Gå til innhold

Hvor rapporterer man inn taushetsbrudd Uloba?

Anbefalte innlegg

Gjest drittlei bruker

Uloba er en brukerstyrt organisasjon som organiserer ansettelser av brukerstyrte assistenter. De har avtaler med ulike kommuner.

Nå er jeg dritt lei av at Uloba bryter taushetspliten igjen og igjen. Til tross for at de har taushetsplikt om navnet til brukerne, sender de ut fellesmailer der de røper ALLE navnene og e-mailadressene til brukere, dette har skjedd flere ganger. De har også "ved en feiltakelse" lagt ut navn på brukere på internettsiden sin (mot deres vilje).

Jeg vet at Uloba fikk mye skyts i fjor av arbeidstilsynet, for måten de behandlet ansatte assistenter på. Men hva med taushetsbrudd og rot som rammer brukerne? Hvordan kan dette bli kjent? Hvem klager man til?

Fortsetter under...

Du kan klage til kommunen som betaler regningen. Om dette er å anse som en helsetjeneste kan du klage til fylkeslegen/helsetilsynet. Brudd på taushetsplikten er lovbrudd og kan dermed anmeldes til politiet. Hvor hensiktsmessig det er vet jeg ikke.

Kanskje du vil ha nytte av å kontakte pasientombudet.

Så går det an å ringe VG eller TV2. Men å stå frem som riksoffer er ikke så spennende.

Det er amatørmessig å gjøre slike feil. Håper det snart blir slutt på uvesenet.

mvh

Jeg har nå gått gjennom emailene mine og jeg har aldri fått en mail fra dem med navnet på noen, det er sendt til undisclosed-recipients: Dessuten har jeg fått to email av dem det siste året. Så da ser det ut til at de masseutsendte mailene du får, ikke blir sendt til meg.

Gjest drittlei bruker

Jeg har nå gått gjennom emailene mine og jeg har aldri fått en mail fra dem med navnet på noen, det er sendt til undisclosed-recipients: Dessuten har jeg fått to email av dem det siste året. Så da ser det ut til at de masseutsendte mailene du får, ikke blir sendt til meg.

Da bor vi vel i ulike fylker, og så var dette en fylkesutsendelse. To av dem var til en noe mindre gruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...