhold

Søke på to stillinger i samme selskap - ulurt?

Anbefalte innlegg

Gjest søker nye utfordringer
Skrevet

Det har kommet opp to stillinger i et firma jeg veldig gjerne ønker å jobbe for. Stillingene er ganske ulike, men jeg tror begge kunne passet meg ganske bra, selv om jeg mangler litt på lengde erfaring de ønsker.

Men hva synes dere om å søke på begge to? Virker jeg noe ubesluttsom som søker på to såpass ulike stillinger? Begge stillingene krever forsåvidt de samme egenskapene (man må være utadvendt, tenke utenom boksen osv), men jeg er likevel i tvil. Det kan jo hende de heller tolker det som at jeg bare er veldig ivrig i å få jobb hos dem, men hva tror dere?

Jeg er fristet til å ringe, og høre litt mer om stillingene og samtidig høre om det har kommet inn mange søkere og om de vil anbefale meg å søke på begge stillingene. F.eks dersom jeg får vite at det har kommet inn veldig mange gode søkere på den ene stillingen, så burde jeg heller kanskje søke på den andre stillingen. Samtidig er jeg vil om det er så lurt å ringe og spørre om akkurat dette.

Noen meninger her?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke helt vanlig å søke på to stillinger i samme firma samtidig? Har aldri hørt om noe annet.

Skrevet

Jeg syns absolutt du skulle ringe og si du syns begge stillingene høres interessante ut, og at du vil vite mer om stillingene. Hvis du fortsatt, etter samtalen, syns begge stillingene er relevante for deg, kan du si at du vil søke på begge.

Skrevet

Søk på begge - kan ikke tenke meg at det vil slå negativt ut på noen måte. :o)

Gjest ring først
Skrevet

Jeg syns det er en god ide at du ringer. Men ikke si at hvis det er mange søkere på den ene stillingen, så vil du bare søke den andre. (Det kan gi inntrykk av at du ikke synes du er en god nok kandidat.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...