Gå til innhold

Får aldri penger mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da gjør jeg det, jeg trodde ikke en gang de hadde min manns kontonummer, men det har de vist pga av barnetrygd.

Men rart at de bare setter det inn slik på hans konto.

Men det syns vist mange.

De setter det ikke bare inn på hans konto. Jeg er ganske sikker på at han har latet som han er deg og enten skiftet kontonummer på NAV sine sider (om du har gitt han tilgang til din MinID) eller at han har sendt inn et skjema og signert med ditt navn. Eller hans kontonummer har vært brukt om du har fått barnetrygd i ditt navn, at dette kontonummeret har vært oppgitt hos skatteetaten hvis du har fått igjen på skatten.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

20

• XbellaX

6

• Lillemus

4

• alida

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De setter det ikke bare inn på hans konto. Jeg er ganske sikker på at han har latet som han er deg og enten skiftet kontonummer på NAV sine sider (om du har gitt han tilgang til din MinID) eller at han har sendt inn et skjema og signert med ditt navn. Eller hans kontonummer har vært brukt om du har fått barnetrygd i ditt navn, at dette kontonummeret har vært oppgitt hos skatteetaten hvis du har fått igjen på skatten.

Hei!

Da er det nok skjedd ved en tilfeldighet, for han går aldri bak min rygg på noen måte, han er en ærlig mann.

Jeg har begynt å ordne opp i en del/ mye, jeg har satt meg inn i ting jeg aldri har gjort før, jeg tar telefoner og begynner å skjønne meg på nye ting for tiden. Og dette avlaster min mann så mye, at han sier han "holder pusten" for han skjønner ikke riktig hva som skjer og hvorfor jeg plutselig klarer så mye mer. (da er det særlig muntlig kommunikasjon han tenker på, som jeg før ikke klarte særlig bra, men skrive har jeg alltid gjort, men det muntlige manglet)

Pga av veldig mye å ordne for barna, med habiliteringer, NAV og forferdelig mange møter, og jeg tar alt for tiden, så har jeg ikke rukket å få endret dette enda. :-)

Takk for forslagene på hva det kan skyldes.

Skrevet

Hei!

Da er det nok skjedd ved en tilfeldighet, for han går aldri bak min rygg på noen måte, han er en ærlig mann.

Jeg har begynt å ordne opp i en del/ mye, jeg har satt meg inn i ting jeg aldri har gjort før, jeg tar telefoner og begynner å skjønne meg på nye ting for tiden. Og dette avlaster min mann så mye, at han sier han "holder pusten" for han skjønner ikke riktig hva som skjer og hvorfor jeg plutselig klarer så mye mer. (da er det særlig muntlig kommunikasjon han tenker på, som jeg før ikke klarte særlig bra, men skrive har jeg alltid gjort, men det muntlige manglet)

Pga av veldig mye å ordne for barna, med habiliteringer, NAV og forferdelig mange møter, og jeg tar alt for tiden, så har jeg ikke rukket å få endret dette enda. :-)

''Da er det nok skjedd ved en tilfeldighet, for han går aldri bak min rygg på noen måte, han er en ærlig mann.''

Jeg vet at du nekter plent å tro dette fordi du stoler på din mann, men det blir ikke byttet bankkonto sånn helt uten videre på den måten... I alle fall ikke fra en person til en annen!

Skrevet

''Da er det nok skjedd ved en tilfeldighet, for han går aldri bak min rygg på noen måte, han er en ærlig mann.''

Jeg vet at du nekter plent å tro dette fordi du stoler på din mann, men det blir ikke byttet bankkonto sånn helt uten videre på den måten... I alle fall ikke fra en person til en annen!

Hei!

Men når jeg finner ut av det :-) skal jeg informere deg Lillemus.

Jeg er ingen god menneskjenner, i vertfall ikke på mange områder, jeg hører for mye kun på ordene, samt ser ting de sier isolert og ikke i den store sammenheng, ofte. Men akkurat min mann er veldig spesiell, han ... det er vanskelig å forklare, er så snill mot meg, tar seg av meg, forsørger meg, bedrar meg aldri osv,,, selv om han har mange han går ut med, det er en form for betingelsesløs kjærlighet som er sjelden har min psykiater sagt.

Men jeg skjønner at også han er ikke perfekt, det erfarer jeg jo inni mellom, men det kan være utbrudd han får, som andre mennesker også ville få, :-) håper du skjønner.

Jeg liker feks disse sidene ved han: arbeidsom, trofast, for det meste ærlig (asperger-ærlig er noe for seg selv og heller unormalt) pliktoppfyllende og samvittighetsfull. Det er noe av det viktigste et menneske kan være for meg, og han er jeg gift med! Han er ganske stolt og litt lite ydmyk, men jeg lurer for tiden på om det er mannen i han dette skyldes, jeg har feks mye lettere for å si unnskyld , samt påta meg ansvar og skyld.

:-)

Skrevet

Hei!

Men når jeg finner ut av det :-) skal jeg informere deg Lillemus.

Jeg er ingen god menneskjenner, i vertfall ikke på mange områder, jeg hører for mye kun på ordene, samt ser ting de sier isolert og ikke i den store sammenheng, ofte. Men akkurat min mann er veldig spesiell, han ... det er vanskelig å forklare, er så snill mot meg, tar seg av meg, forsørger meg, bedrar meg aldri osv,,, selv om han har mange han går ut med, det er en form for betingelsesløs kjærlighet som er sjelden har min psykiater sagt.

Men jeg skjønner at også han er ikke perfekt, det erfarer jeg jo inni mellom, men det kan være utbrudd han får, som andre mennesker også ville få, :-) håper du skjønner.

Jeg liker feks disse sidene ved han: arbeidsom, trofast, for det meste ærlig (asperger-ærlig er noe for seg selv og heller unormalt) pliktoppfyllende og samvittighetsfull. Det er noe av det viktigste et menneske kan være for meg, og han er jeg gift med! Han er ganske stolt og litt lite ydmyk, men jeg lurer for tiden på om det er mannen i han dette skyldes, jeg har feks mye lettere for å si unnskyld , samt påta meg ansvar og skyld.

:-)

Jeg synes det er bra at du stoler på din manns gode intensjoner og at du legger merke til alle hans gode sider:-)

Skrevet

Jeg synes det er bra at du stoler på din manns gode intensjoner og at du legger merke til alle hans gode sider:-)

Hei!

Jeg tenker ofte på min manns gode sider :-)

Han ble sint på meg i går, da la jeg meg, og tenkte på alle hans gode sider, og fort kom de frem, det er bare ikke så lett for meg dette med mellommenneskelige relasjoner, det er komplisert.

Men for meg er det mye som er matematisk, dvs siden mange av faktorene er kjente og de ukjente kommer i mindretall og er mer ustabile så er utfallet ganske forutsigbart har jeg erfart sånn litt etter litt.

Det er ikke forutsigbart nok, men mer forutsigbart enn jeg først tenkte, før jeg lagde et system over mellommenneskelige relasjoner.

Dette er uhyre spennende og ville kunne vært gode redskap for mange mennesker, men jeg er ganske alene om å trenge slike analyseringsverktøy for mennesker. Alle tror mennesker er så ulike en programmert robot, jeg er ikke lenger så sikker på at de har rett i det. Jeg ser mange mekanismer, ikke minst her på dol som går igjen og går igjen og går igjen, det skjer egentlig lite nytt og det finner jeg ytterst interessant.

Skrevet

Hei!

Og jeg vet at NAV skifter ikke bare kontonummer til en annen person. Jeg har selv blitt oppringt på jobb av mennesker som etterlyste penger og hvor det viste seg at pengene var gått til ektefelle/eks sin konto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...