Gå til innhold

Søvnregulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sovet mere enn 8 timer på 3 døgn. Nå sov jeg ca tre timer inatt og er nå lys våken. Når man har bipolar2, er det da lurt å ta sovemedisiner i slike faser?Jeg sitter og planlegger hva jeg skal gjøre de nærmeste dagene fram til jul og dette er mye.

Dette med søvn hos meg er litt rart, tror jeg, vet ikke om andre har det sånn? Jeg kan sove i strekk i 2 døgn i perioder og er ekstremtrett, så blir jeg sånn som nå, lys våken, det kunne like gjerne vært midt på dagen nå. Hva gjør jeg med dette?

Skrevet

''Når man har bipolar2, er det da lurt å ta sovemedisiner i slike faser?''

Helt sikkert, ellers kan du jo bli hypoman.

Skrevet

Hmmm. Jeg tror ikke det er så veldig godt tegn for en bp 2'er ¨å sove så lite som du nå gjør. Selvfølgelig er det fristende å la seg lede inn i en hypomani når vi er inne i en travel tid, sove lite og få alt gjort. Men det kan fort straffe seg. Og plutselig sover du mye... Kanskje en melantoninkur er noe for deg? Har aldri prøvd det selv altså.

Et så uregelmessig søvnmønster er ikke bra for deg (for noen for den saks skyld) Kan du ikke ringe lege/psykiater og få noen råd og medisiner?

Skrevet

Hmmm. Jeg tror ikke det er så veldig godt tegn for en bp 2'er ¨å sove så lite som du nå gjør. Selvfølgelig er det fristende å la seg lede inn i en hypomani når vi er inne i en travel tid, sove lite og få alt gjort. Men det kan fort straffe seg. Og plutselig sover du mye... Kanskje en melantoninkur er noe for deg? Har aldri prøvd det selv altså.

Et så uregelmessig søvnmønster er ikke bra for deg (for noen for den saks skyld) Kan du ikke ringe lege/psykiater og få noen råd og medisiner?

Hmmm :-). Du har sikkert helt rett. Hodet mitt og tankene går også i turbofart, det er vel derfor jeg ikke får sove. Ligger og planlegger og har hundre tanker i hodet samtidig. Kaos heter det kanskje. Har jo noen gamle truxal liggende, kanskje jeg burde prøve dem hvis det ikke gir seg da.

Skrevet

''Når man har bipolar2, er det da lurt å ta sovemedisiner i slike faser?''

Helt sikkert, ellers kan du jo bli hypoman.

Har symptomer på hypomani ja, så da er det vel lurt å hive innpå noen piller til neste natt. Ha en fin dag :-)

Skrevet

Har symptomer på hypomani ja, så da er det vel lurt å hive innpå noen piller til neste natt. Ha en fin dag :-)

Ha en fin dag du og :-)

Tror jeg har hatt det jeg og...hypomani. Kunne iallefall få utrolig mye energi, gjorde masse "sprell" da. Savner det, men ble jo veldig sliten etterpå da. Så ap holder meg stabil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...