Gå til innhold

Rett medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at noen tar medisiner og føler seg bra, mens andre tar medisiner men har fremdeles masse symptomer?

Har det med at en må ha rett medisin, som passer for akkurat den det gjelder?

Er det vanskelig å finne rett medisin?

Skrevet

Det tok flere år før jeg fikk den optimale medisinkombinasjon. Det var mye prøving og feiling med andre ord. Men nå er jeg nesten symptomfri (ikke helt, tror aldri jeg blir det heller).

Vi reagerer forskjellig på den samme type medisin. Noen er heldige og finner de rette medisinene, andre derimot synes å aldri få full klaff. Urettferdig er det.

En dyktig psykiater er gull verdt. Jeg hadde aldri stolt på en fastlege.

Har du problemer med å finne rett medisin?

Skrevet

Det tok flere år før jeg fikk den optimale medisinkombinasjon. Det var mye prøving og feiling med andre ord. Men nå er jeg nesten symptomfri (ikke helt, tror aldri jeg blir det heller).

Vi reagerer forskjellig på den samme type medisin. Noen er heldige og finner de rette medisinene, andre derimot synes å aldri få full klaff. Urettferdig er det.

En dyktig psykiater er gull verdt. Jeg hadde aldri stolt på en fastlege.

Har du problemer med å finne rett medisin?

Nei, jeg har ikke problemer med det, tar lav dose medisin jeg og har ikke symptomer. Sliter mer fysisk nå tror jeg, lite energi og overspiser. Blir sliten hvis det skjer for mye rundt meg, men sliter ikke med ekle symptomer. Jeg er vel heldig :-)

Men tenker på det, ser folk som f.eks har bp som er medisinert. Flere medisiner enn meg, og likevel sliter. Og leser om folk her inne, de tar medisiner...likevel sliter de. Det er vel bare urettferdig da.

Skrevet

Det lurer jeg også på.

Vet ikke om det er slik at vi er noen som bare må akseptere å leve med svingningene. Men hva er vitsen med medisiner når vi ikke blir bra likevel. Hadde vi vært enda dårligere uten medisiner?

Skrevet

Det lurer jeg også på.

Vet ikke om det er slik at vi er noen som bare må akseptere å leve med svingningene. Men hva er vitsen med medisiner når vi ikke blir bra likevel. Hadde vi vært enda dårligere uten medisiner?

Er det jeg og lurer på, hva er vitsen med medisiner da? Dere blir jo ikke bra uansett, men mulig det hadde vært enda verre uten. Det kan vel bare de svare på, de som har prøvd uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...