Gå til innhold

Julaften nærmer seg skremmelig fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha overnattingsgjester, og hele familien til julemiddag.

Orker ingenting. Ustabil, indre uro som tapper krefter, lite energi, kreftene forsvinner. Har aldri hatt så store problemer med å komme i gang i desember. Har klart å tvinge meg til å sette i gang med et par julebakster, men har så mye igjen som skal gjøres, og det klarer jeg ikke med det tempoet jeg har nå. Vil bare krype vekk og forsvinne fra alt. Har bra dager innimellom, men ikke nok til at jeg klarer å bli ferdig.

Skrevet

Kan du ikke prøve å delegere oppgaver til familien din? Det er også viktig å ikke legge lista for høyt.

Julaften kommer den 24. uansett hva du har rukket å gjøre. Fellesskap med familie og venner er den viktigste ingrediensen for en god jul.

Jeg vet selv at jeg kommer til å være tidlig oppe med barnebarna og jeg setter også igang julematen men - jeg går å legger meg et par timer før det braker løs for alvor. Det er viktig at du tar vare på deg selv og at du ikke blir en julemartyr.

Ps - Det ble jul det året vi var strømløse og måtte lage pølser, medisterkaker og potetmos på primus ;)

Skrevet

Kan du ikke prøve å delegere oppgaver til familien din? Det er også viktig å ikke legge lista for høyt.

Julaften kommer den 24. uansett hva du har rukket å gjøre. Fellesskap med familie og venner er den viktigste ingrediensen for en god jul.

Jeg vet selv at jeg kommer til å være tidlig oppe med barnebarna og jeg setter også igang julematen men - jeg går å legger meg et par timer før det braker løs for alvor. Det er viktig at du tar vare på deg selv og at du ikke blir en julemartyr.

Ps - Det ble jul det året vi var strømløse og måtte lage pølser, medisterkaker og potetmos på primus ;)

Jeg har god hjelp av min mann. Har satt listen ganske lavt dette året pga at jeg ikke har vært helt i form, men noe bør jeg likevel få gjort. Men som du sier så kommer julaften likevel.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Det er nok lurt, akkurat det du sier: sett listen så lavt som mulig. Det har jeg gjort i mange år - og blir gledelig overrasket over det jeg har orket og fått til. Så får resten bare være. Hos oss er det blitt feiret jul uten at gulvene har vært nyvasket eller alle sju sorter har vært på bordet. Og tro meg, det har gått utmerket, det også :) Hvis en har bare begrenset mengde energi, så må den disponeres på lurest mulig måte.

Ellers er det veldig lurt å prøve å trekke seg litt tilbake fra alt ståket. Gå en tur alene, eller bare ta seg en liten hvil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...